Rea på Uncharted, Horizon, GT med mera i PS Store

Robot
Rea på Uncharted, Horizon, GT med mera i PS Store
Relik 📜

För den som är sugen på Horizon rekommenderar jag absolut att kasta in 90 kronor ytterligare och plocka upp Complete Edition i stället för standardutgåvan! Frozen Wilds är värt de extra tiorna, om det nu ändå ska investeras.

Recension – Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Köpte spelet när det kom, så inte spelat det sedan i sommras så ska bli kul med frozen wilds nu
Ni som inte provat, just do it!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Heavy Rain
Beyond Two Souls
Horizon Zero Dawn
Bloodborne (PS Plus)
Rachet & Clank (PS Plus)
Mighty No. 9 (PS Plus)

393 SEK pewpew

Medlem

Najs, får bli Uncharted 3 till PS3:an... Första digitala köpet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem

Glömde köpa Crash Bandicoot på förra rean, damn!

Medlem

Köper hellre fysiska spel som sen kan säljas när de spelats igenom. Det är en av de stora fördelarna med konsoll jämfört med PC.

Medlem

Idag lärde jag mig att det finns remasters av LocoRoco 1 och 2 till PS4

Medlem

@emilakered: Du menar "spenderas".

Medlem

Tänkte fråga om råd angående Horizon zero dawn eftersom jag varit lite sugen på det. Jag gillar inte spel med för öppna världar och evigt samlande av prylar. Har inte tålamod för det. Skulle jag gilla detta spel ändå tror ni?

Som exempel skulle jag aldrig orka spela igenom The witcher och jag köpte mgs för 90 kr men det tröttnade jag på efter några timmar i den öppna världen.

Medlem

Det är rea på PS Plus 1 år med 25%.
Just nu så kan man med PS Plus få Bloodborne och Ratchet and Clank "gratis".

Jag är lite sugen på Uncharted(har inte spelat 1:an än) och Horizon men Monster Hunter tar upp lite för mycket tid för att jag ska hinna med det just nu.

Lyxproblem på gaming och Netflix just nu, svårt att hinna med

Medlem

@NamiC: Svår fråga! Världen är öppen och stor, ja. Men om du enbart följer huvudstoryn så blir resan hyfsat linjär ändå. Spelet är fyllt av lootande både för material, trophys samt spännande lore. Men inte alls till den nivå som ex. The Witcher som du nämner.

Jag gillade storyn enormt mycket. Spelet är actionspäckat, spännande och hyfsat enkelt genomspelat. Det var dessutom sjukt lätt att få en platinum trophy jämfört med många andra ps4-spel.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

@LupX: tack för svaret. Kanske ska ge det en chans då 😁

Medlem
Skrivet av LupX:

@NamiC: Svår fråga! Världen är öppen och stor, ja. Men om du enbart följer huvudstoryn så blir resan hyfsat linjär ändå. Spelet är fyllt av lootande både för material, trophys samt spännande lore. Men inte alls till den nivå som ex. The Witcher som du nämner.

Jag gillade storyn enormt mycket. Spelet är actionspäckat, spännande och hyfsat enkelt genomspelat. Det var dessutom sjukt lätt att få en platinum trophy jämfört med många andra ps4-spel.

Skrivet av NamiC:

@LupX: tack för svaret. Kanske ska ge det en chans då 😁

Tycker faktiskt detta gäller även för Witcher 3 (har dock inte lirat Horizon ännu så vet inte hur mycket de skiljer). Jag gjorde allting och plockade allting jag såg i första området i Withcer 3. När jag upptäckte att det var 4 områden till som dessutom var större än det första så körde jag bara main storyn eftersom jag har rätt begränsat med speltid. Nu är jag förvisso inte klar med The Witcher, men jag har kommit väldigt långt in och känner att man helt kan skita i att bygga set-delar, potions, granater osv. Man klarar sig gott och väl genom att skippa hela den biten och bara spela. Till och från gör jag potions, samlar, och "slösar" tid på att spela Gwent för det är roligt, men känns verkligen inte som om man behöver ta hela gathering-grejen på för stort allvar, eller köra open world alls utan istället köra på en mer linjär approach.

Medlem

Jag gillar ju linjära spel med bra story. Ett par favoriter är Uncharted och The last of us. De spelen är bland det bästa jag spelat. Har faktiskt inte spelat Witcher men tog det som exempel då jag vet att det är många sådana moment.

Kanske kan vara värt att prova Horizon för 199 spänn 😊

Avstängd
Skrivet av ClockWise:

Tycker faktiskt detta gäller även för Witcher 3 (har dock inte lirat Horizon ännu så vet inte hur mycket de skiljer). Jag gjorde allting och plockade allting jag såg i första området i Withcer 3. När jag upptäckte att det var 4 områden till som dessutom var större än det första så körde jag bara main storyn eftersom jag har rätt begränsat med speltid. Nu är jag förvisso inte klar med The Witcher, men jag har kommit väldigt långt in och känner att man helt kan skita i att bygga set-delar, potions, granater osv. Man klarar sig gott och väl genom att skippa hela den biten och bara spela. Till och från gör jag potions, samlar, och "slösar" tid på att spela Gwent för det är roligt, men känns verkligen inte som om man behöver ta hela gathering-grejen på för stort allvar, eller köra open world alls utan istället köra på en mer linjär approach.

Rekommenderar att göra alla sidequests, contracts osv, de är grymma. Frågetecken kan du skippa, men ladda ner alla gratis DLCs. Missa för guds skull inte treasure hunt där du kan bygga svinfeta svärd, rustningar. Du kommer känna dig stolt när du tar på dig din nya Wolf armor. Låt det ta några år. Jag slutade på ca 400 timmar, det tog nästan 2 år. Du har tid, stressa inte igenom witcher för att "bli klar", du har bara en chans. Det är världens hitills bästa spelupplevelse, och du kommer ångra dig om du inte gör allt.
Men ja, samla prylar är ju lite onödigt, men vissa av de activities ger dig mutagens och skillpoints, det är riktigt kul att kunna maxa några av signsen
Har du inte redan båda DLCs så köp dem direkt.

Avstängd

De borde fan rea ut watch dogs 2 season pass. 179kr och jag köper det direkt, men 359kr fortfarande? :/

1
Skriv svar