Rykte: Playstation 5-devkits hos utvecklare

Robot
Rykte: Playstation 5-devkits hos utvecklare

Vad vill du se i nästa konsolgeneration?

#playstation-5, #ps5, #releaselistan, #rykte, #sony


Medlem

Bättre prestanda än Xbox One X och PS4 Pro. Och inget skit om att släppa fler konsoler som är bättre innan en ny gen kommer ut av konsoler för då är det fan billigare att köpa en gaming dator om man ska kasta ut 4000kr först på en PS5 och sen 5000kr på en PS5 Pro.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag har en PS4, men antalet spel jag tyckt varit top-notch kan jag nog räkna på en hand. FPS går bort, känner mig totalt handlingsförlamad. Inte PS4as fel kanske, utan konsoller kanske helt enkelt inte är en platform för mig.

Edit:
nä, nu håller jag inte med mig själv här. Har haft mycket roligare med Switchen än PS4an kom jag på. Så det kanske är konsollen och spelen i alla fall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Playstation 1 är favoriten om jag är tvungen att välja ^^ Ps2 tyckte jag var meh..Dreamcast är bättre och skönare kontroller.rip...men den funkade prima som dvdspelare


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Medlem

Jag vill ha krav på att ALLA spel körs i native upplösning och i 60 fps.

Medlem

Bakåtkompatibilitet är det enda jag önskar mig


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag vill se en vettig processor. Jaguar var helt enkelt för klen denna generation.
Kanske Zen + Navi?

PowerPC hade varit ballt men det känns som en högoddsare.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Bakåtkompatibilitet är det enda jag önskar mig

Varför är det viktigt?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Dunder:

Bakåtkompatibilitet är det enda jag önskar mig

Gärna detta, men även att de löser det som Microsoft gjort med Xbox One och bakåtkompatibilitet som förbättrar presentationen av äldre titlar. För att kunna spela äldre spel på modernare TVs/skärmar utan att få en sämre upplevelse.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Bättre kylning. Rätt irriterande med en konsoll som låter som ett jetplan medans man spelar

Medlem
Medlem
Skrivet av Deliverans:

Varför är det viktigt?

För att jag inte vill köpa PS4.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Deliverans: För att slippa ha sin gamla konsol inkopplad. Spelar 360 spel nästan lika ofta som One spel på mitt One s. Men har man inte haft föregående konsol och spelen så är det kanske inte så viktigt.

Medlem

Kanske ska vänta till ps5 då istället för att köpa en pro nu?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Ambassadör
Xbox

Som Xbox-entusiast så är det enda som skulle få mig att köpa en PS5 som extrakonsol full bakåtkompatibilitet. Kan jag spela alla de exklusiva PS3/4-spelen så kan det bli två konsoler nästa generation, annars kan det kvitta.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Deliverans: För att slippa ha sin gamla konsol inkopplad. Spelar 360 spel nästan lika ofta som One spel på mitt One s. Men har man inte haft föregående konsol och spelen så är det kanske inte så viktigt.

Aha... Mja, jag sparar konsolerna själv så har aldrig riktigt brytt mig om Bakåtkompatibilitet.. Tycker det är viktigare att konsolerna är rustade för framtiden än för det som redan varit..

PS5 är välkommen på marknaden julen 2020,mina krav:
+ 2TB hdd
+ Cpu, gpu osv minst i xboxone x standard, gärna mkt högre.
+ Rustade för PSVR-v2 dvs, ska kunna hantera eyetracking m.m.
+ Klara 8K eftersom de TVs kommer bli standard under nästa cykel
+ 2 handkontroller i lådan ffs
+ Appar så smart TV kan streama spelen istället för att ha HDMI kabel, utan delay, inputlag
+ Bättre menysystem, customizable view
+ Många PS5 exclusives
+ PS+ görs om till ett Netflix liknande. Dvs du måste inte "hinna" klicka på en knapp i mars för att få spelet. (add to library) Allt på ps+ finns m a o för alla som subscribar, men spel kan givetvis tas bort när licensen mellan sony och förläggare går ut. Samma deal som Netflix.
+ Denna nya ps+ modell funkar även ypperligt för indie, mods och kickstarters/early access.
+ Bättre batterier i Dualshock 5 (minst 8h)

Avstängd
Skrivet av UggleMannen:

för tidigt.

Den släpps inte imorrn. Vi snackar ett par år bort, vilket är okej.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

för tidigt.

Varför? Det tar 2-3 år att utveckla ett spel. Skickar de ut dev-kiten nu är de första spelen klara när PS4 fyller 7 år.

Medlem

Vilken PS4 variant har du? Jag har slim och den är knappt hörbar @ohGr:


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av ohGr:

Bättre kylning. Rätt irriterande med en konsoll som låter som ett jetplan medans man spelar

Föredrar spel. Min PS4 är knäpptyst, har inte startats på två år.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Aha... Mja, jag sparar konsolerna själv så har aldrig riktigt brytt mig om Bakåtkompatibilitet.. Tycker det är viktigare att konsolerna är rustade för framtiden än för det som redan varit..

PS5 är välkommen på marknaden julen 2020,mina krav:
+ 2TB hdd
+ Cpu, gpu osv minst i xboxone x standard, gärna mkt högre.
+ Rustade för PSVR-v2 dvs, ska kunna hantera eyetracking m.m.
+ Klara 8K eftersom de TVs kommer bli standard under nästa cykel
+ 2 handkontroller i lådan ffs
+ Appar så smart TV kan streama spelen istället för att ha HDMI kabel, utan delay, inputlag
+ Bättre menysystem, customizable view
+ Många PS5 exclusives
+ PS+ görs om till ett Netflix liknande. Dvs du måste inte "hinna" klicka på en knapp i mars för att få spelet. (add to library) Allt på ps+ finns m a o för alla som subscribar, men spel kan givetvis tas bort när licensen mellan sony och förläggare går ut. Samma deal som Netflix.
+ Denna nya ps+ modell funkar även ypperligt för indie, mods och kickstarters/early access.
+ Bättre batterier i Dualshock 5 (minst 8h)

Önskningar om hårdvara kommer de ignorera totalt ändå, så ingen större idé att sitta och önska om det. Extrafunktioner som bakåtkompatibilitet är däremot något de antagligen står och väger mellan att ta med eller inte, och då gäller det att tillräckligt många gapar om det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Modulärt hade ju varit något.
Så att man slipper köpa en helt ny device varje gång det är dags att halvtidsuppdatera. Bara byt ut grafikkortet eller andra komponenter mot något lite starkare.

Medlem

Bättre prestanda, framför allt i CPU:n, är mer eller mindre ett måste. Särskilt om trenden med öppna världar i spelen kommer hålla i sig. Ett problem med konsoler är att (bla) EU har stolliga regler om hur mycket ström en spelkonsol får lov att förbruka, och det finns inte så värst mycket spelrum för hur vass hårdvara det kan vara i dem pga det. Det är jättemånga utvecklare som har klagar över hur klen processor det är i både PS4 och Xone.

Det bästa som finns att tillgå i dagsläget är AMD's nya APU, Raven Ridge, så om devkits har skickats ut till utvecklare är det nog ingen högoddsare att specialkonstruerade sådana kommer finnas i "PS5".


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av ebackman2:

Modulärt hade ju varit något.
Så att man slipper köpa en helt ny device varje gång det är dags att halvtidsuppdatera. Bara byt ut grafikkortet eller andra komponenter mot något lite starkare.

Du menar exakt som en PC? Intressant kommentar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@ohGr: ditt ps4 är antagligen fyllt av damm. Plocka isär det och gör rent.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

För att jag inte vill köpa PS4.

Va? Tråden handlar om PS5

Avstängd
Skrivet av conthox:

Du menar exakt som en PC? Intressant kommentar.

Absolut inte samma sak. Trollar du?
Modulärt är på tapeten. Jag vill också kunna byta ut komponenter. Bra punkt, glömde den i min lista.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Va? Tråden handlar om PS5

Ja? Och du frågade varför jag vill ha bakåtkompatibilitet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar