Quiz – BioWare genom åren!

Robot
Quiz – BioWare genom åren!

Hur väl känner du det kanadensiska spelföretaget?

#BioWare, #quiz, #rollspel


Medlem

Som en stor BioWare fan så lyckades man för en gång skull få 10/10, händer inte ofta. Ska bli kul och se vad de släpper i framtiden. Heja BioWare!

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Vi borde kalla dig hedersdoktor! Du känner BioWare lika bra som de känner sig själva. Starkt jobbat!

Medlem

10/10. Bioware har förgyllt många kvällar för mig så det kändes bra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

2/10. Chansade på 1 och kunde 1. BioWare är helt klart inte min grej.

Medlem

"5/10 Korrekta svar!
Helt okej-bra jobbat! Du har spelat igenom deras kända spel, men bryr dig inte lika mycket om personerna bakom."

Kunde inte instämma mer

Gnällkuk

6/10 - chansade på det mesta då jag knappt spelat något av spelen. Lite för enkelt kanske?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

6/10 Korrekta svar!
Helt okej-bra jobbat! Du har spelat igenom deras kända spel, men bryr dig inte lika mycket om personerna bakom.

The gissning is stark in me today.

MEG
Medlem

7/10 Korrekta svar!
Vi borde kalla dig hedersdoktor! Du känner BioWare lika bra som de känner sig själva. Starkt jobbat!

Inte så dåligt pinkat


signatur

Death is only the beginning

Ambassadör
Xbox

Blev mest nedstämd av quizet. De var mina spelgudar en gång i tiden.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

8/10, helt nöjd!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

10/10. Gillade verkligen Bioware en gång i tiden, hoppas att Anthem blir riktigt bra... och boxfritt.

Avstängd

6/10 helt random gissat. Aldrig varit fan av bioware... Dragon age 3 var rätt kul. MEA kändes oklart och helt osammanhängande... De borde inte använda frostbite.. Anthem ser sisådär ut helt ärligt. :/

Medlem

Inget om Neverwinter Nights, deras allra bästa spel ._.

Medlem

7/10, nöjd för jag kunde allt jag ville kunna!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Witchfinder: Det var på tapeten! Kommer kanske en del två någon vecka.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Andra fullpoängaren på två veckor. Den här hade det dock varit skamligt om jag inte plockade alla frågor på, dock. Har spelat varenda spel de släppt sedan Baldur's Gate-tiden, med undantag för det där Sonic-spelet som släpptes till en handhållen konsol jag aldrig ägde. Lyckligtvis kom det ingen fråga om det spelet.

Medlem

Min första 10/10!

Medlem

8/10 Korrekta svar!

Ack Bioware. Så kul vi haft ihop och så långt ni har fallit.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

9/10, vem bryr sig om Anthem och Bioware nu för tiden.

Medlem

4/10 - efter att enbart ha lirat första Dragon Age...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

9/10, vem bryr sig om Anthem och Bioware nu för tiden.

Visst känner man märkligt lite intresse för Anthem? Möjligt att de lyckas ändra ens inställning med grym marketing, och om de på E3 lyckas förklara för oss varför vi ska bry oss, men just nu är intresset 0 för nån slags rymdshooter som låtsas vara ett RPG.

Jag hoppas verkligen jag har helt fel.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Blev mest nedstämd av quizet. De var mina spelgudar en gång i tiden.

Jag tyckte slutet i Mass Effect 3 var bra. Vänta lite nu, de ändra ju bara färgerna.

Bioware: Vi vill skapa den mest ambitiösta delen av serien nu! Det ska bli en största och mest episka delen i hela i serien!

EA: Perfekt! Vi ger er minst tid av alla spel att utveckla allt!

Bioware:

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Jag tyckte slutet i Mass Effect 3 var bra. Vänta lite nu, de ändra ju bara färgerna.
https://www.youtube.com/watch?v=u5k_arVcqR8

Bioware: Vi vill skapa den mest ambitiösta delen av serien nu! Det ska bli en största och mest episka delen i hela i serien!

EA: Perfekt! Vi ger er minst tid av alla spel att utveckla allt!

Bioware:

Lite roligt formulerat, men så funkar det inte. EA "bestämmer" inte så över studios. BioWare har själv satt sina mål för alla sina projekt. EA är t.o.m. givmilda med utvecklingstid och har på senare år gett ganska många studios extra tid att polera sina spel.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Lite roligt formulerat, men så funkar det inte. EA "bestämmer" inte så över studios. BioWare har själv satt sina mål för alla sina projekt. EA är t.o.m. givmilda med utvecklingstid och har på senare år gett ganska många studios extra tid att polera sina spel.

EA, givmilda? Ehm...

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Ja? På senare år har de gett extra tid till massor av spel. BF hardline, Mirrors edge 2, mass effect andromeda etc... Alla har pushat fram sin release så de fick mer tid på sig. Eller vadå vad trodde du?

Medlem

Jade Empire, ett så underskattat spel.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Ja? På senare år har de gett extra tid till massor av spel. BF hardline, Mirrors edge 2, mass effect andromeda etc... Alla har pushat fram sin release så de fick mer tid på sig. Eller vadå vad trodde du?

Alltså nästan alla spel någonsin har skjutits fram. Det är mer regel än undantag med överambitiösa release datum. Så har det varit typ senaste 25-30åren.

Skillnaden på senare tid är att spelen har blivit större men inte utvecklingstiden. Kan inte tänka mig något bättre exempel än Mass Effect Andromeda. Sjukt buggit och ofärdigt spel, med alldeles för litet och oerfaret produktions team. Som dessutom fick jobba med en ny spelmotor, en motor som från början inte var gjord för rpg-spel. Trots alla enorma problem pusha EA ändå ut spelet, för att de skiter i om utvecklarna och spelserien får lida. EA som de flesta andra utgivare är enbart ute efter snabba pengar och behaga sina aktieägare.

Allt annat om hur givmilda EA är eller att de nu "lärt sig sin läxa" den här gånger är bara propaganda, bullshit. För det mesta är det utgivarna som har pengarna och som spelindustrin sett ut senaste 30åren har de kunnat brutalt diktera vilkoren. Med undantag från senaste tiden med community sponsrade spel har det sällan funnits några andra alternativ heller. Bara att hoppas någon utav de större utgivarna kan sponsa sitt spel och be till gudarna att man inte blir totallt överkörd i processen.

Utvecklarna har självklart sitt ansvar också men i slutändan blir de oftast bakbundna och har lite att säga till om, eftersom för deras del handlar det nästan alltid om att acceptera vilkoren, eller att gå under. Sen anledningen till att man inte hör mer om hur illa utvecklarna blir behandlade bör väl inte vara något mysterium med tanke på vem som i betalar deras löner, kontrollerar marknaden och informationsflödet.

EA har varit och förblir bland de största rövhålen inom spelindustrin, de har tagit ihjäl flertalet legendariska spelutvecklare och spelserier. Om man tror EA eller någon utav de andra större utgivarna är ute efter utvecklarnas eller spelarnas bästa är man bara ett naivt får.

Sen beror det väl på hur man ser på saker och ting. Fler och fler verkar ju gå med den här miserabla tanken på att allt ska bara handla om pengar och vinst, åt helvete med allt annat. Enda utgångspunkten jag ser man kan ha idag om man nu ska börja förvara gigantiska multimiljard företag som EA.

Medlem

10/10 ^^ skryt skryt 😁

Avstängd

@Sapiens:

Okej nu märker man att du inte vet någonting om EA... Du killgissar och skjuter hej vilt från höften här. Vem är det som har lurat i dig allt det där? Det går absolut inte till sådär, och du dramatiskt förenklar saker. Skäms lite på dig nu.
Oh btw, BioWare använde Frostbite i DAI, så den var inte alls ny. Och vadå "inte gjord för RPG" vad tror du ens att det betyder? Om du verkligen har koll, ge lite exempel på vad det är som motorn inte klarar
Nä, det där var skämmigt att läsa. Du brölar i kör med resten av får som inte har en aning hur varken Ea eller något annat företag egentligen fungerar. Typisk "gejmer' mentalitet.

12
Skriv svar