Fräcka Fredag Live (men ställ dina frågor nu)

Robot
Fräcka Fredag Live (men ställ dina frågor nu)

Vissa skulle påstå att detta blir en lugn sändning. De har fel.

#gustav-gosling, #norrlands-guld, #praktikanten


Medlem

Någon av er som spelat Wolcen: Lords of Mayhem? Ser ut som ett intressant alternativ i click & loot-genren, som kombinerar en öppen spelvärld full av side quests med Path of Exile och klassiska Diablo. Tillgängligt i Early access på Steam. Finns det nån chans att ni tänker skriva lite om det?

Moderator | Testpilot

Vad gjorde ni för skoj på Calles födelsedag?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vilken komination av olika livsmedel, items och talents föredrar du ifall en ska få en rampage som chen kl 03.22 på fredagsmorgonen?

Edit angående ev. oklarheter

// Frågan är riktad till mr.höglund så han får jättegärna besvara den när han har möjlighet!

Quake-konnässsör

Tittade på ett avsnitt av en youtuber som diskuterade om döda spel, spel som man inte längre kan spela idag på grund av att online funktionerna har tagits bort. När personer som brinner för dessa spel gör piratservrar bara för att få möjlighet att kunna spela dessa spel, börjas det prata direkt att det är olagligt och att pirater skadar marknaden. Några spel som nämndes i denna video var Warhammer Online, Battlefield 2, Tabula Rasa, Dark Age of Camelot, Planetside m.fl.

Om några år kanske man fortfarande vill spela Rainbow Six Siege, men online funktionerna är borttagna och är helt omöjligt att spela spelet. Vi har sätt att Ubisoft har släppt koden för World in Conflict servrar som är bra för att hålla spelet vid liv, dock så har Ubisoft stängt ned flera online funktioner för spel än vad de har löst.

Mojang Scroll planerar att släppa server mjukvaran för att hålla spelet vid liv, detta borde vara standard för spel som blir till åren och företagen orkar inte hålla i online funktionerna längre.

Sen pratades det också om Epic MOBA Paragon som stängs ned den 26:e april där köparna ska kunna få tillbaka alla pengarna som de investerade i spelet.

Desto fler spel som kräver online funktioner så kommer fler spel vara omöjliga att spela i framtiden? Hur ska företag och utvecklare ta tag i detta och vad är deras ansvar för detta? Kanske för djup diskussion i fräcka fredagen, och väldigt snabbt ihop skrivet av mig och kanske inte så genomtänkt. Denna diskussionen ska jag också ha sätt vara igång på sidan tidigare men måste varit ett bra tag sedan. Vet att Dice eller EA pratade om Battlefield 2 servrarna för några / någon månad sedan.

Gnällkuk

Jag saknar mer återvändande till äldre spel. Typ jämförelserecensioner eller dylikt. Vissa spel utvecklas ju ständigt och AAA-spel är inte ofta inte en helt annan upplevelse ett år efter release med DLC och patchar. Kommer det mer sånt?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vart börjar Norrland enligt er?
Vart är Sveriges mittpunkt enligt en stockholmare?
Vad anser ni om phoenix point? Skaparen av X-com nya spel.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Hur går det med Zelda BOTW? Har du gett upp?

Medlem
Skrivet av Ondo:

Vart börjar Norrland enligt er?
Vart är Sveriges mittpunkt enligt en stockholmare?
Vad anser ni om phoenix point? Skaparen av X-com nya spel.

Norra Norrland enligt stockholmare börjar 6 mil söder om Dalälven.

Hälsningar
Borlängebo, och före detta boende vid Mälaren.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad gjorde ni för skoj på Calles födelsedag?

Förklarade för Gustav att när man blir vuxen får man fixa sin egen fruktsallad.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohGr:

Hur går det med Zelda BOTW? Har du gett upp?

Nejrå, klarade första Divine Beast:en.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av tricky:

Jag saknar mer återvändande till äldre spel. Typ jämförelserecensioner eller dylikt. Vissa spel utvecklas ju ständigt och AAA-spel är inte ofta inte en helt annan upplevelse ett år efter release med DLC och patchar. Kommer det mer sånt?

+1 på den! Jag saknar också lite mer återvändande till "äldre" spel. Det här med att bara jaga nyheter känns gjort, det finns så mycket mer som bara hamnar i backspegeln.


signatur

Jump in.

Medlem

Vågar FZ göra en Leviathan Drinking Game i Destiny 2? Gjorde detat med min klan (video på allt finns på min youtube, varning för ovårdat språk och annat dumt 😁)
Enkla regler. Man tar en klunk när man dör, en klunk när man är sist till en checkpoint, en klunk om man är sist i scoreboard listan vid wipe,en klunk om man har slut på ammo, två klunkar om man glömmer skifta gear vid olika moment, 2 klunkar om man dör som springare i Gauntlet, 2 klunkar om man blir upptäckt av en hund, 3 klunkar om man dör av misstag (skjuta sig med rocket, hoppa utanför kartan osv) svep glaset om man orsakar respawn glitch,etc. Googla på Leviathan Drinking Game så hittar ni en bild på regler. Trevlig helg!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

+1 på den! Jag saknar också lite mer återvändande till "äldre" spel. Det här med att bara jaga nyheter känns gjort, det finns så mycket mer som bara hamnar i backspegeln.

Nått som ligger på agendan!


signatur
Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mateh:

Vilken komination av olika livsmedel, items och talents föredrar du ifall en ska få en rampage som chen kl 03.22 på fredagsmorgonen?

Edit angående ev. oklarheter

// Frågan är riktad till mr.höglund så han får jättegärna besvara den när han har möjlighet!

Ett glas Lagavulin 16 och någon ost som luktar rävskabb. Den ska kontaminera hela kvarteret.

En dagon, mek, scepter, zooboken level 3, sticka och Boots of Travel.

Alla talents som buffar damage.

Trollhammaren på full blås i högtalarna, alla på Discord blockar mig.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Gustav Höglund: Tack för sent svar efter att ni onykterförklarade mig mitt på blanka dagen... Ska testa på denna konstellation av element vid tillfälle för att träna på mina simultankunskaper under extrema förhållanden!

//edit

Har även en bild som jag tycker är väldigt lämplig kring ämnet

Medlem
Skrivet av Bennii:

Norra Norrland enligt stockholmare börjar 6 mil söder om Dalälven.

Hälsningar
Borlängebo, och före detta boende vid Mälaren.

Låter rimligt då Norrland börjar efter Göteborg.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

"IIII" är faktiskt så 4 skrevs under romartiden, "IV", dvs att använda I framför en siffra för att ta bort 1 från en siffra, är en medeltida uppfinning. Kolla på gamla farfarsklockor, där används "IIII" ibland.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Arcadia: Bah! Känner mig som en av plebejerna nu. Tack för info!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

1
Skriv svar