Dator fryser

Medlem
Dator fryser

Tjena, nu är de så att min dator har börjat frysa helt random lite då och då, ibland i spel och ibland bara vanligt surfande. Kan inte komma på vad som orsakar detta, om någon har en aning om vad det kan vara eller varit med om samma och har erfarenhet och lösning så är jag tacksam för feedback!

//bensinspade

Medlem
Medlem

@mackbrich: Nope, allt i standard

Skägg.
10 Chambers

Länge sedan du rensade chassi och fläktar på damm?


signatur
Medlem

Släpp in den i värmen.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Nej, senast jag rensade chassi och fläktar va förra veckan

Medlem
Medlem

@Bensinspade: ja, det är klart att den fryser om den står ute när det är minusgrader!

Medlem

@Shinnichi: Good one bra kylning dock, kanske lite för bra

Medlem

Ladda ner programmet "memtest", lägg det på en USB-sticka, boota och kör det i 4-6 timmar.

Ambassadör
League of Legends

@Bensinspade: Min dator gör också det. Börjar fundera om det är F-secure som ställer till det. Är oftast när det sker uppdateringar på windows men har börjat hända annars också.

Medlem

@dali: Har aldrig provat F-secure, använder AVG

Avstängd
Skrivet av Bensinspade:

Tjena, nu är de så att min dator har börjat frysa helt random lite då och då, ibland i spel och ibland bara vanligt surfande. Kan inte komma på vad som orsakar detta, om någon har en aning om vad det kan vara eller varit med om samma och har erfarenhet och lösning så är jag tacksam för feedback!

//bensinspade

Plocka ut alla delar, dra ut alla sladdar, även CPUn. Rengör allt, montera tillbaka. Formatera sedan om C och installera Windows från scratch från ett USB (delete partition > create new)
Lovar att problemet är borta.

Megadelux

Byt ut en del i taget, tills problemet upphör. Det var så jag hittade att mitt nätagg började ge upp.

1
Skriv svar