Hur en svensk streamer blev den mest använda emoten på Twitch

Robot
Hur en svensk streamer blev den mest använda emoten på Twitch

Från Dreamhack till Twitch-emote.

#emote, #forsen, #twitch


Medlem

Jag är mer av en ”WutFace” kille själv!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vill bara påpeka att han hade mer viewers på heartstone tiden än under PUBG vändan. Skön snubbe, troligtvis min favorit streamer.

Medlem

Bara sett Shroud spela med honom vid ett tillfälle och de fick, vad var det.. 70~80 streamsnipers? Ett jävla kaos den rundan, haha.

Medlem

Jag trodde "LUL" var överlägsen etta?

Medlem

Jag känner mig gammal.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fattar inte ens att dom har chat i streams tex twitch, mer spam får man leta efter å inte en enda jävel får sagt något vettigt eller att någon hinner svara. Det är det första man stänger av.

Medlem
Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag trodde "LUL" var överlägsen etta?

Medlem

Är nog för att Forsens chatt är helt galen. Spammas helt otroligt mycket.

Medlem

Värt att veta är att en stor anledning att den är så pass använd är för att det skapades kanaler ämnat endast för att spamma 'forsenE' upp till toppen

Medlem

@simon9811: står i artikeln


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

forsen1 forsen2
forsen3 forsen4


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Divion:

Fattar inte ens att dom har chat i streams tex twitch, mer spam får man leta efter å inte en enda jävel får sagt något vettigt eller att någon hinner svara. Det är det första man stänger av.

Den stora majoriteten av kanalerna på Twitch har ju betydligt färre tittare och därmed också sammanhängande diskussioner som såväl tittare som streamers kan hänga med i.

Medlem

Har bara sett 6:an och 7:an. Hur som helst förstår jag inte varför det där är en så stor grej. Försöker att bara kolla på lugna och rimliga streamar med vederhäftiga streamare, men även de mest sansade dedicerar ibland långa stunder åt att prata med sina följare om olika emotes och hur många som "finns tillgängliga" osv, som om det vore världens viktigaste företeelse!

Medlem

Aldrig sett den förut, måste spammas i större kanaler för den används aldrig i chatten på de 20 tal streamers jag följer.

Medlem

@Ravenknight: säger detsamma


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Divion: Ptja, det beror ju helt på vilka kanaler man besöker. Generellt ja men tex creative kanaler och liknande som är mycket mindre skulle jag inte påstå att det gäller.

Medlem

Kappa vinner nog egentligen om man summerar alla versioner.


signatur

Metal is best served heavy.

Skribent

"Vaaat dä fack vas däät!?"

Engelska med svensk brytning kan vara det fullaste språk som finns.

Medlem

Jisses, att se detta meningslösa spammande och skrikande får våra gamla IRC-kanaler från när jag var yngre att se ut som FNs säkerhetsråd i jämförelse...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Myran22:

"Vaaat dä fack vas däät!?"

Engelska med svensk brytning kan vara det fullaste språk som finns.

Det är värre på finska.

Medlem

@Rurounin: Samma här. 4 streamers som jag ser på regelbundet och ärligt talat så känner jag inte igen de topp 4 emotesen...

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det är värre på finska.

Finsk rallyengelska är det bästa som finns!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar