Dark Soulsspelare klarar hela serien utan att bli träffad en enda gång

Robot
Dark Soulsspelare klarar hela serien utan att bli träffad en enda gång
Medlem

Sänk volymen innan du komlar på klippet -.-

Medlem

Om det hade varit en dag efter Dark Souls 3 släpptes hade jag varit imponerad, men nu har han ändå haft två år på sig (tror nog inte att han "endast" kört 12 månader) och spelen går att klara ut på ca två timmar styck om man kan sin grej.
Så han har nog kört om dem ett antal gånger tills han lärt sig allt som vilken människa som helst skulle kunna, ingen talang direkt, bara någon utan liv.

Jag är svår att imponera.

Medlem

Hur... fan... pallar man. Men det är klart om man får pengar via sin twitch så kan jag se motivationen. Imponerande bedrift men jävlar vad många timmar det måste tagit.

phi
Medlem

Tur kan väl vem som helst ha.

Medlem

Imponerande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

För mycket fritid var ordet ja


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Så när han lyckades så körde han spelen i omvänd ordning?

Medlem

Get in Line?
https://www.youtube.com/watch?v=z5XS-dfx0lg
0 Hits Taken - Dark Souls 3 in its Entirety (All Bosses Including DLCs)

Faraaz Khan
Publicerades den 26 maj 2017

Oj.. Khan gjotrde bara trean, okej detta va sjukt imponerade

Medlem

Det är väl inte omöjligt om det går att göra?

Medlem

Tänk så mycket annat vettigt han kunde ha gjort med den tiden istället

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

ingen talang direkt, bara någon utan liv.

Vilken jobbig douchebagkommentar, Helt talanglös. Ställ dig i skamvrån 15 minuter och tänk på vad du har sagt.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Så han har nog kört om dem ett antal gånger tills han lärt sig allt som vilken människa som helst skulle kunna, ingen talang direkt, bara någon utan liv.

Jag är svår att imponera.

Vad betyder en talang för dig då?
Någon som spelat piano i 10 år och kan 1000 låtar utantill har ingen talang heller eller?

Avstängd
Skrivet av Ztreek:

Vad betyder en talang för dig då?
Någon som spelat piano i 10 år och kan 1000 låtar utantill har ingen talang heller eller?

Jag föreslår att inte peta in matbitar till trollet genom stängslet. Du kommer känna lukten av andedräkten när han nappar.

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Om det hade varit en dag efter Dark Souls 3 släpptes hade jag varit imponerad, men nu har han ändå haft två år på sig (tror nog inte att han "endast" kört 12 månader) och spelen går att klara ut på ca två timmar styck om man kan sin grej.
Så han har nog kört om dem ett antal gånger tills han lärt sig allt som vilken människa som helst skulle kunna, ingen talang direkt, bara någon utan liv.

Jag är svår att imponera.

Det är ju coolare med personer som blivit bäst på något genom stenhård träning och beslutsamhet än någon som bara föds med en talang.
Alla lever inte sina liv efter någon färdigtryckt mall för medelmåttor.

Medlem

Har han varvat Dark Souls nu då?


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Struggle:

Har han varvat Dark Souls nu då?

Kolla artikeln eller vad det nu är. Jag tror han har spelat in alla 3 spelen så att folk inte ska tro att han ljuger

Medlem

Att klara av ett utav spelen utan att ta skada förtjänar sin respekt, det är ändå han som gör det själv. Hur lång tid han har tagit på sig spelar ingen roll, han kanske har ett liv mittemellan trots allt? Ni som kritiserar honom har inte ens gjort det själva, och ni har inget att jämföra honom med heller. Uppenbart att ni som skriver negativt söker efter något att klanka ner honom på!

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Det är ju coolare med personer som blivit bäst på något genom stenhård träning och beslutsamhet än någon som bara föds med en talang.
Alla lever inte sina liv efter någon färdigtryckt mall för medelmåttor.

Precis! Sen att ens tänka i banor om att man kan födas med en "talang" att bli bra på dark souls är ju lagom lolretande bara det. En talang att konsumera media liksom...
"han föddes med en exceptionell talang för att titta på Netflix serier"

Medlem

signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av yoloswaggins:

Tänk så mycket annat vettigt han kunde ha gjort med den tiden istället

Hur mycket vettigt hade du kunnat göra istället för din egen speltid eller din tid att kommentera vad andra har lagt tid på?

Inaktiv
Skrivet av yoloswaggins:

Tänk så mycket annat vettigt han kunde ha gjort med den tiden istället

Som vadå?
Han tjänar pengar på streaming och nu är han även först i världen att lyckas med detta.
Sånt här ligger väl i människors(och kanske speciellt mäns) natur, att utmärka sig genom att försöka bli bäst på något oavsett vad det är.

Medlem

Se så låt nörden nörda loss, det är bara vackert att se!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av rosski:

Hur mycket vettigt hade du kunnat göra istället för din egen speltid eller din tid att kommentera vad andra har lagt tid på?

Jag tycker som så att så länge man har kul med något slösar man inte bort tid, vare sig det är att skriva inlägg här på FZ eller spela ett spel.

Speedrunning kan vara riktigt coolt och framkalla mycket känslor. Det kan vara imponerande och intressant att titta på någon som är väldigt duktig på ett spel. Det kan bli väldigt emotionellt ibland. Både positiva och negativa känslor som filmerna i artikeln visar.

Men jag har svårt att se att de flesta speedrunners/rekordjägare faktiskt har kul. Killen i artikeln är ju bara ett exempel. Han verkar ju helt fördärvad när han dör en gång.

Vad är egentligen poängen att spela ett spel när du inte har kul? Du måste få det där rekordet? Ett tillfälligt glädjerus om du lyckas få det, men på bekostnad av vad?

Jag säger inte att det är fel att spela samma gamla spel i tusentals timmar. Men om du inte har kul när du gör det, en fråga som jag tror många bör fråga sig själva, så kan det vara värt att tänka till. Är det verkligen värt det? Gör det dig lycklig i livet?

Skrivet av anon_306295:

Som vadå?
Han tjänar pengar på streaming och nu är han även först i världen att lyckas med detta.
Sånt här ligger väl i människors(och kanske speciellt mäns) natur, att utmärka sig genom att försöka bli bäst på något oavsett vad det är.

Han är först i världen att lyckas med något som i stort sett ingen annan försöker.

Och sen tycker jag inte nödvändigtvis att man behöver uppmuntra något bara för att man kan tjäna pengar på det.

Du är inne lite på det som är min poäng med det sista du nämner. Jag tror att folk gör speedruns eller motsvarande för att känna sig nöjda med sig själva, för att det ger dem en känsla av att de är duktiga på något. Men är det verkligen värt tiden och mödan för den tillfälliga känslan av lycka när man klarat av något? Jag vet jag tycker i denna frågan.

Medlem

Dark Souls spelen påminner lite om hur det var att lira PC spel på 90-talet,

på easy mode.

♫trololololololololl ♫

Inaktiv
Skrivet av yoloswaggins:

Jag tycker som så att så länge man har kul med något slösar man inte bort tid, vare sig det är att skriva inlägg här på FZ eller spela ett spel.

Speedrunning kan vara riktigt coolt och framkalla mycket känslor. Det kan vara imponerande och intressant att titta på någon som är väldigt duktig på ett spel. Det kan bli väldigt emotionellt ibland. Både positiva och negativa känslor som filmerna i artikeln visar.

Men jag har svårt att se att de flesta speedrunners/rekordjägare faktiskt har kul. Killen i artikeln är ju bara ett exempel. Han verkar ju helt fördärvad när han dör en gång.

Vad är egentligen poängen att spela ett spel när du inte har kul? Du måste få det där rekordet? Ett tillfälligt glädjerus om du lyckas få det, men på bekostnad av vad?

Jag säger inte att det är fel att spela samma gamla spel i tusentals timmar. Men om du inte har kul när du gör det, en fråga som jag tror många bör fråga sig själva, så kan det vara värt att tänka till. Är det verkligen värt det? Gör det dig lycklig i livet?

Han är först i världen att lyckas med något som i stort sett ingen annan försöker.

Och sen tycker jag inte nödvändigtvis att man behöver uppmuntra något bara för att man kan tjäna pengar på det.

Du är inne lite på det som är min poäng med det sista du nämner. Jag tror att folk gör speedruns eller motsvarande för att känna sig nöjda med sig själva, för att det ger dem en känsla av att de är duktiga på något. Men är det verkligen värt tiden och mödan för den tillfälliga känslan av lycka när man klarat av något? Jag vet jag tycker i denna frågan.

Flera av mina bästa upplevelser i spel kommer från Tibia där man om man dog förlorade alla sina items man hade i ryggan och 10% av sin totala XP. Man började ju nästan gråta när man dog, men det är också det som gjorde spelet roligt. Saker spelade mer roll.

Folk är olika. Vissa vill inte bara glida igenom allt och göra det som alltid känns bra i stunden utan de vill se hur långt de kan nå/hur långt deras potential räcker/vad som är möjligt. Det gör dessa lýckliga när de kämpar för att nå ett mål och sedan når det, då var allt "värt det".
Sedan är ju utmaningen i spel idag nästan helt borta, då blir det ju att folk skapar sådana här egna utmaningar.
Blir själv uttråkad av nästan alla singelplayerspel då det mer känns som passiv underhållning, typ tv, än aktiv sådan. En grej som alla kan klara av är ju egentligen inte utmanande.

Finns ett psykologiskt begrepp som kallas flow, vilket är ett sinnestillstånd man kan infinna sig i när man gör något svårt som man är bra på. Tror många gillar att befinna sig där:

Avstängd
Skrivet av yoloswaggins:

Jag tycker som så att så länge man har kul med något slösar man inte bort tid, vare sig det är att skriva inlägg här på FZ eller spela ett spel.

Speedrunning kan vara riktigt coolt och framkalla mycket känslor. Det kan vara imponerande och intressant att titta på någon som är väldigt duktig på ett spel. Det kan bli väldigt emotionellt ibland. Både positiva och negativa känslor som filmerna i artikeln visar.

Men jag har svårt att se att de flesta speedrunners/rekordjägare faktiskt har kul. Killen i artikeln är ju bara ett exempel. Han verkar ju helt fördärvad när han dör en gång.

Vad är egentligen poängen att spela ett spel när du inte har kul? Du måste få det där rekordet? Ett tillfälligt glädjerus om du lyckas få det, men på bekostnad av vad?

Jag säger inte att det är fel att spela samma gamla spel i tusentals timmar. Men om du inte har kul när du gör det, en fråga som jag tror många bör fråga sig själva, så kan det vara värt att tänka till. Är det verkligen värt det? Gör det dig lycklig i livet?

Han är först i världen att lyckas med något som i stort sett ingen annan försöker.

Och sen tycker jag inte nödvändigtvis att man behöver uppmuntra något bara för att man kan tjäna pengar på det.

Du är inne lite på det som är min poäng med det sista du nämner. Jag tror att folk gör speedruns eller motsvarande för att känna sig nöjda med sig själva, för att det ger dem en känsla av att de är duktiga på något. Men är det verkligen värt tiden och mödan för den tillfälliga känslan av lycka när man klarat av något? Jag vet jag tycker i denna frågan.

Vad är "kul"?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Flera av mina bästa upplevelser i spel kommer från Tibia där man om man dog förlorade alla sina items man hade i ryggan och 10% av sin totala XP. Man började ju nästan gråta när man dog, men det är också det som gjorde spelet roligt. Saker spelade mer roll.

Folk är olika. Vissa vill inte bara glida igenom allt och göra det som alltid känns bra i stunden utan de vill se hur långt de kan nå/hur långt deras potential räcker/vad som är möjligt. Det gör dessa lýckliga när de kämpar för att nå ett mål och sedan når det, då var allt "värt det".
Sedan är ju utmaningen i spel idag nästan helt borta, då blir det ju att folk skapar sådana här egna utmaningar.
Blir själv uttråkad av nästan alla singelplayerspel då det mer känns som passiv underhållning, typ tv, än aktiv sådan. En grej som alla kan klara av är ju egentligen inte utmanande.

Finns ett psykologiskt begrepp som kallas flow, vilket är ett sinnestillstånd man kan infinna sig i när man gör något svårt som man är bra på. Tror många gillar att befinna sig där:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Challenge...

Nu tycker jag att vi inte ska blanda äpplen med päron här. Jag håller helt och hållet med om att spel är roligare när de är utmanande och det finns konsekvenser och belöningar när man misslyckas respektive lyckas.

Jag menar att skillnaden mellan ditt/mitt spelade i jämförelse med en speedrunner/rekordjagare är större än vad du får det att låta som.

Jag kan garantera dig att det finns forskare som verkligen lever för att finna lösningar på problem i världen. De spenderar inhumant många timmar varje dag, de "torterar" sig själva avsiktligt för att de är så pass drivna av att hitta ett botemedel för cancer, eller vad det nu kan vara.

Lite på samma sätt spelar dessa speedrunners många timmar varje dag i flera år för att slå världsrekordet i ett spel. De är också drivna av att uppnå känslan av att lyckas med något i livet. Jag menar att ett sådant beteendet kan vara djupt ohälsosamt, nästan sjukligt i vissa fall.

Om vi tar Tibia som i ditt exempel, skulle en speedrunner/rekordjagare vid sin första död troligen radera sitt konto och börja om från början, just eftersom målet troligen skulle vara att nå en viss level utan att dö.

Skrivet av Deliverans:

Vad är "kul"?

Det är upp till var och varje individ att avgöra. Jag tycker dock inte att detta ser särskilt kul ut:

Tråddemonen
Testpilot

@yoloswaggins: Blev bara frustrerad utav klippet, vilket slöseri med speltid.

Avstängd
Skrivet av yoloswaggins:

Det är upp till var och varje individ att avgöra. Jag tycker dock inte att detta ser särskilt kul ut:

Va? Det var ju inte du. Skulle jag se en film på dig när du spelar så skulle jag stänga av direkt för jag har roligare saker att göra. Killen som spelar dark souls gör ju det av sina anledningar. Jag skulle rekommendera att spela själv istället för att beskåda andra, och försöka projicera på dem om de har kul eller inte.
När du ser det på det sättet, visst låter det skevt?

12
Skriv svar