Fortnite släpps till mobiler - med crossplay!

Robot
Fortnite släpps till mobiler - med crossplay!

Epic fortsätter att utmana Battlegrounds genom att låta spelare på PS4, PC och mobiler (men inte Xbox) panga på varandra.

#crossplay, #fortnite, #mobil


Medlem

PS4!?!?! MED SONY!? Bolaget som verkligen dunder störta RL & Epic !?!? Whuut


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

YES fan så här ska det gå till! Jag spelar inte ens Fortnite men efter så här glada nyheter så förtjänar dom att jag ger det em ordentlig chans med polarna på ps4. Så kan jag njuta av min pc SAMTIDIGT! Med polarna! I samma spel! Äntligen vettiga beslut!

Medlem

Men hur fungerar det, kan man välja ifall man vill lira cross platform eller endast möta spelare från den egna plattformen?
Jag känner ju själv att jag hade haft svårt om jag satt på konsol och skulle möta pc-spelare.

Medlem

Fortnite är inte min grej. Men crossplay mellan telefon, ps4 och pc är fan jävligt grymt, hatten av till Epic.

Medlem

Lirade kinesiska Battlegrounds på mobilen under några fåtal bussresor samt på muggen och måste säga att det var ändå helt alright underhållning. Och jag lirar inte Battlegrounds på PC. Började nyligen lira Fortnite på PS4an och är någorlunda hooked, så att denna kommer till Mobiler är ju helt fantastiskt, cross play är ju bara bonus. Respekt att Epic känner igen mäktigheten i vad Nintendo Switch har tillbringat, o på tal om det, ryktas ju kraftigt att Fortnite kommer till Switch med så 👏

Medlem

Finns det någon som vill ha crossplay från PS4 till PC. PC spelare kommer ju äga sönder med mus istället för en spak att stryra siktet med.

Medlem

@Rydell1986:

Brukar spela mycket med min polare som lirar PS4a å jag pc. Oftast han som har mest kills och gör så vi vinner. Tycker personligen det är kul med crossplay men jag kan hålla med om att PC spelare har ett övertag.

Medlem

Nej vill inte möta pc eller mobil folk på min ps4a. Hade jag velat det så hade jag spelat på en pc. När jag spelar i grupp så är det ofta (låter som) arabiska små pojkar som kräver att man ska förstå dom. Rätt iri tur att det finns mute.

Ambassadör
Xbox

Blir samma funktion till Xbox One snart:

https://www.theverge.com/2018/3/9/17102430/microsoft-fortnite...

Det roligaste vore ju att få crossplay med Xbox vs PS4 i 50 vs 50. Hehe


signatur

Jump in.

Medlem

@Rydell1986:

Det är fullt möjligt att koppla in mus o tangent o lira med de på PS4an

Medlem

@Alienshade:
Jag tror inte att de kommer glömma att implamentera möjligheten att själv välja vilka som man vill ha med i sin crossplay. Så där kan du vara lugn om.

Gällande små pojkar så är det så på mer eller mindre alla shooters idag, COD, Battlefield mm. Sen att Fortnite är gratis så gör det såklart inte saken bättre.

Medlem
Skrivet av makedonii:

@Rydell1986:

Det är fullt möjligt att koppla in mus o tangent o lira med de på PS4an

Jo det vet jag, men jag tror 99% fortfarande spelar med kontroll. det är ju halva grejen med att köpa en konsol, man ligger i soffan/sängen och lirar.

1
Skriv svar