Spelet Dolmen bjuder på dagens ofrivilliga garv

Robot
Spelet Dolmen bjuder på dagens ofrivilliga garv
Skribent

Vi får hoppas att det bjuds på en lång kampanj med hårt motstånd.

Medlem

Förstår inte vad det roliga är

Medlem

@Vercadi: I vissa delar av landet så säger (sa) man dolme om det manliga organet.

Medlem

och renjed m.m.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd

Folk som fnissar åt namnet "Dick" måste ju vara retarderade eller så fattar dom inte hur vanligt namnet är och att "skämtets" bäst-för-datum var för sisådär 150 år sedan. "Hen" skrattar man åt för att det är korkade feminister som använder eländet, inte att det betyder "höna" på ett helt annat språk.

Medlem

@Myran22: Det är inte längden som gör det, utan bredden..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Harmond:

Folk som fnissar åt namnet "Dick" måste ju vara retarderade eller så fattar dom inte hur vanligt namnet är och att "skämtets" bäst-för-datum var för sisådär 150 år sedan. "Hen" skrattar man åt för att det är korkade feminister som använder eländet, inte att det betyder "höna" på ett helt annat språk.

Det var faktiskt i slutet av 1800-talet och i början av 1900-talet som aristrokratin började med dessa ordlekar, så för 150 år sedan var det inget förekommande smeknamn. Man gjorde helt enkelt så att man bytte ut konsonanten i början av namnet och förkortade det. Richard blev Dick, William blev Bill, etc.

Medlem
Skägg.
10 Chambers

@Harmond: Skärp till tonen innan jag kallar dig hen,


signatur
Avstängd

@Dreijer:

...sak samma om det är 150 eller 100 år sedan, min poäng var att namnet inte direkt uppfanns igår.

Medlem

Runt 1:20 i videon blir t.o.m texten hård.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Fasen vilken besvikelse. Trodde först detta var en uppföljare på det klassiska Dan Dolme, kanske bara var jag?

MEG
Medlem

Hen, Dick och nu Dolmen är riktigt lustigt.

Svårt att inte fälla kommentaren (om det skulle komma ett tillfälle) är

- Hej jag heter Dick.
- Jo jag ser det


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk
Skrivet av Harmond:

Folk som fnissar åt namnet "Dick" måste ju vara retarderade eller så fattar dom inte hur vanligt namnet är och att "skämtets" bäst-för-datum var för sisådär 150 år sedan. "Hen" skrattar man åt för att det är korkade feminister som använder eländet, inte att det betyder "höna" på ett helt annat språk.

Äh, spann av! Kiss- och bajsskämt samt mer eller mindre snuskrelaterade saker är kul.

Minns en gammal kompis som berättade om en lite udda pappa som gillade att skämta (lite för mycket och opassande ibland). Han hade två egna barn och när någon av deras vänner ringde så kunde han svara "Aaa, det är Dick" sen efter att de presenterat sig och sökt någon av hans ungar kunde han replikera "vaddå, gillar du inte dicken eller?"

Så här många år efter så känns det kanske inte helt genomtänkt när det var barn det var fråga om, men fortfarande jävligt kul, tycker jag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av tricky:

Minns en gammal kompis som berättade om en lite udda pappa som gillade att skämta (lite för mycket och opassande ibland). Han hade två egna barn och när någon av deras vänner ringde så kunde han svara "Aaa, det är Dick" sen efter att de presenterat sig och sökt någon av hans ungar kunde han replikera "vaddå, gillar du inte dicken eller?"

lol


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

"Although his original task was very different from that" som det stod i texten skrattade jag också gott åt

Gen
Medlem

Går det att crafta Kåldolmar i spelet månntro?

Medlem

Tja, spelet har ett namn som en liten del av ett litet lands befolkning tycker är kul. Kanske kan sälja några exemplar på det...

Den sista fienden var en riktig stordolme

*I follow myself out*

Ambassadör
Xbox

"Vill du hänga med hem och kolla in dolmen?"

-Intet ont anande gamer som fick en örfil.


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Mortaigne:

"Vill du hänga med hem och kolla in dolmen?"

-Intet ont anande gamer som fick en örfil.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

OMEGALUL


signatur

Meep!

Killmonday Games

Penis


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Påminner mig om de här robotarna som har en förmåga att kuka ur:
https://www.kuka.com/sv-se

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Påminner mig om de här robotarna som har en förmåga att kuka ur:
https://www.kuka.com/sv-se

"Upptäck KUKA:s breda utbud". Dom måste skratta gott ibland :).

Medlem

Den här tråden håller på och ballar ur

Redaktör

Lite trist att brittiska Mr Fitta Gym (www.mrfitta.co.uk/) tagit bort disclaimern som låg där förr:

To all our friends in Sweden, thank you all for the emails about our name. We are aware of what "FITTA" means in Swedish. However, in England it is another way of writing "FITTER" which comes from "To Get Fit", as in healthy.


signatur
Medlem

Ibland blir det fel åt andra hållet också. Som när svenska Locum ville vara snälla mot träd i juletider. De tänkte inte så internationellt.

Medlem

Kul! Visste inte att allt det hände i Dolmen 👍

12
Skriv svar