Speedrunning-godis efter helgen!

Avstängd
Speedrunning-godis efter helgen!

Två feta speedrunning-relaterade YT-klipp har dykt upp på nätet från två mycket duktiga YouTubers:

Första handlar om hur du klarar en nivå snabbare än tänkt med hjälp av diverse sprite glitches i SMW:

Andra handlar om historien bakom speedrunning av Metroid på NES för den som älskar den spelserien:

Nu bliré att se andra klippet, sen sova! Ville ba' tipsa för att få in mer speedrunning-snack på forumet

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul med mer speedrunning här på forumet!

Jag kollar dock sällan på videos om speedrunning utan mer faktiska runs på twitch. Men har sett en del av summoning salts rekord-historievideos.

För att dra mitt strå till stacken. Många känner till hur ett modernt speedrunningevent ser ut. Speciellt GDQs mycket populära event två gånger per år. Men inte är nog inte lika många som har sett utvecklingen av dessa maraton.

I länken nedan går det att hitta SDAs första event som senare blev den megasuccé som det är idag. Classic Games Done Quick och första Awesome Games Done Quick tillhör några av mina favoritmaraton än idag. Tiden innan justin.tv och twitch. Dessa event streamades på Ustream när det var en av de bättre plattformarna.

https://archive.org/search.php?query=creator%3A%22Speed+Demos...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar