(Nästan) alla vill se PS4 och Xbox One mötas i Fortnite

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

@Dumlen: Jo,tjena. Vem tänker om MP när man tänker om exklusiva spel??? När jag personligt hör "exklusiva spel" då tänker jag direkt på:

Horizon Zero Dawn
Uncharted
God of War
Bloodborne
Detroit
Death Stranding
Last of US
GT
Last Guardian
Det är bara några att nämna och på vilken Platform finns de här spel, ja just det på PS4.
Exklusiva spel på Xbox One? Sry, pinsamt måste jag säga.

Bara ville tillägga för att stoppa alla kommentarer om "fanboy". Jag spelar på PC, har Xbox One X, PS4, Switch och 3DS.

Så i en tråd om crossplay i multiplayerspel så måste du framhäva att det endast är singleplayerspel som är värda att kallas "exklusiva"?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@D01tY: Pratar om denna gen. Sry, men har ingen intresse i 360 spel på Store.
Denna gen MS har nästan inga exklusiva spel i jämförelse med Sony. Så är det bara,det är fakta.

Vi pratar om crossplay mellan PS4 och Xbox, inte Xbox PC.

@Dumlen Som sagt jag tänker inte om spelet är SP,MP, eller båda, om du köper den ena eller den andra konsolen p.g.a exklusiv just MP spel, ok det är upp til dig.
99,9 % av MP spel finns väl på båda plattformar ...

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

@D01tY: Pratar om denna gen. Sry, men har ingen intresse i 360 spel på Store.
Denna gen MS har nästan inga exklusiva spel i jämförelse med Sony. Så är det bara,det är fakta.

Vi pratar om crossplay mellan PS4 och Xbox, inte Xbox PC.

@Dumlen Som sagt jag tänker inte om spelet är SP,MP, eller båda, om du köper den ena eller den andra konsolen p.g.a exklusiv just MP spel, ok det är upp til dig.
99,9 % av MP spel finns väl på båda plattformar ...

Som jag själv sa, Sony har inga exklusiva MP-spel värt namnet, allt du listade hade Singleplayer som fokus, förutom kanske GT, men det är ändå mindre som spelar det än Forza.

Sony är duktiga på att göra singleplayerspel, men dom är urkassa på att göra intressanta multiplayertitlar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Star Lord: Jag ger upp. Fanboys kan man inte övertala. Med MS filosofi räknar dom med PC Winfows men 3st har skrivit det redan ich du lyssnar inte så må väl, hade gött o skit ner dig!

När argumenten tar slut så blir det personangrepp, trevligt. Du verkar så upprörd att du inte ens kan stava, lunga ner dig lite.

Finns ingen logik att dra in PC när man jämför konsoler. Jag har också en PC och samma tillgång till PC-spel som en xboxägare. Jag missar bara 10 spel med PS4 och PC, av dem är tre bra. Att försvara MS ligger inte mig i fatet, då jag under min uppväxt sett hur de gör när de får dominans över marknaden. Som tur är händer det inte med spelmarknaden, det vore som att EA tog över alla studios. En fanboy är trogen ett märke och måste försvara sitt köp osv. Som du gör. Men jag ser MS företagsfilosofi för vad det är och när andra premierar rätt saker, så ska det uppmärksammas.

Likaså när man försöker få det att se ut som Sonys fel, när MS startade skitsnacket och bara finns på marknaden för att tjäna pengar på andras arbete, som de gjort från början med Bill Gates. Att vara påläst och insatt och kunna historien är skillnad från en fanboys infertila beteende, där personangrepp och bölande förblindar viktiga poänger. Det viktigaste här är att MS inte vill satsa egna pengar på att öppna nya studios och ta risken med att göra egna spel och då tycker jag inte man ska vara en aktör på marknaden. Där har Sony arbetat hårt för att förtjäna sin framgång och det min vän, det är värt att premiera och därför gör jag det, även om folk går till personangrepp och lögner.

NuZ
Testpilot

@Star Lord: Nej är absolut inte arg. Sitter på en 4tums telefon bara och tangentbordet väldigt litet. Som jag sa du får tycka vad du vill men MS jämför inte konsoler utan platform och det är Windows. Vad ska jag argumentera? Det är ju så MS säger, Windows är platformen. OK förlåt om du blev kränkt. Tyck vad du vill men de är fel. Slut argumenterat och sätter punkt här för min del


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar