Stridsvagns-DLC på väg till Arma 3

Robot
Stridsvagns-DLC på väg till Arma 3
Medlem

De har verkligen gjort ett bra jobb med att uppdatera Arma 3 sen launch, och varit vettiga med sin DLC-strategi att släppa uppdateringarna minus nya fordon o s v gratis. Dock så är det i min mening oerhört synd att beslutet togs i början att göra hela scenariot i Arma 3 med alla vapen och fordon till framtidsfiktion istället för verklighetsbaserat som i tidigare spel. Det gör verkligen Arma 3 utan moddar fullkomligt ointressant för mig, och säkerligen för många andra också.

Hoppas att de återgår till verkligheten i Arma 4.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

De har verkligen gjort ett bra jobb med att uppdatera Arma 3 sen launch, och varit vettiga med sin DLC-strategi att släppa uppdateringarna minus nya fordon o s v gratis. Dock så är det i min mening oerhört synd att beslutet togs i början att göra hela scenariot i Arma 3 med alla vapen och fordon till framtidsfiktion istället för verklighetsbaserat som i tidigare spel. Det gör verkligen Arma 3 utan moddar fullkomligt ointressant för mig, och säkerligen för många andra också.

Hoppas att de återgår till verkligheten i Arma 4.

Precis min tanke. Var ett stort fan av Arma 2 och har kört mååånga timmar i det. Var med i Arma 3 och köpte in mig på den dyraste versionen med alla DLC.s och det där men har inte blivit många timmar. Pengar i sjön faktiskt och det är enbart på grund av det där jäääävla framtidshittepå scenariot. Helt ointressant för min del. Trist, hade stora förhoppningar på det, samma sak med mina vänner som typ helt slutat spela pga det...

Edit: Okej, inte enbart, tycker det finns en hel del andra saker som är sämre än tvåan också...

Skrivet av Darkseed:

De har verkligen gjort ett bra jobb med att uppdatera Arma 3 sen launch, och varit vettiga med sin DLC-strategi att släppa uppdateringarna minus nya fordon o s v gratis. Dock så är det i min mening oerhört synd att beslutet togs i början att göra hela scenariot i Arma 3 med alla vapen och fordon till framtidsfiktion istället för verklighetsbaserat som i tidigare spel. Det gör verkligen Arma 3 utan moddar fullkomligt ointressant för mig, och säkerligen för många andra också.

Hoppas att de återgår till verkligheten i Arma 4.

Ärligt talat är jag nästan glad över att man valde framtiden(även om jag är lite besviken på vissa aspekter ändå). Om man kollar på Arma 2 så trots att spelet utspelade sig i modern tid och hade gamla vanliga abrams och m16 så gjordes det ändå tjugo moddar på dussinet på samma fordon och saker som fanns i grundspelet.

Arma 3 har istället helt unika modeller vi troligtvis aldrig skulle få se som moddar.

Medlem

Det lär väl bli WW2 i nästa iteration om man ska titta på omvärlden

Har alltid älskat Bohemia och deras soldatsim sedan Operation Flashpoint. På senare år har de skänkt mig mindre o mindre spelglädje dessvärre. Men ARMA och deras jobb med serien imponerar på mig så till den grad att det brukar sluta med att jag köper DLC'n fast jag knappt vill spela dem.
Gillar också sättet dessa släppts på.

Tycker också content i form av uppdrag varit för snålt vid lansering även om det är en sandlåda av rang. Jag är egentligen bara intresserad av infateriaspekten av spelet. Och kanske helikoptrar också. Men allt vad high command etc betingar är för mig inte särskilt intressant utan det blir för mkt o sätta sig in i. O kampanjeerna brukar ta för vana att tvinga en igenom samtliga roller. Intressanta eller ej.

Just nu används ARMA3 framför allt av min sjuåriga son parallellt med GTA5 och Family Friendly mod för att cruisa runt fritt i diverse fordon då han älskar bilar. Tanks visade sig också vara kul tyckte han, så det lär väl bli ett köp av detta

Lite ironiskt att det fordonet jag är mest hypad över i DLC't är det minsta av dom och inte ens
är i närheten av att klassas som stridsvagn.

Medlem

På Ahoyworld kommer dom vara konstant upptagna av idioter och på 77th förbjudna. No buy.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Arma 3 har istället helt unika modeller vi troligtvis aldrig skulle få se som moddar.

Nja, dom flesta fordon i Arma 3 finns ju på riktigt. Eller har varit/är undet utveckling. Stridsvagnen här, är tex ryska t-14 armata. I orginalutgåvan av arma 3. Så är en stridsvagn t-95 Black eagle, som tidigare var under utveckling. En är merkava mk4 som finns. En är en leopard 2 variant, som bla används av Singapore.

Så det är inte helt hitte på. Bara att dom hittat på egna namn på dom. Och fått gissa ännu mer på specarna. Och finns dom på riktigt, varför skulle det inte kunna komma 20 moddar på varje? Fast med rätt namn?


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Avstängd

Äh, inte controller support. Palla då.

1
Skriv svar