Pillars of Eternity II: Deadfire försenas, men bara en månad

Robot
Pillars of Eternity II: Deadfire försenas, men bara en månad
MEG
Medlem

Jaha det var då själve fan också.
Det blir till att försöka hålla ut.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Eftersom jag älskade detta på PC så blir det lätt ett köp av 2an på switch.
Blev sugen på att sätta mig ner o köra ettan igen ikväll... så man är riktigt laddad

Medlem

Jaha, kuken också. Nåja, bättre ett bra spel än ett tidigare spel.

Medlem

Se när ens collectors edition från "kickstartern" trillar in.

Medlem

Bra, då hinner jag kanske klara det första. Jag är förjävla långsam ibland

Medlem

Fastnade aldrig för ettan trots att det är en genre som jag älskar. Märkligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Testpilot

Alltid bäst att slipa på spelet och få bort buggar innan släpp.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fastnade aldrig för ettan trots att det är en genre som jag älskar. Märkligt.

Detsamma. Jag var/är en stor Baldur's Gate fan och Baldur's Gate 1 och 2 är bland de bästa spelupplevelserna jag haft. Tyvärr så kunde jag inte säga detsamma om Pillars of Eternity. Tror jag och storyn inte riktigt var kompisar (vart lite väl flummigt för mig), samt att gameplay:et inte riktigt passade mig.

Kul dock för alla er som älskade det. Kör hårt och låt inte mina åsikter ta bort från ert nöje!

MEG
Medlem
Skrivet av Artifactor:

Detsamma. Jag var/är en stor Baldur's Gate fan och Baldur's Gate 1 och 2 är bland de bästa spelupplevelserna jag haft. Tyvärr så kunde jag inte säga detsamma om Pillars of Eternity. Tror jag och storyn inte riktigt var kompisar (vart lite väl flummigt för mig), samt att gameplay:et inte riktigt passade mig.

Kul dock för alla er som älskade det. Kör hårt och låt inte mina åsikter ta bort från ert nöje!

Håller med, älskar RPG och de äldre "versionerna" men det var något som inte stämde med detta. Har dock svårt att säga vad det var.
Hoppas mycket på tvåan.


signatur

Death is only the beginning

Skrivet av Artifactor:

Detsamma. Jag var/är en stor Baldur's Gate fan och Baldur's Gate 1 och 2 är bland de bästa spelupplevelserna jag haft. Tyvärr så kunde jag inte säga detsamma om Pillars of Eternity. Tror jag och storyn inte riktigt var kompisar (vart lite väl flummigt för mig), samt att gameplay:et inte riktigt passade mig.

Kul dock för alla er som älskade det. Kör hårt och låt inte mina åsikter ta bort från ert nöje!

+1 Jag tror jag har haft åtminstone ett av de två BG spelen installerat på datorn allt sedan de först släpptes. Det fanns också massvis som jag gillade med PoE men inte själva storyn eller karaktärerna man hade med sig. Tyckte inte det var direkt dåligt men inte heller något vidare bra. Jag tror det roligaste i spelet var att kämpa sig djupare ned i "Od Nua" och uppgradera själva "strongholden".

Å andra sidan, så hade jag betydligt roligare med "White Marsh" expansionerna och man loggar knappast "197 timmar" på steam med ett spel som man ogillar.

Medlem

Jag lyckades heller inte (fast jag trodde att skulle) gilla PoE. Jag tror faktisk för mig var det språket i dialog och story. Jag fick läsa dialoger och texter flera gånger ibland och det blev riktigt tröttsamt. Kanske är jag trög, men jag lämnade spelet mycket tidigt...

Medlem

pillars 1 var lite konstigt och klumpigt här o var, men de var bara ta o lära sig vafan grejer gjorde och förstå de konstiga systemet dom hade byggt upp.

storyn är väldigt gömd bakom väldigt konstiga namn och händelser.
jag hade väldigt lite aning om varför andra karaktärer gjorde som dom gjorde förräns ja gick tillbaks o kolla upp det.
hade jag kunnat fatta vad storyn handla om när jag spelade så hade de nog vart lite roligare.

det som fick mig att bli lite smått sné var att jag inte fatta att de fanns "health potions" fast dom hette något annat och det märkte jag precis innan sista bossen i spelet.

men nu har jag full koll så ska bli kul o få lira detta, ska t.om. testa att köra utan cleric/prästen bara för att.

Medlem

Håller med föregående, ville gilla 1an men fastnade aldrig och har börjat på det 4-5 gånger men men... förutom att storyn var rätt tråkig så gillade jag inte karaktärsutvecklingen och encounter till encounter gameplayet (i princip allt resettar).

1
Skriv svar