FZ snackar med Josef Fares om kärleken till co-op, "fuck the Oscars" och EA-hatet

Robot
FZ snackar med Josef Fares om kärleken till co-op, "fuck the Oscars" och EA-hatet

"Spelbranschen behöver lite mer kaos" och vi är beredda att hålla med.

#a-way-out, #ea, #josef-fares


Medlem

Bara jag som inte alls klarar å kolla på klippet pga ljudet? eller har jag fel på min hörsel?

Tycker de är sjukt obalanserat och det gör de extremt jobbigt kolla på.

Skägg.
10 Chambers

@kennethbot: Obalanserat på vilket sätt? Musiken i introt är något högre än snacket, men i övrigt?


signatur
Medlem
Skrivet av kennethbot:

Bara jag som inte alls klarar å kolla på klippet pga ljudet? eller har jag fel på min hörsel?

Tycker de är sjukt obalanserat och det gör de extremt jobbigt kolla på.

Jag fick bara ljud från högra högtalaren (hörlurar ifs), men utöver det så upplevde jag inga andra problem. Hade ljudet av någon anledning t.ex. knastrat eller så då hade jag nog inte kunnat lyssna på hela klippet.

OT: Brothers var riktigt bra spel så A Way Out kan nog bli lika bra. Dock så hoppas jag ändå att det lilla man fick höra från spelet var från någon pre-post production version för tyckte det lät lite för krystat. Speciellt när man hörde skriket när karaktären föll ner från berget.
EDIT: Ljudet (i spelet) lät alltså mer som en person befann sig i en studio, vilket de så klart är men de ska ju försöka ge känslan av att karaktären befinner sig i situationen. Så, jag vet inte men korrekt eko från omgivningen upplevde jag som det saknades.

Medlem

sjukt bra intervju calle, många höjdpunkter i denna video.
Har det redan förhandsbokat och ser jävligt mycket fram emot o lira detta ihop med lite polare.


signatur

God is dead

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fuidama:

Jag fick bara ljud från högra högtalaren (hörlurar ifs), men utöver det så upplevde jag inga andra problem. Hade ljudet av någon anledning t.ex. knastrat eller så då hade jag nog inte kunnat lyssna på hela klippet.

OT: Brothers var riktigt bra spel så A Way Out kan nog bli lika bra. Dock så hoppas jag ändå att det lilla man fick höra från spelet var från någon pre-post production version för tyckte det lät lite för krystat. Speciellt när man hörde skriket när karaktären föll ner från berget.

Får andra rapporter med samma problem. Mitt vänsteröra är lite kass (tinnitus) så märkte inte av det i klippningen. Får försöka fixa imorgon.

Skrivet av Angust:

sjukt bra intervju calle, många höjdpunkter i denna video.
Har det redan förhandsbokat och jävligt mycket fram emot o lira detta ihop med lite polare.

Tack!


signatur

Grymt! Man älskar karln för hans entusiasm. Ser fruktansvärt mycket framemot spelet!

Medlem

Jag vägrar kolla på videon, ljudet är hemskt. 2018 och ingen koll på elementära grejer. Pinsamt.

Medlem

Kvalité innehåll, jo man tackar.

Kul med nån som har både vision men fortfarande fötterna på jorden och kan vara så härligt rak. Kan inte säga jag är intresserad av spelet, eller Brothers för den delen, men jag uppskattar ändå något enormt att någon vill tänja på gränserna utan att det bara är för sakens skull.

Medlem

En skoj en, och frisk fläkt.
Intressant intervju, hoppas de får en hygglig försäljning.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: De jag tänker på med obalanserat är att de känns som ljudet bara är i höger öra, eller i alla fall är bra mycket högre ljud där, hade vart sjukt kul om de gick att lösa för vill verkligen se intervjun

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av caene:

Jag vägrar kolla på videon, ljudet är hemskt. 2018 och ingen koll på elementära grejer. Pinsamt.

Haha, men du. Medlem i tio år men läser inte förklaringen i tråden? Jag gillar att man håller oss vid en hög standard men varför så hårda ord?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kennethbot:

@Carl Johansson-Sundelius: De jag tänker på med obalanserat är att de känns som ljudet bara är i höger öra, eller i alla fall är bra mycket högre ljud där, hade vart sjukt kul om de gick att lösa för vill verkligen se intervjun

Jag renderar ut en ny fil imorgon, first thing! Grabben fyller år och alla projektfiler ligger kvar på jobbet. Så surt när man suttit och klippt hela förmiddagen och något blir knas.


signatur
Medlem

Suverän intervju!
Mycket underhållande, tack för den.

Releasehästryttare
Medlem

Frågade ni hur många linor han hann dra innan han vandrade upp på scenen?

Medlem

signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Suverän intervju Calle!

Brukar pyssla med annat när jag kollar Youtubeklipp normalt men här satt man fokuserat och kollade. Det är ett bra betyg det!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, men du. Medlem i tio år men läser inte förklaringen i tråden? Jag gillar att man håller oss vid en hög standard men varför så hårda ord?

Förklaringar? Vafalls? Nu får du allt förklara dig!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

Kul att ni som gillar gillar!


signatur
Testpilot

Gillar det hela fast väntar nog att kolla klart tills ljudmixningen är synkad.
Trodde först mina hörlurar hade gått sönder (det har hänt flera ggr) men sen läste jag förklaringen här

Avstängd

👍 för intervjun!

Det går att fixa ljudbalansen genom ljudinställnningarna i Windows, men det är nog endast för avancerade användare tänker jag?

Medlem

Hade faktiskt inte sett så mycket om A way out men ju mer man ser så verkar det ju stört kul och spela ihop med en polare i soffan. Och sen priset på spelet och sen Josefs sett att göra spel och hur han vill göra dom. Han kommer lätt få mina pengar för detta spel.

Tack !

Skägg.
10 Chambers

Har gameplay-klipp den vår session. Egentligen borde jag ha filmat det med, men var för fokuserad på intervjun. Slänger upp imorgon!


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kul att ni som gillar gillar!

Kan säga att ljudet inte är så dåligt. Lek med tanken att högtalarna är på 50/50 så är det kanske 40/60 i denna videon, för mig då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kudos till Calle för en görbra (som vi säger i götet) intervju!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Kan man spela ensam genom hela kampanjen? Är det ett peka/klicka/styr lite som i telltales spel?


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Kan man spela ensam genom hela kampanjen? Är det ett peka/klicka/styr lite som i telltales spel?

Nej, det är ett rent Coop-spel. Mer åt tredjeperson, tänk Uncharted fanns i mindre skala.


signatur

Vill se spelet KOPPS på marknaden. Jaga mindre kriminella i småsamhällen, kaosartiga biljakter, leverera pizza till ungdomar under en viss tid, spränga korvkiosker med bazookas och hålla sina medarbetare i styr. Får gärna vara ko'op också 😶

Medlem

Bra interju, han är bra på att snacka, haha. Kan rekommendera folk att lyssna på AMK-Morgonavsnittet han var med i för ett par veckor sen.

123
Skriv svar