Modnation Racers

Robot
Modnation Racers

Den traditionsbundna kartracingen tar ett gigantiskt skutt mot nutiden, men trasslar in sig i sina orättvisa rötter.

#super-mario-kart, #mario-kart-wii, #modnation-racers, #littlebigplanet, #forza-motorsport-3


Medlem
Modnation Racers

Blir kanske ett köp, men måste först få tillbaka mitt PS3 från lagningen :;P, men det verkade lite småbuggigt under US betan


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vapen som automagiskt träffar ledaren är bara sjukt dryga. Har däremot inget emot sånt som piffar upp racing med lite action men det ska ju krävas lite skill att använda dom.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Blir kanske ett köp, men måste först få tillbaka mitt PS3 från lagningen :;P, men det verkade lite småbuggigt under US betan

Det är därför en BETA finns

Jag har spelat spelet i ett par dagar redan. Mycket underhållande och en fräsch tolkning på kart genren.

Spelet blir riktigt roligt när man är online fightas. Där ser man att skill belönas.

Skrivet av Wardancer:

Vapen som automagiskt träffar ledaren är bara sjukt dryga. Har däremot inget emot sånt som piffar upp racing med lite action men det ska ju krävas lite skill att använda dom.

Jag har löst det hela med att samla max "boost" när man närmar sig sista rundan och är nära slutet. Brukar nästan alltid hjälpa mot AI motståndare. men roligast är som sagt att spela online. Där är det "skill" som avgör vem sim vinner i nästan alla lägen.

OBS! Det man hela tiden måste göra är att drifta, drifta och drifta. Samt snurra massvis när man gör stora hopp. Det gör att du kan skydda dig med sköld ganska ofta och har betydligt bättre chans att klara dig till mållinjen.
Detta är inte lika påtagligt online...än så länge men bra att veta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Var jäkligt intresserad när jag först hörde talas om det, Little Big Planet of Kart Racing låter sjukt najs, sen glodde jag på några videos från US betan och mina förväntningar störtdök direkt, sparar nog mina slantar till Little Big Planet 2 i stället.

Medlem

Hög inlärningskurva låter ju helt fel för ett spel av den här typen som vill konkurrera med Mario Kart. Mindre erfarna spelare som man fått hem i soffan ska fatta det mesta på 5-10 minuter och klara sig hyfsat i multiplayer. Sen ska det såklart finnas mer att fördjupa sig i och bli bättre på.

Nåja, verkar intressant ändå, ska kolla fler recensioner.

Redaktör

Frux, "hög inlärningskurva" är fel uttryckt, det är väldigt enkelt att komma igång. Jag ändrar till "hög svårighetsgrad".


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Frux, "hög inlärningskurva" är fel uttryckt, det är väldigt enkelt att komma igång. Jag ändrar till "hög svårighetsgrad".

Aha, läste artikeln igen och det var visst den ökande svårighetsgraden i single-player som du syftade på, och inte att spelet i sig var svårt att komma in i. Det var ju inte lika illa.

Medlem

3 av 5 var väl ungefär vad jag fick ut av demot. Verktygen är verkligen roliga att leka med men vet inte om det håller i längden tyvärr... Är nog också mer intresserad av LBP2. Det verkar ha... allt?


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Var jäkligt intresserad när jag först hörde talas om det, Little Big Planet of Kart Racing låter sjukt najs, sen glodde jag på några videos från US betan och mina förväntningar störtdök direkt, sparar nog mina slantar till Little Big Planet 2 i stället.

Vad var det som skapade detta fall? Hela spelet har förbättrats och har mycket att erbjuda.

Ett spel med scharm, fart och action. Samt en väldigt enkel editor där du kan skapa galna nivåer. Att spela online är riktigt kul och ger en härlig och unik känsla.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Designen tilltalade inte mig direkt, kommentatorerna var sjukt icke roliga på ett irriterande sätt och varken fysiken eller grafiken är överdrivet spännande samt att jag verkligen avskyr rubberband effekten, är kanske en gammal åkomma från NFS Underground tiden but goddamn, rubberband AI as the lazy mans' solution..

Sen har jag både Crash Team Racing och ett par Mario Kart spel including Mario Kart Wii så jag har så jag klarar mig på den fronten, skulle väl vara för editorn kanske men inte till fullpris i så fall, får avvakta tills man hittar den till ett reducerat pris.

Medlem

Beställt! Får det förmodligen imorrn :), jag är bergsäker på att jag kommer tycka det är grymt för jag har spelat demobanan hur många gånger som helst och tycker fortfarande det är kul att bara köra den banan. Då kan det ju inte bli sämre när man får resten

Medlem

Var tveksam till spelet, men nu har jag köpt det! Och det är riktigt jäkla skoj!!! 5/5 i betyg från mig!

1
Skriv svar