Träning, välgörenhet och död

Medlem
Träning, välgörenhet och död

Hej alla!

Mitt namn är Sebastian och jag är gammal gamer, ny streamer och idrottsvetare.

Så kom jag på en briljant idé här om dagen. Jag har alltid spelat spel och tv spel sedan barnsben. Att man idag kan tjäna pengar på det och skaffa följare är något som många har som ett drömjobb vilket är helt förståeligt.

Jag vill inte ha det som jobb. Jag vill förändra min omvärld med kunskapen jag skaffat under årens lopp.

Därför tänkte jag som följande. Det finns ett spel som är supersvårt. Dark souls 3. Jag har klarat 2an och där dör man alldeles för ofta pga av spelets mekanik som går ut på trial and error. Jag dog 579 gånger när jag spelade detta i ca 70 h.

Därför tänkte jag istället dra igång en stream, påbörja spelet och för varje gång jag dör så ska jag göra 5 armhävningar, 5 situps, 5 knäböj live på streamen.
Varför? Jo för att skapa medvetenhet om stillasittandet och hur farligt det är!

Samtidigt vill jag göra som spin of hope m.fl och få in donationer till välgörenhet för välgörenhet.

Jag räknar med att göra 3000 armhävningar etc. innan jag är klar med spelet och jag skänker 5 kr för varje gång jag dör i spelet (lite incitament att både överleva och dö 😂).

Har vi något företag som vill delta med sponsring så gör jag reklam via streamen så att logga m.m syns.

Länk www.twitch.tv/schlibbe

Hoppas på att få skapa lite uppmärksamhet i media om detta. Hör av er!

Medlem

Grym idé, jag gjorde en variant utav detta för något år sedan! Varje dag när jag kom hem från jobbet så var jag tvungen att göra 40 push ups innan jag fick sätta mig i soffan å börja spela, det gällde också varje gång jag gick iväg från soffan så var det 40 nya.

Funkar prima


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Tråddemonen
Testpilot

Vilka hurtiga människor vi har på FZ! Själv ser jag som att min träning går igång när jag äter. Ju mer mat jag har på gaffeln, desto mer tyngd får jag lyfta när jag för maten till munnen.

Medlem

Det sägs att hjärnan bränner en hel del kalorier när vi löser problem så jag brukar tänka ut en bra plan för att slippa träna.

Men för att återgå till ämnet så låter det som en kul grej.

1
Skriv svar