Twitch gaming-tittarrekord krossat – 600 000 såg Fortnite

Robot
Twitch gaming-tittarrekord krossat – 600 000 såg Fortnite

Ninja och Drake förpassade Dr Disrespects rekord till historiens soptipp.

#drake, #fortnite, #ninja, #rekord, #twitch


Medlem

Streaming vart något väldigt stort, väldigt snabbt, och lär fortsätta att växa sida vid sida med e-sporten.

Medlem

Vet inte varför jag blir lite ledsen att det är Fortnite som sätter dessa rekord. Kanske för att jag ogillar starkt att spela det och föredrar PUBG, och blir lite orolig att PUBG ska bli opopulärt.

Min största rädsla här är visserligen att PUBG Corp. ska känna sig hotade, overreagerar i en dum panik och som svar gör om PUBG till något idiotiskt babyspel

Se bara på emotesen till exempel. Visst var de planerade sedan länge, men utan Fortnite hade vi nog fortfarande väntat på dem vid nästa årsskifte.

Samma med 4x4 km karta, vilket drastiskt kommer ändra takten som spelet spelas i. Visst är det bra med alternativ, men vi vet ju vad som kommer att hända: alla är så ADHD nu för tiden att en klar majoritet kommer föredra detta, och när vi får möjligheten att välja kartor att spela på blir det bli svårare och svårare att hitta en FPP 8x8 km match.

Snipp snapp snut, så var klassiska PUBG slut..

Medlem

Ha ha kan inte vara lätt!

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Vet inte varför jag blir lite ledsen att det är Fortnite som sätter dessa rekord. Kanske för att jag ogillar starkt att spela det och föredrar PUBG, och blir lite orolig att PUBG ska bli opopulärt.

Min största rädsla här är visserligen att PUBG Corp. ska känna sig hotade, overreagerar i en dum panik och som svar gör om PUBG till något idiotiskt babyspel

Se bara på emotesen till exempel. Visst var de planerade sedan länge, men utan Fortnite hade vi nog fortfarande väntat på dem vid nästa årsskifte.

Samma med 4x4 km karta, vilket drastiskt kommer ändra takten som spelet spelas i. Visst är det bra med alternativ, men vi vet ju vad som kommer att hända: alla är så ADHD nu för tiden att en klar majoritet kommer föredra detta, och när vi får möjligheten att välja kartor att spela på blir det bli svårare och svårare att hitta en FPP 8x8 km match.

Snipp snapp snut, så var klassiska PUBG slut..

Du kommer nog själv vara trött på PUBG innan du inte kan hitta en FPP 8x8km karta med 100 spelare
Oroa dig inte.

Haha fan va underbart.

Medlem

Garanterat otroligt många viewbots. De största streamarna blir alltid targets för viewbots.

Ninja har också mest subscribers just nu, varför? Jo för att med Twitch Prime så får man en kod för kläder i Fortnite, så vääääldigt många sub-bottar.

Men kul för honom.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Garanterat otroligt många viewbots. De största streamarna blir alltid targets för viewbots.

Ninja har också mest subscribers just nu, varför? Jo för att med Twitch Prime så får man en kod för kläder i Fortnite, så vääääldigt många sub-bottar.

Men kul för honom.

Förstår inte, för Twitch Prime loot så behöver du inte kolla på en stream för ett visst spel? :S

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Garanterat otroligt många viewbots. De största streamarna blir alltid targets för viewbots.

Ninja har också mest subscribers just nu, varför? Jo för att med Twitch Prime så får man en kod för kläder i Fortnite, så vääääldigt många sub-bottar.

Men kul för honom.

Ja det kan ju omöjligt vara för Ninja's personlighet, han är nog den tråkigaste streamern ever.

DrDisRespect <3


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det låter nästan som att skribenten har något emot Doktorn


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det låter nästan som att skribenten har något emot Doktorn

Ja. Otroligt fjantigt skriven artikel.

Redaktör
Skrivet av Dunder:

Det låter nästan som att skribenten har något emot Doktorn

Skrivet av Eight08:

Ja. Otroligt fjantigt skriven artikel.

Det var inte alls avsett som att disrespekta (höhö) doktorn. Gårdagens stream hade ca en kvarts miljon fler views än hans rekordstream, då är det väl inte fel att säga att gamla rekordet blev överkört?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det var inte alls avsett som att disrespekta (höhö) doktorn. Gårdagens stream hade ca en kvarts miljon fler views än hans rekordstream, då är det väl inte fel att säga att gamla rekordet blev överkört?

Det var inget illa menat, det såg lite lustigt ut bara, med referenser till soptippar och "Dr Överkörd"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör

@Dunder: ”historiens soptipp” är ju ett välkänt begrepp, tänkte jag. Var dumtatt jag gjorde två såna saker kanske. Tack för feedback!


signatur
Medlem

Ska Twitch och streaming bli tråkigt nu när människor som Drake m.m. börjar dofta pengar. Var roligt med något annat som inte var en del av popkulturen. Fast det är väl så det blir när saker växer. Borde komma något nytt snart.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Ska Twitch och streaming bli tråkigt nu när människor som Drake m.m. börjar dofta pengar. Var roligt med något annat som inte var en del av popkulturen. Fast det är väl så det blir när saker växer. Borde komma något nytt snart.

Hipster alert......


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Till alla hipsters där ute lyssna på punk! Banden behöver större publik helt klart och hipsters är ju lite punkiga iaf ha ha!

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Haha fan va underbart.

Varför är detta så fantastiskt? fattar verkligen inte

1
Skriv svar