Se Kraken flexa en tentakel i Sea of Thieves

Robot
Se Kraken flexa en tentakel i Sea of Thieves

Låt inte det avskräcka dig från att spelet och en Xbox One X-konsol i FZ:s tävling.

#fz, #microsoft, #rare, #releaselistan, #sea-of-thieves, #tävling, #xbox-one


Medlem

Har en irrationell skräck för stora havsvarelser, stora varrenvirvlar och tornados ute till havs(waterspout, har vi ett svenskt ord för det?). Bara vattenvirvlarna och tornados som saknas nu då sen skiter jag ner mig.

Medlem

Ser fantastiskt ut och lockande för en som älskar pirat temat men hur stabil blir release egentligen? Fullpris på 649:- är saftigt dessutom


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Ser fantastiskt ut och lockande för en som älskar pirat temat men hur stabil blir release egentligen? Fullpris på 649:- är saftigt dessutom

Priset är nog pga. Att man kan spela 2 på samma spel "digitalt" en på xboxen och den andra på pc, samtidigt tillsammans

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Ser fantastiskt ut och lockande för en som älskar pirat temat men hur stabil blir release egentligen? Fullpris på 649:- är saftigt dessutom

Gissningsvis kommer det vara stabilt då det bara är upp till 24 spelare på server, så inget avancerat där. Men det kommer nog inte finnas så mycket content utan blir mycket same same vad man gör och questens upplägg och liknande.
Det kommer förmodligen gå att köpa xbox gamepass för $10 (14d free trial) och spela det med om man inte är sugen på att lägga 649kr för det och samtidigt får testa det i 14d/1 månad.

Medlem

@onliner72: jag läste på reddit att man skall kunna göra det. Har du testat själv eller e det bara rykte? Annars e det ju svinbra

Edit: det skulle ju betyda att pc + xbox så blir kostnaden bara 650kr/2 dvs 325 kr per spelare om man är fler i samma hushåll.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör
Skrivet av Tamazin:

Det kommer förmodligen gå att köpa xbox gamepass för $10 (14d free trial) och spela det med om man inte är sugen på att lägga 649kr för det och samtidigt får testa det i 14d/1 månad.

Ja, det ingår i Game Pass från releasedagen (kommer gälla alla MIcrosofts egna spel framöver). Kostar 79 kr/mån, funkar på både Xbox One och pc, och 14 dagars fri trial. Info här.


signatur
Medlem

@onliner72: Joo kanske det om det nu stämmer men då borde väl xbox versionen kosta lika mycket? Annars känns det som PC spelare betalar nästan för två.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

@Tamazin: Intressant! Det visste jag inte, att det är enbart 24 per server. Du säger att det kommer bli enformigt, kommer dom uppdatera och lägga till content med tiden då eller varför inte göra färdigt istället? Förvisso förstår jag när det är ett online spel. Folk hittar alltid kryphål i form av glitchar/buggar som kan förstöra spelupplevelsen.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

@I_AM_GROOT: @Tamazin

Förklara gärna för en okunnig, om det är 24 max på en server - betyder det att jag i en spelomgång max kan möta 23 andra spelare i spelet? Så rent teoretiskt så kan vi vara som mest 6 stora skepp samtidigt i denna stora värld (eller 24 ensamseglare eller andra variationer av mindre än 4 per båt)? Riskerar inte världen att kännas lite "öde" då?

Ser fram emot spelet i övrigt efter öppna betan, men hade hoppats på lite mer liv från andra pirater isf.

Medlem

@FutileDoor: Precis min tanke också men det är en balans som är svår att överväga. Är det för befolkat lär det ständigt vara ett pvp krig. Dessutom lär en del spelare ganka från öar där man kan lämna in sina funna skattkistor. Så logiskt sätt som du skrev, olika variationer med en potentiell risk för tomhet. Personligen hade jag velat se åtminstone det dubbla antalet per server. Ännu värre blir det om av någon anledning vissa servers blir/är halvfulla.
Jag älskar pirat temat och lär spela detta bra mycket ändå men jag har också hört mycket kritik från andra då deras förväntningar svek dem under betan. Inte bara få antal spelare per server, utan även brist på content vilket ger mig känslan att det snabbt kan bli repetitivt.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

@FutileDoor: jag kanske är ute å "seglar" nu (😁) men jag har för mej att jag läst att spelare kommer byta server osv beroende på hur det ser ut, dvs när du börjar spela så spelar du tex med ett crew på 4 man och sen är det 20 andra på servern. Efter ett tag kan det vara så att de andra 20 spelarna på servern är några helt andra spelare då spelarna fasas in och ut från diverse servrar beroende på en algoritm för att det skall vara en form av action med en viss tidsintervall emellan.

Så om du spelar säg 2 timmar så kanske du möt 60 olika spelare på samma runda. Fast jag är verkligen inte säker på denna spekulation. Jag har bara för mej att jag läst detta på reddit.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Avstängd

Och det här var det nyhetsvärde i???? Skärp er FZ.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar