50 kändisar möter 50 Fortnite-proffs på E3

Robot
50 kändisar möter 50 Fortnite-proffs på E3

Vilka kändisar vill du se piska (eller piskas) av proffsen?

#e3, #fortnite, #fortnite-battle-royale, #twitch


Medlem

Ah det är ett bra spel! Men passar mig för att titta på proffs. Blir så jobbigt om man ser det som en tävling tycker jag. Är nöjd så länge jag tar mej till en topp 10 plats genom att bara smyga på fiender och gömma mig.

Medlem

Vad betyder kändisar, alltså, är det typ youtubare och twitchfolk eller är det typ Susan Sarandon? Och vilka är proffsen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan sverige bidra med Edward Blom kanske?

Medlem

Som jag skrev i andra tråden (och fick till svar hipster alert?), hoppas att scenen inte blir tråkig nu när kändisar m.m. börjar utnyttja formatet. Är rädd att det till slut enbart blir massa perfekta människor och dokusåpa-kändisar som streamar. Fast oftast blir det så när saker får fotfäste och ökar i populäritet. Just nu känns det som ett bra format där okända människor kan bygga sig en karriär (som Youtube & Steam var för 10 år sedan). Vill inte att Twitch ska bli Melodifestivalen. Kanske är för sent? För övrigt skulle jag vilja se Samir & Viktor spela.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Som jag skrev i andra tråden (och fick till svar hipster alert?), hoppas att scenen inte blir tråkig nu när kändisar m.m. börjar utnyttja formatet. Är rädd att det till slut enbart blir massa perfekta människor och dokusåpa-kändisar som streamar. Fast oftast blir det så när saker får fotfäste och ökar i populäritet. Just nu känns det som ett bra format där okända människor kan bygga sig en karriär (som Youtube & Steam var för 10 år sedan). Vill inte att Twitch ska bli Melodifestivalen. Kanske är för sent? För övrigt skulle jag vilja se Samir & Viktor spela.

Nej, det kommer inte hända.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Som jag skrev i andra tråden (och fick till svar hipster alert?), hoppas att scenen inte blir tråkig nu när kändisar m.m. börjar utnyttja formatet. Är rädd att det till slut enbart blir massa perfekta människor och dokusåpa-kändisar som streamar. Fast oftast blir det så när saker får fotfäste och ökar i populäritet. Just nu känns det som ett bra format där okända människor kan bygga sig en karriär (som Youtube & Steam var för 10 år sedan). Vill inte att Twitch ska bli Melodifestivalen. Kanske är för sent? För övrigt skulle jag vilja se Samir & Viktor spela.

Du vill inte att det blir Mello men du vill kolla på Samir & Viktor? ironi?!

Medlem

Känns dumt att ställa 50 kändisar mot 50 proffs, det lär ju inte vara helt otippat vilka som kommer vinna... Smartare hade väl varit att ställa 25 av varje i de två lagen, typ så som Valve har gjort i sina events.

Skrivet av Maysay:

Som jag skrev i andra tråden (och fick till svar hipster alert?), hoppas att scenen inte blir tråkig nu när kändisar m.m. börjar utnyttja formatet. Är rädd att det till slut enbart blir massa perfekta människor och dokusåpa-kändisar som streamar. Fast oftast blir det så när saker får fotfäste och ökar i populäritet. Just nu känns det som ett bra format där okända människor kan bygga sig en karriär (som Youtube & Steam var för 10 år sedan). Vill inte att Twitch ska bli Melodifestivalen. Kanske är för sent? För övrigt skulle jag vilja se Samir & Viktor spela.

Det är snarare tvärtom, att Twitch och streamsen börjar utnyttja kändisar. Varför skulle nuvarande stream:are sluta stream:a, bara för att andra börjar stream:a?
Det finns streams med 5 tittare, trots att det samtidigt finns streams med 100k tittare, så förklara gärna.

Samir & Viktor alltså..? Jag drar halvt tillbaks "hipster alert", det låter mer som "fjortis alert" nu...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Prixm: Tiden får utvisa om t.ex Lirik blir raidad av Kim Kardashians squad & hur mycket juveler m.m. förlorar i värde pga inflation (vet inte hur det räknas ut, men gissar liknande plays på Spotify).

Medlem

Chuck Norris borde ju i teorin garantera en seger för kändissidan


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nathan Fillion gillar ju spel, och snackar rätt ofta om sin kärlek för Halo. Om det är kändisar som i kända skådisar och inte bara youtubers/twitch streamers, skulle det vara kul att se honom lira lite på en scen


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Sir Michael Gambon och Sir Ian McKellen

Hade varit störtskönt, vet inte om dem är bra på videospel, gissar inte på det. Eller om dem gillar det, men jag skulle lätt kolla om dem var med.

Om Sverige ska bidra. Så borde Fredde Granberg och Peter Settman vara med, för Ronny och Ragge är heligt i den Svenska kulturen.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@Dunder: varför stream:are stream:a?
Istället för streamare streama.
Har aldrig sett det förr så jag är bara nyfiken? 😀

Redaktör

Iggy Pop och Lill-Babs. Och i kändislaget villjag se...


signatur
1
Skriv svar