CD Projekt antyder att Cyberpunk 2077 blir en crossgen-titel

Robot
CD Projekt antyder att Cyberpunk 2077 blir en crossgen-titel

Släpps förmodligen på dagens och framtidens konsoler.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem

Förhoppningsvis släpps det någon gång före 2077.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Ambassadör
Xbox

Kan ju tyda på olika saker...att det är långt till release eller att nästa generation konsoler är närmare än vi tror. Eller att de helt enkelt tänker supporta det framåt och bakåt. Det gör de ju idag med Witcher 2 tex som jag kör i upphottad version på Xbox One X i nuläget.

Jag vill ha Cyberpunk 2077 nuuuu.


signatur

Jump in.

Medlem

Tvivlar på att vi får se spelet förrän tidigast 2019 men jag håller 2020 som troligare, tar en hel del tid att göra ett stort AAA spel.

Har ju varit en del rykten om nya konsoler, om jag kommer ihåg rätt var det väl Sony som kanske är på gång med nått nytt 2020 och sen var det väl Switch som kunde komma i uppdaterad och kraftigare version.

Medlem

Får hoppas att spelet inte är grafiskt nedgraderat som Witcher 3 blev. Jag gissar fortfarande att Cyberpunk 2077 släpps någon gång under 2020.

Medlem

PS4 och Xbox One var en besvikelse prestandamässigt (om man jämför hoppet mellan xbox och xbox 360) hoppas på att teknikens under välsignar de nästa konsolerna.

KoP
Medlem

Dom annonserar alltså ut redan nu att dom kommer släppa en remaster på spelet om 2-3 år så att dom kan ta betalt 2 gånger för samma spel. (-_-)

Medlem
Skrivet av KoP:

Dom annonserar alltså ut redan nu att dom kommer släppa en remaster på spelet om 2-3 år så att dom kan ta betalt 2 gånger för samma spel. (-_-)

Dom har rent mjöl i påsen, alla kort på bordet osv. De är ärliga med vad som förmodligen kommer att ske. Och inga mikrotransaktioner har de lovat oss.

Medlem
Skrivet av KoP:

Dom annonserar alltså ut redan nu att dom kommer släppa en remaster på spelet om 2-3 år så att dom kan ta betalt 2 gånger för samma spel. (-_-)

Förstår inte hur de kan tvinga dig att köpa något mot din vilja.

Medlem

@KoP: Eller så är konsolerna bakåtkompatibla vilket jag tror om de inte går ifrån X86 processorerna.

KoP
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår inte hur de kan tvinga dig att köpa något mot din vilja.

Jag köper aldrig remasters på spel som jag spelat dom senaste 15-20 åren. Återvänder ytterst sällan till spel jag spelat igenom nyligen. Går vidare till nya spel istället. Men det finns ju svagsinnade karaktärer som köper samma spel igen pga lite högre upplösning på texturerna. :'D Och det är ju därför som det har blivit business att remastra 2-3 år "gamla" spel vilket är lite sorgligt utveckling. :/

Medlem

@KoP: och exakt hur många remasted uppgraderingar har cd projekt tagit betalt för?

Medlem
Skrivet av KoP:

Dom annonserar alltså ut redan nu att dom kommer släppa en remaster på spelet om 2-3 år så att dom kan ta betalt 2 gånger för samma spel. (-_-)

Handlar väl knappast om en remaster? Handlar om att släppa till 2 generationer? så som att när slipa släpps så det både till ps4, ps3 och typ ps2 också. Att göra spelet tillgängligt till alla. Bara positivrt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag köper aldrig remasters på spel som jag spelat dom senaste 15-20 åren. Återvänder ytterst sällan till spel jag spelat igenom nyligen. Går vidare till nya spel istället. Men det finns ju svagsinnade karaktärer som köper samma spel igen pga lite högre upplösning på texturerna. :'D Och det är ju därför som det har blivit business att remastra 2-3 år "gamla" spel vilket är lite sorgligt utveckling. :/

Det är inget "svagsinnat" med att köpa en uppdaterad version av ett spel man håller kärt. Framförallt inte om det rör spel till PC, där gamla versioner ofta blir svåra att få igång ordentligt på modernare OS.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

KoP
Medlem
Skrivet av marsson90:

Det är inget "svagsinnat" med att köpa en uppdaterad version av ett spel man håller kärt. Framförallt inte om det rör spel till PC, där gamla versioner ofta blir svåra att få igång ordentligt på modernare OS.

Jag har inget emot remasters på spel som är 20-30 år gamla (såpass gamla spel förstår man ju att yngre generationer inte har fått avnjuta plus att dom kan vara svåra att få igång på nyare hårdvara).

Men när det utvecklas till en business att recycla och casha in pengar på att remastra spel som inte ens fyllt 5 då grinar jag illa. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag har inget emot remasters på spel som är 20-30 år gamla (såpass gamla spel förstår man ju att yngre generationer inte har fått avnjuta plus att dom kan vara svåra att få igång på nyare hårdvara).

Men när det utvecklas till en business att recycla och casha in pengar på att remastra spel som inte ens fyllt 5 då grinar jag illa. :/

Det är skitbra om de gör remasters. Speciellt på spel som släpptes i slutet av en konsols livstid. Då kan man antingen välja att spela det med kass grafik eller bättre grafik. De som är ivriga och skiter i att det är kass grafik kan få spela det tidigare de som gärna har lite finare grafik kan vänta och köpa det till nästa generation. Men allra helst ser jag att de löser det som med fixade 360 och första Xbox spel körs på Xbox one X så att man får remastern till nästa gen i alla fall så länge man håller sig till samma konsol leverantör.

Medlem

Ge mig enbart PC och next gem, current gen på konsolerna är som att titta 10 år bakåt i tiden

Medlem
Skrivet av KoP:

Dom annonserar alltså ut redan nu att dom kommer släppa en remaster på spelet om 2-3 år så att dom kan ta betalt 2 gånger för samma spel. (-_-)

Du kan ju välja vilken generation/version du vill spela så vad är problemet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köper nog detta 2020 med PS5.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Ge mig enbart PC och next gem, current gen på konsolerna är som att titta 10 år bakåt i tiden

Inte direkt Finns spel på konsol som är snyggare än majoriteten av alla spel på PC. Till exempel Horizon, Uncharted 4, Until Dawn osv. Det finns givetvis "fula" spel på alla format.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Inte direkt Finns spel på konsol som är snyggare än majoriteten av alla spel på PC. Till exempel Horizon, Uncharted 4, Until Dawn osv. Det finns givetvis "fula" spel på alla format.

Men hårdvaran är rätt så svag.
CPU Bottleneck som det skriker om det till och med för Xbox one X


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Men hårdvaran är rätt så svag.
CPU Bottleneck som det skriker om det till och med för Xbox one X

Absolut, hårdvaran är inget att skriva hem om, men tack vare att det är låst hårdvara kan utvecklarna ändå kräma ut rent fantastisk grafik stundtals. Sedan finns det spel vars design mer än väger upp för sämre grafik (Persona 5 till exempel)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Avstängd

"multigen" är ett mer korrekt uttryck (jämför med multiplatform), om det inte är så att man kan spela i multiplayer med andra som kör på en annan generations konsol - vilket är den tekniska innebörden av "crossgen" (jämför med cross-platform multiplayer).

Avstängd

Det innebär bara att de har preppat levels & assets med lager av content som är för dyrt för current gen men som de kan "slå på" dvs enabla i eventuell patch längre fram. Det var samma sak i PS3 - > PS4 gen skiftet. Ingen news egentligen.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Absolut, hårdvaran är inget att skriva hem om, men tack vare att det är låst hårdvara kan utvecklarna ändå kräma ut rent fantastisk grafik stundtals. Sedan finns det spel vars design mer än väger upp för sämre grafik (Persona 5 till exempel)

Dock I flesta fall så brukar det bli att själva flytet i gameplayet försvinner när man måste kompensera till dålig hårdvara
T.ex. Framerate, som leder till högre input lag och i vanligaste fall sämre frametime.

Don't get me wrong, det är riktigt grymt att dom lyckas få det att se så snyggt ut på konsoller.... MEN varför ska det behöva förstöra upplevelsen för att man är tvungen att se snyggast ut.

Devs har fel fokus tycker ja, men sen är det troligen högsta hönsen som säger åt dom vad som ska vara i fokus som t.ex. 4K och Super Fancy Grafik som hårdvaran inte pallar :>

Men sen finns det såklart undantag som MGS 5, ser ruskigt snyggt ut och flyter på i en bra och trevlig framerate.
för dom brydde sig inte om själva upplösningen, därför kunde dom få 60fps.

Aja, jag kan hålla på så här länge...

TLDR, Konsollerna är veka, devs har fel fokus, ibland så lyckas bra utvecklare med bra motorer.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser fram emot detta när det släpps 2020-07-07

Medlem
Skrivet av marsson90:

Inte direkt Finns spel på konsol som är snyggare än majoriteten av alla spel på PC. Till exempel Horizon, Uncharted 4, Until Dawn osv. Det finns givetvis "fula" spel på alla format.

Ingen av dessa spel finns för PC för det är ingen som vill ha dom?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Inte direkt Finns spel på konsol som är snyggare än majoriteten av alla spel på PC. Till exempel Horizon, Uncharted 4, Until Dawn osv. Det finns givetvis "fula" spel på alla format.

Näfan, typen av spel du nämner som lyckas hålla bra grafik på konsolerna är i klar minoritet.
Som pc spelare tappade jag aldrig hakan över några av spelen du nämner, utan kände snarare att det var ungefär den standard bland aaa som det är, fast med mycket sämre fps än vad jag vill ha.

Visst vissa koola moments har man haft, men det har snarare handlat om scriptade events, fysik, etc som imponerar lite visuellt.
Men grafiskt, meh. Not really.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Inte direkt Finns spel på konsol som är snyggare än majoriteten av alla spel på PC. Till exempel Horizon, Uncharted 4, Until Dawn osv. Det finns givetvis "fula" spel på alla format.

Är de snygga även om du spelar nära skärmen? Jag tyckte ex BF1 såg bra ut på Xbox one fram till jag kopplade in den på min datorskärm. Då såg jag stor skillnad mot när jag spelar PC versionen. (Spelar med olika vänner på båda formaten)

Sen är väl i alla fall Horizon och uncharted 4 "upp till" 30 FPS spel? Hoppas verkligen nästa gen sätter som krav att spelen ska flyta i minst 60FPS 1920x1080.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Inte direkt Finns spel på konsol som är snyggare än majoriteten av alla spel på PC. Till exempel Horizon, Uncharted 4, Until Dawn osv. Det finns givetvis "fula" spel på alla format.

3 spel som exempel är snyggare än majoriteten av spelen på PC.

Majoriteten av PC spelen är snyggare än PS4 spelen.

12
Skriv svar