Vi räknade fel - Ninja tjänar 4 miljoner kr i månaden

Robot
Vi räknade fel - Ninja tjänar 4 miljoner kr i månaden

Vi tyckte väl att 2,5 miljoner kronor i månadslön lät lite.

#fortnite, #ninja


Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av Exxoc:

Ingen aning.

Måste vara en bra ninja då.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av Exxoc:

Ingen aning.

Är det meningen att jag ska bli imponerad av att ni inte vet vem den absolut största streamern är?

Inaktiv

@Kixo: Du har en poäng och ja det är otroligt töntigt att varje gång det står om en person ska flera skriva vem som motvikt för att visa att de minsan inte hört talas om det här personen så _SÅ_ känd kan hen inte vara.

Hursomhelst; den "största" streamern kan man definiera på olika sätt. Jag tror att Dr. ThisRespect är mer känd även om Ninja har mer tittare.

Skägg.
10 Chambers

Jag tycker också att det är smått bisarrt hur jag, som ändå har ett getöga på spelbranschen varje dag, inte visste vem detta var förrän förra nyheten. Samma sak med Logan Paul. Det namnet kläckte en 14-årig praktikant strax ingen hela härvan drog igång. Spelbranschen har verkligen blivit stor.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Kixo: Du har en poäng och ja det är otroligt töntigt att varje gång det står om en person ska flera skriva vem som motvikt för att visa att de minsan inte hört talas om det här personen så _SÅ_ känd kan hen inte vara.

Hursomhelst; den "största" streamern kan man definiera på olika sätt. Jag tror att Dr. ThisRespect är mer känd även om Ninja har mer tittare.

"two time" är ju bra mycket roligare att titta på om inte annat. Ninja är hur tråkig som helst.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Kixo:

Är det meningen att jag ska bli imponerad av att ni inte vet vem den absolut största streamern är?

Vill du det så varse god ...

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker också att det är smått bisarrt hur jag, som ändå har ett getöga på spelbranschen varje dag, inte visste vem detta var förrän förra nyheten. Samma sak med Logan Paul. Det namnet kläckte en 14-årig praktikant strax ingen hela härvan drog igång. Spelbranschen har verkligen blivit stor.

Jag tycker hela barn- och ungdomskulturen att titta på streamers är bisarr. På min tid spelade vi spelen själva!

Ambassadör
Xbox

Aldrig sett Ninja men har hört namnet, då det slogs rekord i antal tittare för ett tag sen. Ingen aning om vad han pysslar med, men det är väl kul om man kan tjäna pengar på att lattja runt med sin hobby.


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

Aldrig sett Ninja men har hört namnet, då det slogs rekord i antal tittare för ett tag sen. Ingen aning om vad han pysslar med, men det är väl kul om man kan tjäna pengar på att lattja runt med sin hobby.

Hahaha this. "Vem", "Varför kollar folk på folk som spelar" och "Ingen aning". Det är ju mer meta än att inte tycka om ananas på pizza.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Jag tycker hela barn- och ungdomskulturen att titta på streamers är bisarr. På min tid spelade vi spelen själva!

Tycker du samma sak om de som kollar på ishockey, fotboll, snooker, basket, golf, m.m?

Medlem

@Sito: Håller med! Ninja är som vilken random som helst.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Jag tycker hela barn- och ungdomskulturen att titta på streamers är bisarr. På min tid spelade vi spelen själva!

Man kan göra både och

Jag spelar en hel del PUBG men kan titta på duktiga streamers för att lära mig mer och för att bli bättre och för att det kan vara en underhållande person. Istället för att titta på någon tv-serie en timme exempelvis. Däremot har jag inte gått så långt att jag betalar för att titta, utöver den ofrivilliga reklaminkomsten dom får när reklam visas för mig


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PrinceToadstool:

Jag tycker hela barn- och ungdomskulturen att titta på streamers är bisarr. På min tid spelade vi spelen själva!

Har iof tillbringat måååånga med att titta på när polare lirar


signatur
Medlem

Jag sitter och funderar på vilka det är som donerar till en snubbe som redan tjänar miljoner. Men visst, varför inte?...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

KoP
Medlem

Ingen aning om vem han är. Men kul att det går bra för nån.

Medlem

Som en inbiten gamer man är vet man ju självklart vem detta är, Quake gud i tidig ålder och sen rullat på, World Rank 1 i iallafall En säsong minst i h1z1 när spelet var som mest populärt..
Lite väl mycket casuals här fan vad trist..

Medlem

Ju högre du skriker, desto fler prenumerationer. Finns inget begrepp om USA. Den här videon och killen nedan har 146+ miljoner visningar, och jag kan garantera att inte många i Sverige vet vem han är. Och hur bra är hans musik?

Medlem

Tror jag skrev det i förra tråden också. VÄLDIGT mycket subscriber-bottar just nu, eftersom man får skins med Twitch Prime (folk säljer dessa skins sen). Jag tror det kommer gå ner när det försvinner, men får se hur mycket

Medlem

inte illa pinkat.
själv tillhör jag inte streamergenerationen men ungarna gillar att kolla på streams.

däremot gillar jag att sitta och kolla ibland på "best of" av olika streamers.
Tex dr disrespect psykar ur osv, även fast det kanske är tillgjort så är det roligt.
Men en live ids jag inte sitta och kolla. Har nån gång kollat på när ett spel är intressant men då har jag kunnat hålla mig till FZ streams


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har aldrig heller hört talas om snubben. Lustigt.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Som flera innan skrivit, vem?

Medlem

Om han är den "STÖRSTE", hur tusan kan man då undgått honom?

Jag hade inte hört namnet tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sturish:

Som en inbiten gamer man är vet man ju självklart vem detta är, Quake gud i tidig ålder och sen rullat på, World Rank 1 i iallafall En säsong minst i h1z1 när spelet var som mest populärt..
Lite väl mycket casuals här fan vad trist..

Quake 3 eller?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Quake 3 eller?

Nu skrev jag jättefel Och skäms. Sorry.

Halo: Reach - Halo 2 - Halo 3 samt 4 och 5.
Han var proffs i ca 7 år.

Medlem

Fan vad jag känner mig gammal, har ingen aning om vem någon som streamar är förutom pewdipaj eller hur det nu stavas, ska väl tilläggas att jag knappt har koll på några sportstjärnor eller artister heller som är nyare än millenniet.

Gen
Medlem
Skrivet av skymf:

Har aldrig heller hört talas om snubben. Lustigt.

Jag fick reda på vem han var när jag en dag skulle kolla lite på Twitch och såg att nån hade 3 gånger fler tittare än näste man. Det var tydligen denna Ninja som får 50-60k människor att bänka sig framför skärmen och titta på när han lirar Fortnite. Måste erkänna att han är dessutom är duktig på spelet.

Skägg.
10 Chambers

@sturish: Hahaha. Hade glömt bort att Halo var en e-sport.


signatur
12
Skriv svar