Rare hoppas bidra till ett trevligare nätklimat med Sea of Thieves

Robot
Rare hoppas bidra till ett trevligare nätklimat med Sea of Thieves

"Vi har ett ansvar", konstaterar den brittiska utvecklaren.

#rare, #sea-of-thieves, #windows, #xbox-one


eld
Medlem
Skrivet av Nyhet:

...a game that encourages co-operation and positive behaviour. As a crew you can't harm each other and all of the rewards are shared. There's literally no reason or motivation to do anything other that cooperate.

Medlem

Vilka blåögda jävlar de är på Rare.

Sea of Thieves is fun until you meet other pirates
https://www.rockpapershotgun.com/2018/03/20/sea-of-thieves-is...

Medlem

"There's literally no reason or motivation to do anything other that cooperate."
We'll see. Hold my beer

Medlem

"Du är för j-a dålig, varför tar du inte lvt av dig, du sabbar för hela teamet"...
Nä, den har man väl aldrig hört? (Oftast från den sämste skitspelaren man träffat i spelet, total egoist som inte bryr sig det minsta om teamet).

Elitism generellt är *extremt* tröttsamt, effektivt sätt för spelarna att ta död på sitt eget favvo-spel. Ser inget unikt ur den aspekten i det här spelet.

Enda spelet man sluppit det i var City of Heroes/Villains där det oftast fanns en poäng att istället "lyfta upp" nykomlingar. Det är nog det enda MMO:t men en genuint trevlig atmosfär som jag spelat, även om EVE Online var förvånansvärt trevlig och positiv med tanke på dess extremt uttalat PVP:iga aspekt och rykte för lurendrejeri osv.

Men... har suttit och tittat på lite (svenska) streams idag. Verkar genuint kul om man har lite öl-drickande gubbar att spela/snacka med samtidigt.

Medlem

Kan nog bli rktigt bra. haft kul den timmen jag han köra. lite strul har dem med launchen. Sen måste de göra nått åt outposts. Varit på uppdrag och ska lämna in det, stå ett helt crew och bara plockar en när man ska lämna in det

Medlem

Muh safespace!
Är ganska roligt att fängelset på båten vart abusat som fan under betan när man spelade med randoms


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Qvisten:

Kan nog bli rktigt bra. haft kul den timmen jag han köra. lite strul har dem med launchen. Sen måste de göra nått åt outposts. Varit på uppdrag och ska lämna in det, stå ett helt crew och bara plockar en när man ska lämna in det

Har för mig att den hideout som man får tillgång till när man når Pirate Legend är fredad zon, men jag kan ha fel. Om man kan göra uppdrag därifrån vet jag inte iofs. Hur som helst, håller med om att det kanske borde vara lite fredat i outposts, inte ens pirater brukade ju skita där de sov så att säga.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: nä eller hur. Vissa bara älskar stå där och ta en. Antingen gör man så det I te går så fort du kommer innanflr zonen eller så där är någon NPC som skyddar om du börjar attackera.

Medlem

Går aldrig garantera att få ett trevligt "nätklimat" Redan efter 20 minuters spel i Sea of Thieves möttes jag av kommentarer som:
- Fuck off your fucker
- Fucking bitch
- Fucking idiot
Kan gör F-listan längre, men ni fattar.
Enda undantaget som jag känner till idag är Guild Wars 2, där det överlag är otroligt trevligt mellan alla spelare, där alla hjälper alla - mest tack vare spelmekaniken.

Medlem

Klassikern att spela med randoms nu för tiden. Blir bara singelplayer-spel på pcn hädanefter och multiplayer på konsol med vänner man känner. Aldrig mer något med randoms igen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar