Far Cry 5 ska ta 25 timmar (eller mer) av ditt späckade spelliv

Robot
Far Cry 5 ska ta 25 timmar (eller mer) av ditt späckade spelliv

Låt oss hoppas på välinvesterad tid.

#far-cry, #far-cry-5, #ubisoft


Medlem

Var nog tusan den bästa reklamen för ett spel jag sett på länge.

Även om den nu faktiskt uppmanar en till att ge våra husdjur lite uppmärksamhet istället för spelet.

Fragtjuv

Har spelar samtliga Farcry och haft kul med samtliga. Får väl emellertid erkänna att fyran kändes som en upprepning av trean men nu känner det verkligen fräschare.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Men är det kul?
25 timmars grindande "collectibles" och "unlockables" och (ibland mycket roligare) side missions (ex AC3, fantastiska side stories, mehee main story) som det brukar vara i UBI-spel är inte precis min uppfattning om kul. A4-formulan för AAA-spel har blivit jäkligt stel och astråkig.

Gen
Medlem

Jag vet inte...
Som @joelthor100 skrev tidigare var 4an en långtråkig upprepning av 3an men eftersom Ubi lyckades med AC:O så kanske de gör det med FC5 också?

Medlem

För varje ny Far Cry så känns det som att det är mer och mer grinding än tidigare. Har fortfarande inte kört igenom Primal pga det.
Är rädd att Far Cry 5 kommer ha rekordhög nivå av grinding... så kanske skippar denna...
Får se.

Medlem

Hade väldigt kul med fyran, spelade till och med genom det tre gånger. Ser mycket fram emot nummer fem, och håller mej ifrån att läsa några nyheter om spelet.

Medlem

Vill gilla Far Cry då 3an var någorlunda bra. Det är inte bara grinding som är jobbigt, upplägget dom har när man vandrar i det öppna är för enkelt och tråkigt, som t.ex. i 4an där spelet renderar att du ska rädda gisslan vart 30nde sekund, typ som spelet väljer en slumpmässig händelse som ska ske varje minut. Otroligt upprepande.

Medlem

Vad jag läst runt och kollat på youtube så kommer Far Cry 5 innehålla micro transactions, man vet inte än hur dom kommer utspela sig men vad man spekulerar i är att köpa sig framåt i spelet. Det kan gå ihop med att dom utökat speltiden för att klara det, smart! Jag har köpt de tidigare Far Cry spelen men det här intresserar mig lika mycket som ogräs.

Medlem

Det blir exakt 0 timmar tack vare lootlådor. Men men, vill dom inte ha mina pengar så skit it, finns annat man kan spela.

Någon som vet vad det är för ras på hunden i reklamen? Såååå söt!

Medlem

Får hoppas att Far Cry 5 är "fresh". Det verkar ju vara liknande upplägg som 3 och 4 men man kan ju hoppas att de gjort något mer. Min favorit är fortfarande Far Cry 2. Atmosfären är bäst i det spelet om jag får säga. Slutet och storyn är väl crap. Men resten är klockrent. Far Cry 3 var bra men utan Vaas så hade spelet kanske bara varit en 5-6/10. För mycket gå hit och klättra detta torn. Och de uttjatade animationen varje gång man skulle flå ett djur eller loota.

Medlem

Har precis lirat ut Far Cry 3 först och fortsatte med Far Cry 4 då jag bara spelat de 1 timme tidigare på annat format, så det var verkligen dags nu. Gillade båda två. Vill köpa Far Cry Primal också men väntar till en UBiSoft rea som jag misstänker kommer nu i helgen före släppet av 5an som jag för övrigt köpte förra veckan till Steam.

Skrivet av Pholiage:

Min favorit är fortfarande Far Cry 2.

Det jag inte gillade med Far Cry 2 var att när man rensade fiende utposter så spawnade soldaterna tillbaka nästa gång man körde dit. Det sabba mycket med spelet tycker jag. Annars var kartan i Afrika en vacker spelplats. Lirade dock aldrig ut spelet. Har även för mig att protagonisten var malariasjuk och hade tunnelseende och behövde sprutor. Om jag nu minns rätt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Jo det stämmer om malarian. Att de spawnar igen minskar med progress. Men de har använt samma funktion i alla spel nu. Som jag sa innan så finns de knappt nån story eller ett slut värt tiden

Medlem

Om det är 25 timmar av bra gameplay så välkomnar jag det. Om det är 25 timmar av standard-Ubisoft-open-world-syndrome så kommer jag troligtvis inte spela det. Jag inväntar som vanligt omdömen och analyser, men har en lite positiv känsla att det här kan bli ett ok spel.

Medlem

Det var ju smart av mig att nyss börjat lira the Witchere 3.....


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

25 för stressade svennebanangamer brukar betyda 75-100 för mig. Bra där. Lite väl kort tycker jag dock... Varför har alla sån stress att bli klara med spelen,? Hade hoppats på news mer i stil med att far cry 5 ligger på skyrim/witcher nivå av storlek/längd.

Avstängd
Skrivet av Dr904:

För varje ny Far Cry så känns det som att det är mer och mer grinding än tidigare. Har fortfarande inte kört igenom Primal pga det.
Är rädd att Far Cry 5 kommer ha rekordhög nivå av grinding... så kanske skippar denna...
Får se.

Sluta sitt och var rädd över saker som du inte vet något om.... Ett tips
Det var så fick så mycket rasism i Sverige.

Medlem

@Deliverans: Jag tycker tvärtom, att 25 timmar är mycket för ett FPS. 15-20 timmar kampanj brukar vara lagom i ett FPS. Och några extra timmar sidouppdrag i ett spel som Far Cry ger valuta för pengarna om ni frågar mig.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

@Deliverans: Jag tycker tvärtom, att 25 timmar är mycket för ett FPS. 15-20 timmar kampanj brukar vara lagom i ett FPS. Och några extra timmar sidouppdrag i ett spel som Far Cry ger valuta för pengarna om ni frågar mig.

FPS? Vilken kamera lösning spelet använder har inget med saken att göra.
25timmar är lagom för ett actionspel, typ the last of us, tomb raider.
Far Cry är open world. 25 timmar är på tok för kort. Men om man Bara går på main story, inte utforskar världen och struntar i alla sidemissions, sure. Men det är ju som att titta på Game of Thrones och spola förbi mellan striderna. Man har inte bråttom att "bli klar" med ett spel.

25h = stress spelare som bara kutar igenom spelet
50h = man tar sin tid, utforskar, gör side missions, fyller skill tree, craftar vapen
75-100h = man gör även alla collectibles, och obsessar över minsta lilla pickup och nosar i varenda hörn på kartan.

Avstängd

Dessutom har man ju gold edition så kommer klocka in minst 100h här

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Men är det kul?
25 timmars grindande "collectibles" och "unlockables" och (ibland mycket roligare) side missions (ex AC3, fantastiska side stories, mehee main story) som det brukar vara i UBI-spel är inte precis min uppfattning om kul. A4-formulan för AAA-spel har blivit jäkligt stel och astråkig.

Har du spelat AC: Origins? De gjorde så sjukt mkt rätt med det imo. Tagit mycket lärdom från delar som inte riktigt klaffade i äldre AC och inspiration från Witcher 3 för sidouppdrag. Är nog dessutom det snyggaste open world-spelet jag testat.

Sitter med senaste DLCn nu, 101 timmar in.

Avstängd
Skrivet av ulrik.borg:

Men är det kul?
25 timmars grindande "collectibles" och "unlockables" och (ibland mycket roligare) side missions (ex AC3, fantastiska side stories, mehee main story) som det brukar vara i UBI-spel är inte precis min uppfattning om kul. A4-formulan för AAA-spel har blivit jäkligt stel och astråkig.

Definiera "kul"

Är det "kul" att strunta i spelvärlden och bara kuta mot slutmålet så man kan se eftertexterna och sedan avinstallera spelet?
Du glömmer helt kontexten, och poängen med open world...

Fragtjuv

@Gen: Jag hoppas verkligen att de lyckas den här gången. Jag hade fruktansvärt kul med FC3 och hoppas att jag får det med femman också!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@Exxo: a visst den va tung bra trailer som fan

Medlem
mikrotransaktioner

Man kan undra om de menar att det kommer ta ungefär 25 timmar om man går förbi grinden i spelet genom att köpa mikrotransaktioner som det var i assassin's creed origins där man kunde betala för vapen,sköldar och resurser till uppgraderingar.
https://www.youtube.com/watch?v=TPt5VPvI9OU

Medlem
Uppdatering på min förra kommentar

En uppdatering på det jag skrev förut så kommer Far cry 5 ha en ny sorts virtuell valuta ”Silver bars” som man kan köpa vapen, fordon, kläder och skins från alla affärer i världen.
Det är ännu oklart hur systemet kommer funka men i nuläget vet vi bl.a. att det går att köpa i paus menyn och det går att få i fiendebaser och andra platser i världen vi får väll vänta och se tills på tisdag nästa vecka.
Källa: https://youtu.be/TIXmxm4pIww

1
Skriv svar