Sea Of Thieves, officiella tråden – frågor / guide / hjälp / spelare / allmän diskussion

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

14 dagar gratis och därefter 79kr/månad (+160 andra spel under tiden). Jättedyrt?

Jo, för det är ju priset på själva spelet oxå

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Makkapakka:

@Mortaigne: Jag tror han syftade på fullpriset på 650:-

Skrivet av Bulletblues:

Jo, för det är ju priset på själva spelet oxå

Jo jag förstår att han syftade på det Min poäng är att jag inte heller köper Altered Carbon på DVD när jag kan se den på Netflix. Det finns säkert folk som fortfarande köper DVD-boxar också, jag är inte en av dem.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: inte riktigt samma sak va, tänk efter nu

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

14 dagar gratis och därefter 79kr/månad (+160 andra spel under tiden). Jättedyrt?

Får du spelet gratis sen menar du? Annars hade det ju varit det bästa alternativet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Love this game! Vi söker en person till vårt crew. Ta kontakt om intresse finns!

Medlem

Försöker komma in i spelet.
får bara sea of thieves temporarly unavaible (kiwibeard)
serverproblem ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det någon som vet hur man reconnectar till en session om spelet chrashar för en användare?

Har försökt hitta något i X-box appen men inte funnit något. (spelar på PC)

Det är ju lite drygt om ens medspelare måste starta om spelet också bara för att en användare tappar nätverket eller liknade.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Molotov:

Försöker komma in i spelet.
får bara sea of thieves temporarly unavaible (kiwibeard)
serverproblem ?

Patch idag så servrar nere. Borde vara uppe runt kl 13.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Är det någon som vet hur man reconnectar till en session om spelet chrashar för en användare?

Har försökt hitta något i X-box appen men inte funnit något. (spelar på PC)

Det är ju lite drygt om ens medspelare måste starta om spelet också bara för att en användare tappar nätverket eller liknade.

Make Friend med dom du spelar med.
Så kan man joina dom via Xbox appen igen.

Medlem

Ni som köpt spelet nu och har spelat betan, vad har Rare egentligen lagt till?
Är Founder från betan och kände att jag blev ganska mätt på innehållet! Känns som testperioden på 14 dagar kommer nästan vara nog tills nästa dlc eller vad de nu lägger till!

Medlem
Problem med att rejoina pågående session
Skrivet av Skapligt:

Make Friend med dom du spelar med.
Så kan man joina dom via Xbox appen igen.

Jag är vän med dem jag spelar (Har bara 2 vänner i xbox app) Men hittade inte vart jag skulle trycka för att joina in igen.

Jag skulle uppskatta om någon med mer vana av x-box appen än jag skulle lägga upp en guide eller screenshoot vart man reconnectar.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

@Ondo: funkar bäst om spelet är igång att joina. kommer en liten ruta vid profilen av din kompis där det står join eller något. om inte det finns testa med en annan av dina kompisar. vi har haft lite problem med detta också. men bäst funkar det oftast att använda xbox appen i windows. och om inte detta går så har vi fått starta på nytt.

detta är ju något xbox borde fixa. ibland funkar det hur galant som helst men ibland verkar man synas som offline fast man är inne i ett spel.

hade ju inte varit dumt å haft en screen shot då detta är något som är lite krångligt att förklara. själv har jag inte haft några problem att joina någon... ännu

Medlem
Re-joina pågående session
Skrivet av educk:

@Ondo: funkar bäst om spelet är igång att joina. kommer en liten ruta vid profilen av din kompis där det står join eller något. om inte det finns testa med en annan av dina kompisar. vi har haft lite problem med detta också. men bäst funkar det oftast att använda xbox appen i windows. och om inte detta går så har vi fått starta på nytt.

detta är ju något xbox borde fixa. ibland funkar det hur galant som helst men ibland verkar man synas som offline fast man är inne i ett spel.

hade ju inte varit dumt å haft en screen shot då detta är något som är lite krångligt att förklara. själv har jag inte haft några problem att joina någon... ännu

Tackar för svaret.

Ska försöka hitta rutan där man joinar.

Vet någon vad som händer om den som har bjudit in och "skapat" sessionen blir utkastad. Kan man han joina in igen, eller måste man börja om då?


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Tackar för svaret.

Ska försöka hitta rutan där man joinar.

Vet någon vad som händer om den som har bjudit in och "skapat" sessionen blir utkastad. Kan man han joina in igen, eller måste man börja om då?

När du trycker på nån av dina vänner som spelar så kommer det fram en cirkel där det står att han spelar o du kan joina genom att trycka på den ringen. Kan inte visa just nu då den inte kommer fram när jag är inne i spelet.

Om den som skapat sessionen blir utkastad så kan den joina igen genom nån av dom som är kvar i spelet

Medlem

Finns det något sätt att spela i samma värld för två besättningar?
Funderar på om spelet skulle passa på ett kommande LAN men vi är 6 pers

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tune:

Finns det något sätt att spela i samma värld för två besättningar?
Funderar på om spelet skulle passa på ett kommande LAN men vi är 6 pers

Jag tror inte det i nuläget, men det borde de verkligen lägga till! Hojta till om du kommer på ett sätt. Vi har också "problemet" att vi är för många som vill spela ihop


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag tror inte det i nuläget, men det borde de verkligen lägga till! Hojta till om du kommer på ett sätt. Vi har också "problemet" att vi är för många som vill spela ihop

Nej det kommer inte gå. För då kommer det kunna vara 6-8 pers i ett "team". Och det blir lite dumt mot dom andra som spelar på samma server.

Ambassadör
Xbox

@Skapligt: Det är sant, det kan ju bli lite snett kanske.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har nu hunnit spela lite upptäckte en båt som dom var 8st på dvs 2 besättningar.
Om dom hade tur att komma på samma eller raggade upp varandra ingame vet jag inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har nu hunnit spela lite upptäckte en båt som dom var 8st på dvs 2 besättningar.
Om dom hade tur att komma på samma eller raggade upp varandra ingame vet jag inte.

Skumt.

Var väl bara 2st random crews som sa att dom skulle spela med varandra istället. Sånt kan ju hända

Medlem

@Skapligt: ja så har det nog varit dom hade kommit överens ingame att samarbeta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

@Skapligt: ja så har det nog varit dom hade kommit överens ingame att samarbeta

Precis. Så gjorde dom mot oss idag. Så vi hade 2 gallioner mot oss. Och vi var bara 3 st i vårt crew. Men det gick inte så bra för dom

Medlem

Fick sänka oss själva i slutet eftersom ingen annan lyckades

Ambassadör
Xbox

Veckans tips: Om ni seglar solo, lasta inte på en Chest of Sorrows. Gick till botten med 4 kistor...haha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Veckans tips: Om ni seglar solo, lasta inte på en Chest of Sorrows. Gick till botten med 4 kistor...haha.

Haha den är jävla dryg. Vi brukar offra en crew medlem som får hänga med den kistan i stegen på utsidan

Medlem

@Mortaigne: läste att den skulle sluta gråta om man spelar musik för den. har inte hittat någon så jag har fått testa ännu.

här är lite andra tips jag samlat ihop

chest of a thousand grogs - walk sideways to reach your destination ...faster..
snakes - charm them also with music and they wont spit at ya or try to bite you
golden skeletons - can be stopped in their tracks with a bucket of water and made weaker !
ghost skeletons - reveal them with a lamp at night!
flower skeletons - keep them away from water !
powder kegs - store them on your crows nest to avoid sinking yourself
powder kegs - drop them behind your ship like landmines for the ship chasing you to run into
powder kegs - swim one down below an enemy ship and release it for it to float up and sink them in one shot!
kraken! - fire yourself into the tentacle mouth sword drawn to drop a tentacle quickly! yarr

Ambassadör
Xbox

@educk: Fina tips!

Problemet med Chest of sorrows är ju att om man är själv så måste man ju liksom segla båtjäkeln också

Ett annat tips är att man kan fånga en orm och ha i lastutrymmet för att vakta kistor, hur bra det fungerar vet jag inte.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: ja det är sant

ok hur fångar man ormarna. kykling buren eller? var ju en jädrigt bra tips som måste provas

Ambassadör
Xbox

@educk: Tror man har en "basket" för att lägga ormar i, hur man får tag i dem vet jag inte. Men det ska gå!


signatur

Jump in.

Medlem

Ormar fångar man i snake basket. Man kan hitta dom lite överallt. Eller få dom via Merchant quester.

Du kan spela musik för Chest of Sorrows men det måste vara en glad låt och som sagt ganska svårt o styra skutan samtidigt

Skriv svar