En teaser till nytt kapitel till ESO!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
En teaser till nytt kapitel till ESO!

Ni som har spelat ESO aktivt har kanske hört talas om att det snackats om ett nytt kapitel, och att det ska förmodligen bli Summerset Island.. Och idag har TESO gått ut med en teaser som talar rätt så säkert att det kommer ett nytt kapitel. Är ni lika hypade som jag? Jag ser väldigt mycket fram emot det! JAG ÄR SÅ REDO!!

https://twitter.com/TESOnline/status/974691788672983042

"My loyal subjects, Your Queen has exciting news to share as soon as the time is right. I bid you watch and listen for the next herald, who shall present a royal announcement of great significance to us all. -Your faithful Monarch, Ayrenn Arana Aldmeri"

Här är iaf min main, Templar Healer med komplett set för Spell Power Cure! (vill dock ha SPC purple ring.. Men vWGT är inte rolig att köra..) Håller på och uppgraderar min gear till guld (dyrt som satan... ) Jag har också precis skapat en StamDK (Stamina Dragon Knight), och det är hur roligt som helst att testa att spela en helt ny klass!

Spelar du ESO? Visa din char och vad du är för klass!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Bt
Medlem

Underbart! Har sett fram emot denna sen Morrowind!
Jag spelar mest en bosmer nightblade


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Bt:

Underbart! Har sett fram emot denna sen Morrowind!
Jag spelar mest en bosmer nightblade

Jaa, visst ska det bli kul med ett nytt kapitel! Är du med i någon guild?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Bt
Medlem

@kristallkrona: mm jag är med i Friskyttarna.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Bt:

@kristallkrona: mm jag är med i Friskyttarna.

Ah okej, den är jag också med i. Dock så har jag en annan guild som är min main!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Om det blir Summerset Isles så blir jag sjukt taggad, för jag har länge velat utforska det området men det finns inte i något spel. Men ESO i övrigt har jag svårt att bli entusiastisk över, trots att jag anser mig rätt hard-core och tvingat mig igenom alla spel, även de som inte släppts officiellt men läckt som betas. Jag vet inte varför. Jag vill älska spelet.

Medlem

OBILIVION!!!!!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Avstängd

Hade de lagt alla resurserna de lagt på ESO och alla remasters/mods på TES6 så hade jag suttit och spelat det nu... Lite som med GTA5 online..... Zzz....

Skägg.
10 Chambers

Det var Summerset Isle!


signatur
Medlem

Musiken säger mig att jag ska vara hypad, men video(rna) säger bara "meh.."

Medlem

Varje gång jag ser en nyhet som rör detta spel så hinner jag alltid få upp pulsen innan det avslutande ordet ger mig en flatline igen...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jaa alltså, jag såg live streamen igår på twitch!! jag fick GÅSHUD när de visade trailern efter nedräkningen.. jag längtar så mycket! 21 maj för PC/MAC och 5 juni för konsol!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
Xbox

Ni som spelar detta: Vilken av alla 25 olika utgåvorna är det man ska köpa egentligen?

Jag vill ha allt riktigt content, bryr mig inte så mycket om magisk hästmount eller dylikt. Funderar på det varje gång det är rea men det är sjukt otydligt vad som ingår i vad så det halkar ner på listan hela tiden.


signatur

Jump in.

phi
Medlem

Lär bli att damma av min magsorc igen.

@Mortaigne: Köp Gold, Morrowind och ESO Plus. Då har du allt nuvarande content. Sen köper du Summerset.

Edit: Såg nu att allt du vill ha finns på Steam för 20,09€ (rabatt fram till den 28:e) men ESO plus är fortfarande att rekommendera.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av phi:

Lär bli att damma av min magsorc igen.

@Mortaigne: Köp Gold, Morrowind och ESO Plus. Då har du allt nuvarande content. Sen köper du Summerset.

Edit: Såg nu att allt du vill ha finns på Steam för 20,09€ (rabatt fram till den 28:e) men ESO plus är fortfarande att rekommendera.

Ok, tack! Så det finns inte någon "senaste utgåva med allt tidigare innehåll"-variant?

Vad får man med ESO Plus? Quality of life-grejer som i SWTOR typ?


signatur

Jump in.

phi
Medlem

@Mortaigne: Nej, det är väl deras sätt att kränga ESO Plus. Det går att köpa direkt ingame om man vill.

Annars kan man köpa varje DLC separat men med tanken på allt man får med ESO Plus så tycker jag att det betydligt mer prisvärt att köra på det senare då det ger så mycket "quality of life"-saker.

https://www.elderscrollsonline.com/en-gb/esoplus

Medlem

Det här är spelet jag önskar att jag hade tid att spela. Blir kanske ändå att hoppa in och spela min Nord magblade litet när det vankas...

Medlem
Guide till köp:

Snälla köp inte en massa extra som ni inte behöver.

ESO har nu en collection till salu som inkluderar de största DLC, Morrowind samt Summerset expansionen:
https://account.elderscrollsonline.com/store/product/eso_coll...

Kolla vilka produkter som finns till salu och köp enligt behov. Skrolla ner på denna sidan för att få jämförelse:
https://www.elderscrollsonline.com/en-gb/joinus

Oavsett vilken Summerset chapter ni väljer ingår -alltid- base game. Morrowind Chapter får ni också om ni förköper.

Ambassadör
Xbox

@GabJoo: Tack!

Tycker att svaren jag fått illustrerar tydligt hur krångligt det är för en utomstående. Undrar hur mycket det tappar på det?


signatur

Jump in.

Gen
Medlem

@GabJoo: Va? 800kr för hela paketet? Låter ovanligt dyrt. Från början (längesedan) trodde jag det var F2P men sen förstod jag att man måste köpa spelet vilket jag gjorde för någon hundring. Sen dess har det hunnit släppas två DLCs och månadsavgiften är fortfarande frivillig om jag förstår det rätt.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Gen:

@GabJoo: Va? 800kr för hela paketet? Låter ovanligt dyrt. Från början (längesedan) trodde jag det var F2P men sen förstod jag att man måste köpa spelet vilket jag gjorde för någon hundring. Sen dess har det hunnit släppas två DLCs och månadsavgiften är fortfarande frivillig om jag förstår det rätt.

Ja, det kostar 800 kr på steam, men då får du detta: The Elder Scrolls Online: Collection
Includes The Elder Scrolls Online Gold Edition base game, The Morrowind Chapter, and The Summerset Chapter

Det finns en månadskostnad, men det är ESO+ heter det. Då får man alla DLC, mer bankspace, extra XP, en crafting bag och lite mer grejer... Och kostar 12,99 Euro på steam.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av toern:

Det här är spelet jag önskar att jag hade tid att spela. Blir kanske ändå att hoppa in och spela min Nord magblade litet när det vankas...

det tycker jag att du ska göra!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Avstängd

Kikat på detta lite. Älskade ju skyrim. Men vad gör man i ESO? Har aldrig spelat något MMO, och har inte möjlighet att prata i mick, eller spela tillsammans med andra människor i nåt slags lag eller liknande. Kan man free roama omkring på egen hand?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

För er som är intresserade så har jag skapat en guild i ESO. Dock så kommer jag tyvärr inte kunna ha tid att hålla i events på veckodagarna så mycket. Utan vi får tillsammans hjälpa till med olika event om det skulle vara utav intresse.

Skicka ett mail till mig ingame "@kristallkrona" så lägger jag till er om ni vill gå med.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av CommandoNinja:

Kikat på detta lite. Älskade ju skyrim. Men vad gör man i ESO? Har aldrig spelat något MMO, och har inte möjlighet att prata i mick, eller spela tillsammans med andra människor i nåt slags lag eller liknande. Kan man free roama omkring på egen hand?

I ESO så gör man quest, plockar blommor/växter till potions/posions, craftar vapen/rustning. Ungefär samma saker som i Skyrim. Man behöver inte prata i en mick under spelets gång. Det går lika bra att skriva i en chatt om man föredrar det. Man kan spela det helt själv om man vill. Men vissa saker i spelet så blir det svårt att spela själv. Här är en gameplay trailer på spelet, kanske ger dig en liten inblick vad man gör i spelet.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Gen
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Ja, det kostar 800 kr på steam, men då får du detta: The Elder Scrolls Online: Collection
Includes The Elder Scrolls Online Gold Edition base game, The Morrowind Chapter, and The Summerset Chapter

Det finns en månadskostnad, men det är ESO+ heter det. Då får man alla DLC, mer bankspace, extra XP, en crafting bag och lite mer grejer... Och kostar 12,99 Euro på steam.

Man nog vara väldigt dedikerad om man ska ha allt det där

Jag hade det installerat med en launcher tidigare men jag slängde bort den eftersom jag har för mig spelet ville att jag skulle köra det på Steam. Hursomhelst tänkte jag testa det nu men då måste jag köpa spelet. Efter lite googlande visar det sig att om man köpt en kopia utanför Steam och vill spela det på Steam så måste man köpa en ny kopia på Steam. Jag hittar inte ens den "vanliga" versionen utan lull-lull på Steam utan ser bara DLC eller den superversionen du nämnde förut. Håller hursomhelst på att ladda ner launcher versionen nu så får vi se det vi får se.

phi
Medlem

Förstår inte varfär ni ska krångla till det. Köp paketet som finns nu på steam med basspelet + morrowind för 200 kr. Gillar ni spelet efter att ha kört igenom allt innehåll i basspelet och morrowind-expansionen så kan ni sen koppla på ESO Plus och få tillgång till alla DLCs samt de övriga som ESO Plus innehåller istället för att köpa DLCs separat och sen i efterhand komma på att ni vill ha ESO Plus.

Är ju bara dumt att kasta bort ca 800 kr på något som ni inte ens vet att ni kommer att gilla.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Gen:

Man nog vara väldigt dedikerad om man ska ha allt det där

Jag hade det installerat med en launcher tidigare men jag slängde bort den eftersom jag har för mig spelet ville att jag skulle köra det på Steam. Hursomhelst tänkte jag testa det nu men då måste jag köpa spelet. Efter lite googlande visar det sig att om man köpt en kopia utanför Steam och vill spela det på Steam så måste man köpa en ny kopia på Steam. Jag hittar inte ens den "vanliga" versionen utan lull-lull på Steam utan ser bara DLC eller den superversionen du nämnde förut. Håller hursomhelst på att ladda ner launcher versionen nu så får vi se det vi får se.

Just nu är det gratis att spela fram till måndag!

Här är spelet http://store.steampowered.com/app/306130/The_Elder_Scrolls_On... (Includes The Elder Scrolls Online base game and The Morrowind Chapter) och det kostar 20,09€ just nu på steam. Alltså, fram till den 28 april får du med Morrowind på köpet.

Har man köpt spelet på The Elder Scrolls Online egna hemsida så laddar man ner launchen via deras hemsida och kör därifrån. Men ja om man vill ha spelet på steam så måste man köpa det via steam. Men om man t.ex. köper en nyckel på greenmangaming så kan man ju bara lägga in koden på steam som man brukar göra med vilket spel som helst man gör.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av phi:

Förstår inte varfär ni ska krångla till det. Köp paketet som finns nu på steam med basspelet + morrowind för 200 kr. Gillar ni spelet efter att ha kört igenom allt innehåll i basspelet och morrowind-expansionen så kan ni sen koppla på ESO Plus och få tillgång till alla DLCs samt de övriga som ESO Plus innehåller istället för att köpa DLCs separat och sen i efterhand komma på att ni vill ha ESO Plus.

Är ju bara dumt att kasta bort ca 800 kr på något som ni inte ens vet att ni kommer att gilla.

Det stämmer. Om man inte vet om man kommer tycka om spelet så tycker jag också att man ska köpa det paketet som finns just nu på steam med basspelet och morrowind. Och gillar man det så köper man till ESO+. var precis så jag gjorde.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Gen
Medlem

@kristallkrona: Tack för tipset men ville som sagt var mest bara testa det och jag har ju redan köpt det en gång. Lyckades ladda ner allt via launchern och det fungerade fint så jag testlirade i någon timme eller två. Förstår charmen med det eftersom det ändå är annorlunda mot andra MMOs. Tyvärr är det inte speciellt snyggt men antar att man får leva med det Dock har jag andra spel som står i kö för att spelas så låter nog bli ett köp denna gången

12
Skriv svar