John Romero ber om ursäkt

Robot
Medlem
John Romero ber om ursäkt

Så klart det skulle. John Carmack är ju med. Dock är ju frågan om Romero skulle påverka det till något positivt?

Medlem

FZ borde helt klart köra med liknande marknadsföring.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Om Romero hade haft koll på vad ett bra och roligt spel va förnått på Daikatana-tiden skulle han nog ha kvar sitt bra rykte. Han gled bara med strömmen med Carmack.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Om Romero hade haft koll på vad ett bra och roligt spel va förnått på Daikatana-tiden skulle han nog ha kvar sitt bra rykte. Han gled bara med strömmen med Carmack.

Tror du på allvar att det inte är svårare än att "ha koll på vad ett bra och roligt spel är"?

Isf tycker jag du ska hålla dig från att kommentera.

Medlem

Ha ha ha! Dra åt helv*** vad kul. Snacka om att krypa till korset. Ja, stolthet går före fall.

Skrivet av smuts:

FZ borde helt klart köra med liknande marknadsföring.

Helt klart.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Birchoff:

Om Romero hade haft koll på vad ett bra och roligt spel va förnått på Daikatana-tiden skulle han nog ha kvar sitt bra rykte. Han gled bara med strömmen med Carmack.

Tror du på allvar att det inte är svårare än att "ha koll på vad ett bra och roligt spel är"?

Isf tycker jag du ska hålla dig från att kommentera.

Va? Tog du det personligt, och du tror att du har rätten att säga vem som får kommentera och inte? *suck* Gå härifrån troll.

Om man inte vet vad bra spel är, kan sätta sig ner och testa spelet och tycka det är roligt, så måste man ju kunna iallafall anta att man är på fel väg. Vad tror du blizzard och dice gör för rätt? Dom sitter och testar som fan hela tiden. Dom tycker ju själva om att spela så då måste dom ju själva tycka om spelet. Gissa varför det tar blizzard så lång tid att göra spel.

Han borde se sig om efter annat yrke.


signatur
Inaktiv

http://www.gamespot.com/features/btg-daikatana/index.html

Jag säger inte att Romero var 'oskyldig', Men hela projektet var totalt kaos och det är ett underverk att dom öht släppte det.

Medlem
Skrivet av frunk:

http://www.gamespot.com/features/btg-daikatana/index.html

Jag säger inte att Romero var 'oskyldig', Men hela projektet var totalt kaos och det är ett underverk att dom öht släppte det.

Intressant läsning, och de e ofta så att folk går in i angry mob-mode och bara flamar och viftar med högaflar. Sällan Romero själv som gjort Daikatana och det är väldigt mycket som kan gå fel under utvecklingen av ett spel.

Medlem
Skrivet av wiklund:
Skrivet av frunk:

http://www.gamespot.com/features/btg-daikatana/index.html

Jag säger inte att Romero var 'oskyldig', Men hela projektet var totalt kaos och det är ett underverk att dom öht släppte det.

Intressant läsning, och de e ofta så att folk går in i angry mob-mode och bara flamar och viftar med högaflar. Sällan Romero själv som gjort Daikatana och det är väldigt mycket som kan gå fel under utvecklingen av ett spel.

Men då är det kanske lite onödigt att fälla ”John Romero's about to make you his bitch. Suck it down.” Vilket var ett av få ruskigt dryga saker sagda av honom och om spelet i sig. När det väl kom så visade det sig vara ren dynga.

Som man bäddar får man ligga, som de säger.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

John romero är en gud och legend, utan han hade vi aldrig fått uppleva wolfenstein lr doom!,

läs hela artikeln, inte hans fel helt även om han var arrogant och hade för stora förhoppningar med ett så kasst design team tillskillnad från vad han hade på ID, tycker han förtjänar mer beröm och möjligheten att fortsätta göra bra spel, han och john carmack skulle kunna göra ett nytt ultimat quakeliknande spel, inte första gången man ser spel går i graven.

vi har ju t.ex Duke Nukem Forever.. som aldrig kom till skott, bara hålla tummarna och hoppas att man fortf kan "Allways bet on duke"

Och jag hoppas John Romero kommer på fötter igen, själv skulle jag vilja skaka hand med han och tacka han för att han varit delaktig att forma spelvärlden som den ser ut idag, utan han och carmack och ID hade vi suttit och spelat Pong eller tetris hela dagarna..

All respekt till en man som försöker göra sin dröm verklighet..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Det är bara att resa sig från askan och sopa alla med mattan, det går att göra...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man ska kanske inte vara för snabb med att helt såga Romero, han bidrog stort till coolhetsfaktorn i iD's mer banbrytande titlar som tex. Quake och förtjänar lika mycket credit som resten av teamet för den tiden. Solo hade han dock inte så mycket att komma med och personligen hyser jag agg för att Daikatana orsakade Looking Glass Studio's nedläggning (Nedskärningar för att kunna hålla igång Romero's pengahungriga projekt).

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Man ska kanske inte vara för snabb med att helt såga Romero, han bidrog stort till coolhetsfaktorn i iD's mer banbrytande titlar som tex. Quake och förtjänar lika mycket credit som resten av teamet för den tiden. Solo hade han dock inte så mycket att komma med och personligen hyser jag agg för att Daikatana orsakade Looking Glass Studio's nedläggning (Nedskärningar för att kunna hålla igång Romero's pengahungriga projekt).

Men så fick vi ju Deus Ex ; )

Medlem

Undrar hur många av fragzones nuvarande läsare som faktiskt testade daikatana när det släpptes?

För övrigt, jag tycker inte spelet var så dåligt som alla påstår, det var helt enkelt bara inte så bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Undrar hur många av fragzones nuvarande läsare som faktiskt testade daikatana när det släpptes?

För övrigt, jag tycker inte spelet var så dåligt som alla påstår, det var helt enkelt bara inte så bra.

Jag har spelat genom spelet både en och väldigt många fler ggr, så jag kan bedöma det utifrån det i alla fall, till skillnad från många andra här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Undrar hur många av fragzones nuvarande läsare som faktiskt testade daikatana när det släpptes?

För övrigt, jag tycker inte spelet var så dåligt som alla påstår, det var helt enkelt bara inte så bra.

Körde man det i co-op utan bottarna så var det riktigt roligt.

Medlem

Finns redan gott om väldigt bra spelutvecklare nuförtiden, John Romero är inte speciell.

1
Skriv svar