EA listar jobb för ett ”Star Wars open-world project”

Robot
EA listar jobb för ett ”Star Wars open-world project”
Medlem

Det är ett hugg i hjärtat varje gång jag ser en bild från 1313.

Medlem

I valet och kvalet mellan pest eller kolera så ser jag hellre att Activision tar över licensen, då finns det iaf en möjlighet att vi kommer få se en värdig uppföljare till ett av de bästa SW spelen som gjorts, Dark Forces. Till skillnad från DICE så har Raven Software bevisat att de kan göra bra spel på inte bara Star Wars licensen utan även Star Trek.

Eller varför inte ge den till CIG, de verkar skapa det SW spel som jag länge drömt om. Men för all del EA, skapa ett SW spel som är lika imponerande som det jag sett från Star Citizen än så länge så kanske jag till och med är villig att köpa det trots all BS ni kört med de senaste åren.

phi
Medlem

Hoppas att man kan boosta sin karaktär till maxlevel direkt och samtidigt få ett gäng lootboxar med garanterade legendary-vapen i så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av phi:

Hoppas att man kan boosta sin karaktär till maxlevel direkt och samtidigt få ett gäng lootboxar med garanterade legendary-vapen i så är jag nöjd.

Haha, klockren!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Svala senaste star wars filmer + EA/Dice slaktat licensen så känner man ingne hype över detta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Själv gillade jag The Last Jedi.

Om jag får gissa så håller Disney nog ett stort öga på EA vid det här laget

Medlem

Ett Star Wars open world spel från EA? Jag gissar på mindre rollspel och mer action, i stil med Horizon Zero Dawn eller Far Cry-serien. Oavsett så låter det lite lovande.

Medlem

@Buio: De spelen du listade är ju open world?

Avstängd
Skrivet av Thane:

@Buio: De spelen du listade är ju open world?

Men de är inte rollspel.

Medlem

Ska det få samma behandling som SW:ToR så kan det kvitta....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@CommandoNinja:

”I beskrivningen söker de nämligen efter en huvudingenjör att leda ett team till att leverera ett ”Star Wars open-world project”.”

Avstängd
Skrivet av Thane:

@CommandoNinja:

”I beskrivningen söker de nämligen efter en huvudingenjör att leda ett team till att leverera ett ”Star Wars open-world project”.”

Ja? Jag läste samma artikel som dig... Vad menar du?

Medlem

På tal om filmlicenser, vilka är det som har rätten till 007-spel? Jag saknar spel såsom Nightfire och From Russia with love. Underbart cheesiga FPS-spel.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Thane: Det är nog precis hans poäng


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Svala senaste star wars filmer + EA/Dice slaktat licensen så känner man ingne hype över detta

Du verkar vara i en klar minoritet här. Framförallt angående de senaste filmen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

På tal om filmlicenser, vilka är det som har rätten till 007-spel? Jag saknar spel såsom Nightfire och From Russia with love. Underbart cheesiga FPS-spel.

Activision verkar äga rättigheterna. Det är de som publicerat de senaste fyra spelen.

Nightfire och From Russia with love publicerades dock av EA games.. så licensen verkar ha studsat runt lite hur som helst de senaste åren.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Du verkar vara i en klar minoritet här. Framförallt angående de senaste filmen.

The Last Jedi var inge vidare tyvärr, och det är en hel del som tycker likadant.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Skrivet av Dizzz:

Du verkar vara i en klar minoritet här. Framförallt angående de senaste filmen.

Verkligen haha. Går ju exakt HUR bra som helst både för filmerna och spelen. Förstår verkligen inte ibland hur folk kan sitta och säga "slaktat licensen" utan att kolla upp försäljningssiffror.
Men men, det är ju enklare att klaga än att erkänna att man tycker att nåt är bra.

SWBF2 #8 av alla spel alla plattformar 2017. Skön "slakt" skulle kalla det chi ching, money in the, bank.
https://www.gamespot.com/articles/top-10-best-selling-games-o...

Avstängd
Skrivet av Fezk:

The Last Jedi var inge vidare tyvärr, och det är en hel del som tycker likadant.

Alla serier har ups and downs. Det ger dynamik och substans till franchisen. Uppskattade en lite mer lågmäld SW rulle. Det kan inte vara episka rymdstrider jämnt. Dessutom en fantastiskt fin homage till Carrie var det. Jorden snurrar vidare, det där var bara ett avsnitt i serien, det kommer 8-9 till det närmaste decenniet. Spela roll liksom

Medlem

The Last Jedi skulle få kritik oavsett vad, folk förutspådde att filmen skulle bli det nästa The Empire Strikes Back och när det inte blev det så blev samma personer rasande även fast de skulle tyckt att filmen skulle bli tråkig för att uppleva samma film igen (som Force Awakens fick kritik för)

Medlem
Skrivet av CommandoNinja:

Verkligen haha. Går ju exakt HUR bra som helst både för filmerna och spelen. Förstår verkligen inte ibland hur folk kan sitta och säga "slaktat licensen" utan att kolla upp försäljningssiffror.
Men men, det är ju enklare att klaga än att erkänna att man tycker att nåt är bra.

SWBF2 #8 av alla spel alla plattformar 2017. Skön "slakt" skulle kalla det chi ching, money in the, bank.
https://www.gamespot.com/articles/top-10-best-selling-games-o...

Ja för hur mycket pengar något drar in bevisar ju kvalitén på film och spel, det vet ju alla #sarcasm Finns hur många exempel som helst som bevisar motsatsen. Transformers, The Hobbit, Senaste Halo spelen, Fifty Shades, No Man’s Sky, The Last Airbender, Aliens: Colonial Marines, Sonic (06) och så vidare.

Skrivet av CommandoNinja:

Alla serier har ups and downs. Det ger dynamik och substans till franchisen. Uppskattade en lite mer lågmäld SW rulle. Det kan inte vara episka rymdstrider jämnt. Dessutom en fantastiskt fin homage till Carrie var det. Jorden snurrar vidare, det där var bara ett avsnitt i serien, det kommer 8-9 till det närmaste decenniet. Spela roll liksom

Höga standarder du har.
Går ju säga så om alla serier. Call of Duty t.ex "Jorden snurrar vidare, det där var bara ett avsnitt i serien, det kommer 8-9 till det närmaste decenniet" så vem bryr sig om de senaste spelen/filmerna suger. Varför nöja sig med med något dåligt eller mediokert bara för att det ändå görs mer. Varför skulle någon vilja ha nya spel eller filmer om man tänker så? Du skulle ju antagligen vara nöjd med Tetris och The Horse In Motion resten av ditt liv då för spela roll liksom...

Space Leia som biosalongerna skrattar åt för hur korkat det såg ut var ju en fin homage till Carrie.

Skrivet av Keima:

The Last Jedi skulle få kritik oavsett vad, folk förutspådde att filmen skulle bli det nästa The Empire Strikes Back och när det inte blev det så blev samma personer rasande även fast de skulle tyckt att filmen skulle bli tråkig för att uppleva samma film igen (som Force Awakens fick kritik för)

Det var absolut ingen som ville att Last Jedi skulle bli The Empire Strikes Back. Folk ville bara ha något som inte va en carbon copy på den filmen som Force Awakens var på A New Hope. Istället fick folk en förtvistad blanding av The Empire Strikes Back och Return of The Jedi.

Medlem
Skrivet av CommandoNinja:

Verkligen haha. Går ju exakt HUR bra som helst både för filmerna och spelen. Förstår verkligen inte ibland hur folk kan sitta och säga "slaktat licensen" utan att kolla upp försäljningssiffror.
Men men, det är ju enklare att klaga än att erkänna att man tycker att nåt är bra.

SWBF2 #8 av alla spel alla plattformar 2017. Skön "slakt" skulle kalla det chi ching, money in the, bank.
https://www.gamespot.com/articles/top-10-best-selling-games-o...

Jag talade från eget tycke och smak så klart, vad tänkte ni?
Det finns massvis med spel som jag tycker är bra, nu senast Sea of thieves (som många klagar på).
Det finns många människor som inte tycker om samma sak som majoriteten gör och så finns det många som tycker samma.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

@Barkbiten:

Jag läste ditt inlägg men förstår inte vad du försöker säga... Kan du formulera det lite mindre passivt aggressivt? Du tycker inte om Star Wars, eller vad? Men miljoner andra människor på planeten gör ju det. De älskar Last Jedi och har jätteroligt när de spelar SWBF2. Och pengarna strömmar in till företagen, så att de kan fortsätta producera underhållningen till de riktiga fansen av Star Wars, dvs de som tycker om det.
Men du vill inte att de ska det, eller vad?

Avstängd
Skrivet av Keima:

The Last Jedi skulle få kritik oavsett vad, folk förutspådde att filmen skulle bli det nästa The Empire Strikes Back

Vad i hela fridens namn betyder det egentligen? Hur tänker folk? Vadå "bli nästa empire strikes back"?

Avstängd
Skrivet av Barkbiten:

som inte va en carbon copy på den filmen som Force Awakens var på A New Hope.

Asså.. Va? Det här ju en intressant studie i psykologi. Tror du personligen att den var det, eller vad? Det är ju en helt annan film gjord 40 år senare. Hur menar du egentligen?
Fascinerande associationer här, helt random lösryckta jämförelser. Amazing.

tnn
Medlem

Microtransactions: confirmed.

Medlem

@CommandoNinja: Försäljningssiffror är iof. inte allt. Personligen anser jag att de slaktat Call of duty serien totalt trots försäljningssiffror men samtidigt så är det en subjektiv åsikt och ska därför inte tas som norm på något sätt. Folk verkar gilla Cod-serien fortfarande och personligen gillade jag både force awakens och The last Jedi.. framförallt mer än de föregångarna. Och ska man tolka diverse recensioner och folk generellt så är jag långt ifrån den enda.

Skrivet av Molotov:

Jag talade från eget tycke och smak så klart, vad tänkte ni?
Det finns massvis med spel som jag tycker är bra, nu senast Sea of thieves (som många klagar på).
Det finns många människor som inte tycker om samma sak som majoriteten gör och så finns det många som tycker samma.

Jag skrev att du var i en minoritet. Inte att du hade fel. Subjektiva åsikter behöver inte vara svart och vita.

Avstängd
Skrivet av tnn:

Microtransactions: confirmed.

Källa?

Avstängd
Skrivet av Dizzz:

@CommandoNinja: Försäljningssiffror är iof. inte allt. Personligen anser jag att de slaktat Call of duty serien totalt trots försäljningssiffror men samtidigt så är det en subjektiv åsikt och ska därför inte tas som norm på något sätt. Folk verkar gilla Cod-serien fortfarande och personligen gillade jag både force awakens och The last Jedi.. framförallt mer än de föregångarna. Och ska man tolka diverse recensioner och folk generellt så är jag långt ifrån den enda

Sammanfattningsvis: det finns många människor, och alla tycker olika.

123
Skriv svar