Undvik spelare med Overwatch nya verktyg

Robot
Undvik spelare med Overwatch nya verktyg
Medlem

Gött!


signatur

- pixelfantast

Medlem

Bara två st på en hel vecka?
Kommer inte göra någon skillnad alltså 😂

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Bara två st på en hel vecka?
Kommer inte göra någon skillnad alltså 😂

Tanken är att om många spelare vill undvika samma person så flaggas han/hon hos Blizzard som ett problem och får en varning. Numera slänger folk rapporteringar omkring sig som idioter och det här är ett försök att hitta spelare som beter sig illa på ett alternativt sätt.

Att man håller nere antalet till två är att det gör matchmaking långsammare för ALLA spelare så man vill testa på en låg nivå först.

Medlem

@Ahris:

Om man dessutom kör duo så kan ju ens polare blocka vissa också, vilket betyder att det blir 4 spelare.

Spelar du med 2 polare så blir det 6 stycken.

Det är nog lite så Blizzard har tänkt.

Medlem

Härligt, då kan man börja rapportera folk som "mainar".

Medlem

Dock vet jag inte hur detta ska hjälpa, sällan jag får samma spelare med mig (om jag inte kör arcad och opopulärt spelläge).

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Dock vet jag inte hur detta ska hjälpa, sällan jag får samma spelare med mig (om jag inte kör arcad och opopulärt spelläge).

Vid vissa tider, och vissa ranks, är det ganska vanligt att få spela med samma person flera gånger i rad. Där kan det här verktyget komma till användning. Att det begränsas till två slots tycker jag låter bra, då alla vet att folk som mig som gillar att spela opopulära hjältar kommer undvikas konstant oavsett winrate av den typen av spelare jag kommer använda verktyget till att bli av med. "Jag vet bäst och gör som jag säger" typen.

Medlem

Skönt att jag klarat mej så länge från jobbigt folk på ps4. Inte förräns fortnite kom. Nu när man lirar fortnite så träffar man på dom mest konstiga lirare. Som undrar om storleken på ens kön eller bara är otroligt otrevliga. Så kör jag själv så mutar jag nuförtiden.

1
Skriv svar