FLIGHT SIM WORLD|Den officiella tråden|Allmänt snack|Tips och trix|Spel tillsammans|Frågor

Fragtjuv
FLIGHT SIM WORLD|Den officiella tråden|Allmänt snack|Tips och trix|Spel tillsammans|Frågor

Vad är FLight Sim World?

Flight sim world är en flygsimulator utvecklad av Dovetail Games. Spelet har nyligen lämnat Early Access och uppdateras kontinuerligt för att ge spelaren en så bra upplevelse som möjligt Spelets syfte är att ge dig en så realistisk bild av flygning som möjligt men tack vare inställningsmöjligheterna passar det såväl erfarna spelare som nybörjare.

Gameplay

Flight school

I Flight School lär du dig spelets grunder med hjälp av en “instruktör”. Du får lära dig allt från att lyfta och landa, navigera och lära dig om flygplanens autopilot. Det här spelläget är perfekt för dig som tidigare inte spelat simulatorer.

Flight Missions

Det här spelläget kan beskrivas som spelets kampanj. Här får du flyga en bestämd rutt där du ska utföra en rad uppgifter. Det kan handla om allt från att mellanlanda och tanka ditt plan till att ställas inför oförutsedda händelser som att något i ditt plan går sönder eller att vädret plötsligt blir sämre och sätter dig i svåra situationer.

Free Flight

Det här är spelläget som gör spelet så bra. Tack vare en mycket enkel “Flight planner” kan du välja någon av ungefär 24,000 flygplatser att starta ifrån. Du väljer själv vart du vill flyga, vilket flygplan du vill använda och vilka väderförhållanden som ska gälla. Styrkan här är att du verkligen får känna dig som en riktigt pilot.

Varför ska du köpa Flight Sim World?

Den främsta fördelen med FSW är att det enkelt att komma in i. Du kan på ett enkelt sätt lära dig grunderna för att sedan öka svårighetsgraden i den takt du lär dig. Spelet ger dig stora möjligheter att anpassa dina flygningar efter eget tycke och smak. Utvecklarna lyssnar också på spelarna och uppdatera spelet efter de efterfrågningar som finns.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Tråddemonen
Testpilot

@joelthor100: Kul att se fler medlemmar köra speltrådar, ett tips till tråden är nog att ge lite förklaringar och annat för att locka andra spelare som inte redan kör spelet till att börja spela det. Skriv en kort guide och mata in lite bilder för att upphäva spelet lite i andras ögon.

Skägg.
10 Chambers

Kul initiativ!


signatur
Fragtjuv

@Zimpan: Absolut. Drog ihop det hår på rasten på jobbet igår men ska absolut fixa till den :). En guide kommer den absolut men det får nog vänta till helgen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Tråddemonen
Testpilot

@joelthor100: Bra! Ska bli kul att se vad du lyckas koka ihop

Tråddemonen
Testpilot

@joelthor100: Härligt och se hur tråden börjar forma sig. Snyggt jobbat!

Medlem

Sitter och installerar om min pc nu och funderar på att återuppta lite flygande.
Jag lirar/har lirat främst Falcon 4 och DCS så rent civilt flygande har jag inte testat så mycket då jag ofta tycker de saknar någon sorts "karriärspel".
Har alltid önskat ett civilflygspel som tar inspiration från Eurotruck sim m.m.

Så sälj mig på detta, vad är det bästa med FSW och funkar det bra med HOTAS eller är en Yoke att föredra?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Fragtjuv

@Soulless: Det bästa tycker jag är att man har stora möjligheter att anpassa hur svårt spelet ska vara. Det är med andra ord väldigt lätt att komma in i. Spelet är dessutom i sin linda och uppdateras ofta med massa nya funktioner. Just nu finns ett nytt karriär-läge där man skapar sitt eget flygbolag och tar sig an olika uppdrag. Ungefär som Eurotruck tror jag? När de får ordning på buggarna så kommer det läget att bli fantastiskt.

En annan grej jag uppskattar är att det är mycket lätt att skapa sig en snabb flygtur i free flight, där du kan anpassa allt från tider till väder så att det ska kännas unikt.

Jag använder mig av HOTAS och tycker det fungerar alldeles utmärkt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

@Soulless: Det bästa tycker jag är att man har stora möjligheter att anpassa hur svårt spelet ska vara. Det är med andra ord väldigt lätt att komma in i. Spelet är dessutom i sin linda och uppdateras ofta med massa nya funktioner. Just nu finns ett nytt karriär-läge där man skapar sitt eget flygbolag och tar sig an olika uppdrag. Ungefär som Eurotruck tror jag? När de får ordning på buggarna så kommer det läget att bli fantastiskt.

En annan grej jag uppskattar är att det är mycket lätt att skapa sig en snabb flygtur i free flight, där du kan anpassa allt från tider till väder så att det ska kännas unikt.

Jag använder mig av HOTAS och tycker det fungerar alldeles utmärkt.

Jag köpte spelet kort efter min förra post och har lirat det lite sedan dess! Lite grovt kring kanterna ännu men det kändes ändå rätt avslappnande på något sätt att försöka klara övningarna och bara flyga i lugn och ro
Jag har inte spelat så mycket dock, vill vänta tills det kommit lite längre i utvecklingen även om jag blev väldigt sugen att testa karriärläget!

Men om de lyckas med det sistnämnda så vore det underbart, något jag saknat i sågott som varenda flygspel förutom Falcon4 är ett fortlöpande och dynamiskt spelläge! Att få starta en egen liten flygfirma och harva på med mål att skaffa större flygplan och fler piloter kan verkligen bli en tidssänka utan dess like! Eurotruck i luften, som sagt

Tyvärr finne jag mig själv sneglandes på saiteks Yoke/TQS kontroll....Jag har en HOTAS som används för lite och en FFB ratt med pedaler som knappt används alls så behöver verkligen inte ännu en attiralj på hyllan men det är svårt att inte gå allin på simmar har jag lärt mig av erfarenhet...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar