Halleluja! Idel ros och (nästan) inget ris för Far Cry 5

Robot
Halleluja! Idel ros och (nästan) inget ris för Far Cry 5
Medlem

Kul att höra, det här är första gången på länge som jag är taggad på att spela ett nytt Far Cry!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Inaktiv

Jag är mycket taggad på denna? Någon som vet om man kan förladda och vad storleken är? Isf kanske jag förköper det.

Tråddemonen
Testpilot

@anon_119148: Det går att förladda. Ska du spela på PS4, Xbox One eller PC?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag är mycket taggad på denna? Någon som vet om man kan förladda och vad storleken är? Isf kanske jag förköper det.

Funkade på PC, ca 24GB om jag minns rätt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Finns det nån anledning till att just PS4 verkar vara en så populär recensionsplatform?

Medlem

Hahahahahahahaha verkar som Slant Magazine har en rätt högervriden/kristen person som recenserat spelet.

Medlem

Är sjukt sugen men vet inte om jag vågar med tanke på ubisoft-release.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag älskade Far Cry Primal, men jag tror det här kommer att bli riktigt kul. GR: wildlands är ett av dom roligare spelen jag kört på länge. Precis i dagarna kört klart det. Och det här verkar ju vara lite åt det hållet. Med sin öppna värld, lite förenklade verklighet mm.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahahahaha verkar som Slant Magazine har en rätt högervriden/kristen person som recenserat spelet.

Jag läste precis deras recension och får nog säga att det verkar vara den mest nyanserade av dem allihop. Enligt dem är det inte särskilt mycket som är nytt, utan det är samma gamla trötta koncept. Ubisoft har bara valt att sminka om det lite.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Redaktör
Ponny

@whoo: Verkar som att Ubi har lite olika avtal med Microsoft och Sony. Minns att varje AC Origins-trailer hade Xbox-logga innan och efter, medan Far Cry 4 har Playstation 4-dito, och då skickar man väl ut sådana rec-koder också. En avtalsgrej, gissar jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Huvuduppdragen var kanske småintressanta i Farcry 3, men ärligt talat efter att ha försökt ge det en chans två olika gånger, till och med tvingat mig att köra på i flera timmar fast jag för länge sedan tröttnat, så fattar jag verkligen inte vad som är så kul.

Fann det bara enormt repetitivt vilket i sig inte vore någon fara om det som man huvudsakligen gjorde var engagerande, för mig var så inte fallet. Panga folk i fort, panga på djur, jiddra med en sjukt irriterande meny för att göra en större säck av en gris och jaga nästa ikon.

Men med det sagt är jag nyfiken på vad folk kan komma att göra med nivåverktygen, speciellt om flerspelarläget är någorlunda bra till att börja med.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahahahaha verkar som Slant Magazine har en rätt högervriden/kristen person som recenserat spelet.

Snarare tvärt om.

Medlem

Far Cry 3 är det enda Far Cry:t jag kunnat spela igenom. Försökte med 4 och Primal, men inte riktigt min grej. Har kollat in Far Cry 5 nu under dagarna på flertalet olika streams i 2-3 timmar totalt, och det ser grovt jävla roligt ut, jag älskar den levande världen och den stora världen. Enda jobbiga just nu är ju bara att man har ca 0kr att leva på, så att kunna spela imorgon är inte direkt ett alternativ. Får vänta några månader, fan.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahahahaha verkar som Slant Magazine har en rätt högervriden/kristen person som recenserat spelet.

Skrivet av Dreijer:

Snarare tvärt om.

En vänstervriden satanist?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Från Slant Magazine: "Far Cry now brings the terror home to the U.S. of A. " Vadå menar skribenten med "hem" då Ubisoft är franskt. Visst verkar det vara Ubisoft Montreal och Ubisoft Toronto (samt deras studio i Shanghai och Kiev) men varken av de ligger i USA.

Medlem

@anon_119148: För att spelet utspelar sig i USA och skribenten är därifrån?

Medlem
Skrivet av whoo:

Finns det nån anledning till att just PS4 verkar vara en så populär recensionsplatform?

Gissningvis för att många outlets har fokus på konsoler och det har sålts fler PS4:or än Xbox One, bara en kvalificerad gissning.

Medlem
Skrivet av Akronym:

En vänstervriden satanist?

hahah tänkte på det me

Medlem

Slant Magazine är ett skämt, det gave 2.5 i betyg till Ni no Kuni II med. Att ge ett betyg lägre än tre på dessa spel är rätt av banan...

Avstängd

Primal är min favorit by far... väldig unik setting som i stort sett aldrig gjorts i ett spel (man kan räkna dom på en hand, typ). Detta känns (när man sett videos) som ett lite sämre GTA (tristare karta framförallt, och mer lågbudget överlag), hoppas jag har fel

Medlem

Håller med dig, Harmond! Far Cry Primal är min absoluta favorit by faaaar. Gillade verkligen så många olika aspekter utav det. Spelade det även utan nästan någon HUD alls en stor del utav spelet, var väldigt utmanande men KUL

Medlem

Primal utan HUD är överlägset bäst. Känsla!! 'Nuff said

Medlem

Jag har inte tyckt om något FarCry sedan det första, men det här ser faktiskt lockande ut. Blir nog ett Black Friday-köp!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Gillade 2an bäst.
5an verkar dock lovande hittills. Rätt bra AI för en gångs skull, mycket variation i jämförelse med föregående spel och massor av random moments att beskåda (och skratta åt).

1
Skriv svar