Arbetet med System Shock-remastern igång igen – kan släppas 2020

Robot
Arbetet med System Shock-remastern igång igen – kan släppas 2020

Lades på is men arbetet är redan igång.

#nyhetstips, #system-shock


Medlem

Saatsiken också. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Nej men bra att de börjat fila på igen, dock så blir väntan dryg då man tidigare trodde spelet skulle släppas i år eller början av 2019.

Spännande att följa arbetet av System Shock 3 också som Starbreeze finansierat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Intressant är att de talade med PC-gamer innan de orkade ge information till sina backers.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Intressant är att de talade med PC-gamer innan de orkade ge information till sina backers.

Har inte fått någon information än från deras Kickstarter om detta, så antingen ljuger de i intervjun eller så har de glömt bort sin kickstarter. Vet inte vilket som är värst.

Geeks Gaming
Skrivet av kaealy:

Har inte fått någon information än från deras Kickstarter om detta, så antingen ljuger de i intervjun eller så har de glömt bort sin kickstarter. Vet inte vilket som är värst.

En större uppdatering via Kickstarter kommer i början på April

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

En större uppdatering via Kickstarter kommer i början på April

Har också hört det, men tycker samtidigt att vi backers borde få info först. Kommunikationen har inte direkt varit lysande sen finansieringen blev klar. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Geeks Gaming
Skrivet av jonis:

Har också hört det, men tycker samtidigt att vi backers borde få info först. Kommunikationen har inte direkt varit lysande sen finansieringen blev klar. :/

Själv tycker jag dom har varit aktiva... tyckte de mer kom som en chock att dom skulle lägga de på is. Kickstartar uppdateringar lite då och då. Hel del snack på Discord (La in detta tipset för typ 3 dagar sedan då jag fick reda på de där först).
Men ja... det har varit lite små luddigt senaste tiden.
Speciellt när allt dom har kunnat visa upp sedan flytten till unreal är en lite trailer och sen bara en massa concept art. Sen snackar dom bara om att de fortfarande bara är i pre-production vilket är konstigt då kickstarter va för typ 2 år sedan där dom även hade ett demo som va extremt jävla bra med det flesta funktionerna i spelet.

Men men vi får se.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Själv tycker jag dom har varit aktiva... tyckte de mer kom som en chock att dom skulle lägga de på is. Kickstartar uppdateringar lite då och då. Hel del snack på Discord (La in detta tipset för typ 3 dagar sedan då jag fick reda på de där först).

Såg också info på Discord, men tänkte att det skulle komma lite mer matnyttigt i backer-update sen (kanske kommer snart).

Visst, de har regelbundet kommit med Kickstarteruppdateringar, men det har inte funnits så jättemycket info i dem. Vertical Slice t ex., hur länge pratade de inte om den utan att faktiskt nå dit? Men feature creep och allt annat påverkade säkert också.

Skrivet av Jinxswe:

Men ja... det har varit lite små luddigt senaste tiden.
Speciellt när allt dom har kunnat visa upp sedan flytten till unreal är en lite trailer och sen bara en massa concept art. Sen snackar dom bara om att de fortfarande bara är i pre-production vilket är konstigt då kickstarter va för typ 2 år sedan där dom även hade ett demo som va extremt jävla bra med det flesta funktionerna i spelet.

Men men vi får se.

Håller helt med dig, exakt min känsla. Kände förresten rejäl oro när de gick över till Unrealmotorn och det tidiga man fick se därifrån. Tvärvändning från den totala fingertoppskänsla de visat i Unitydemon! Den demon kändes som en så perfekt fullträff att den fick mig att backa direkt, och säkerligen de flesta andra också.

Kan inte säga att 2020 gör mig glad direkt, men nu kanske vi äntligen får spelet iaf.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag blir inte precis mer sugen på att stödja Kickstarter-kampanjer i framtiden när man behöver klaga upprepade gånger för att utvecklarna inte ska tappa fokuset totalt. Förhoppningsvis får alla backers vad de blev lovade först.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

1
Skriv svar