Veni, vidi, Witcher – 33 miljoner sålda spel på tio år

Robot
Veni, vidi, Witcher – 33 miljoner sålda spel på tio år

Trilogin har sammanlagt sålt i över 33 miljoner ex sedan starten 2007.

#cd-projekt-red, #the-witcher, #the-witcher-2, #the-witcher-3


Medlem

Det är helt makalöst hur polackerna lyckades med konststycket att både leverera och överträffa de sinneshöga förväntningarna på trean. All heder åt dem!

Medlem

Efter att ha kört igenom 3:an två varv försökte jag mig på 2:an, men fastnade inte alls för det.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Efter att ha kört igenom 3:an två varv försökte jag mig på 2:an, men fastnade inte alls för det.

Hade också lite svårt för tvåan första gången jag körde den vid release.
Var mycket trevligare för ca ett år sedan när jag återvände igen, vad som var skillnad denna gång har jag inget svar på.
Finns fler spel som har varit svåra att ta sig an vid ett första intryck. Exempel såsom Fallout 3, Risen..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Troll1:

Efter att ha kört igenom 3:an två varv försökte jag mig på 2:an, men fastnade inte alls för det.

Skrivet av Castor.T:

Hade också lite svårt för tvåan första gången jag körde den vid release.
Var mycket trevligare för ca ett år sedan när jag återvände igen, vad som var skillnad denna gång har jag inget svar på.
Finns fler spel som har varit svåra att ta sig an vid ett första intryck. Exempel såsom Fallout 3, Risen..

Blir väl lätt så om man spelar spelen i "fel" ordning, med tanke på att uppföljarna är mer eller mindre raka förbättringar rent spelmekaniskt. Jag tyckte ettan var helt fantastisk när den släpptes, men den har inte åldrats särskilt väl (även om jag alltjämt vidhåller att manuset är ännu bättre än både tvåans och treans). Tvåan känns i mångt och mycket som ett "Witcher 3 lite" när man går tillbaka.

Medlem

Börjar verkligen bli dags att skaffa det. Dock rädd för att det skulle skicka datorn in i en härdsmälta och vill inte köra ett sånt spel på PS4.

Medlem

Det var inte illa pinkat.
Dock fastnar jag inte alls för spelet och då har jag försökt 5 ggr. Älskade 2an men 3an funkar inte alls för mig vilket stör mig.

Medlem

Helt galet, men mycket kul har spelen gett en ^^

Själv började jag med tvåan - vilket tog mig säkert 15 ggr innan jag ens orkade ta mig igenom tutorialen. Folk tjatade om hur bra det var, men jag ruttnade fort - tills jag gav mig fasiken då.

Så här efteråt ångrar man sig inte.

Efter tvåan så var jag ju tvungen att köra igenom ettan också, och sen tvåan igen... då kom ju trean som spelades hårt (568h enl. steam... tvåan 121h och ettan 110h). Körde igenom ettan till trean igen (är väl iof inte klar denna runda med trean ännu).

Men både ettan och tvåan scriptade jag en del i autohotkey för att palla med styrningen (även en knapp för att banka knappar i takt = trist).

Medlem

@Sisyr: Vet inte var du fick "fel" ordning ifrån, men så var icke fallet för mig. Påtalade bara att jag lirade igenom föregångarna igen inklusive tvåan för ca ett år sedan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vet inte varför men har börjat tappa förtroendet något för CDPR. Rapporter om usla arbetsförhållanden och gammeldags hierarki, lite malligt beteende kring CP (varför ens utannonsera det så löjligt tidigt?) och det faktum att trots att Witcher 3 är bra, så är det fan inte magiskt (som tex Divinity Original Sin 2) - AC:O lyckades ärligt talat kopiera det jävligt nära och ändå erbjuda betydligt bättre combat och traversal. De har iaf en fin inställning gentemot konsumenter och W3 och dess expansioner var lätt prisvärda.

Ambassadör
Xbox

Välförtjänt!


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:

@Sisyr: Vet inte var du fick "fel" ordning ifrån, men så var icke fallet för mig. Påtalade bara att jag lirade igenom föregångarna igen inklusive tvåan för ca ett år sedan.

Det var Troll1 jag åsyftade med den kommentaren.

Medlem

Känner mig delaktig till deras success då jag köpt spelet till både ps4 och pc. Spelat igenom det otaliga gånger också, så himla bra spel!

Medlem

Ett av de i särklass bästa single-player spel jag någonsin lirat. Kan inte kolla min speltid på PS4:än, men tog det väldigt lugnt och metodiskt - gjorde mig av med samtliga frågetecken som fanns på kartan innan jag spelade in igenom det.

Medlem

Vad hände egentligen vid Witcher 3?
Sjukt hur mkt mer sålda kopior? Festligt att så många hoppade in efter 2 delar i serien?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av whoo:

Vad hände egentligen vid Witcher 3?
Sjukt hur mkt mer sålda kopior? Festligt att så många hoppade in efter 2 delar i serien?

De gjorde världens bästa spel någonsin.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar