Fortnite-teamet övertygade – muren mellan PS4 och Xbox One kommer falla

Robot
Fortnite-teamet övertygade – muren mellan PS4 och Xbox One kommer falla
Medlem

Sony vill hellre att man köper en playstation.
Sony behöver inte ms spelarbas det är mer ms som behöver sonys.
Det enda sony skulle tjäna är goodwill mot spelarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är ungefär lika sannolikt som om Microsoft skulle göra om directx till Open source ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Så många murar - så få kommer falla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

om microsoft "vinner" detta, så slutar jag lira ps4. jag gillar att microsoft e så griniga på sony.

Medlem

Snabbt skrivet?

Medlem

Är ren idioti att låsa in spelarna på bara en platform nuförtiden, spelen i sig är multiplatform men inte ska du minsann få spela med andra som spelar exakt samma spel men på annan platform >_<
Tycker Microsoft och Epic har helt rätt i detta, Sony borde se över sin ståndpunkt på detta rätt rejält.
Till slut kommer det att vara så att alla andra plattformar kan spela med varandra medan Sony sitter där inlåsta i sitt egna hörn.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Är ren idioti att låsa in spelarna på bara en platform nuförtiden, spelen i sig är multiplatform men inte ska du minsann få spela med andra som spelar exakt samma spel men på annan platform >_<
Tycker Microsoft och Epic har helt rätt i detta, Sony borde se över sin ståndpunkt på detta rätt rejält.
Till slut kommer det att vara så att alla andra plattformar kan spela med varandra medan Sony sitter där inlåsta i sitt egna hörn.

Så länge Sony's hörn är störst är de nog helt okej med det. När skon var på andra foten och MS hade störst spelarbas sa de nej och Sony ja. Enda Sony tjänar på detta är goodwill, MS får ut bra mycket mer av det. Till slut går det säkert igenom, men jag tror inte det bli förrän nästa generation.

Medlem

Förra generationen när microsoft ledde i försäljningen så var det dem som inte ville ha cross play...

Gen
Medlem
Skrivet av Jozo:

Förra generationen när microsoft ledde i försäljningen så var det dem som inte ville ha cross play...

Exakt, och det är viktigt att poängtera.
Dock hade det ju varit trevligt med en totalt öppen konsolmarknad där cross-play gäller för alla plattformar.

Medlem

@Gen: Jag håller så klart med, dock så tvivlar jag på att det kommer att hända så länge en av Sony eller MS "leder".

Ambassadör
Xbox

En liten tanke bara: Om nu Microsoft gjorde "fel" när de inte ville ha crossplay förra generationen, men nu har ändrat sig och intagit "rätt" ståndpunkt. Varför är det ok att Sony nu har ändrat sig och tagit den gamla sunkiga synen som Microsoft hade förr?

Jag får inte riktigt ihop resonemanget.

Mer crossplay åt alla låter som en mycket roligare variant för alla gamers.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Är ren idioti att låsa in spelarna på bara en platform nuförtiden, spelen i sig är multiplatform men inte ska du minsann få spela med andra som spelar exakt samma spel men på annan platform >_<
Tycker Microsoft och Epic har helt rätt i detta, Sony borde se över sin ståndpunkt på detta rätt rejält.
Till slut kommer det att vara så att alla andra plattformar kan spela med varandra medan Sony sitter där inlåsta i sitt egna hörn.

Sony sitter knappast i ett hörn och gråter. Nu dominerar Sony marknaden rejält och behöver verkligen inte ge MS fördelar när de pissade på förslaget förra generationen. Vill man spela med kompisarna är det inte så svårt att byta till PS4. Det är ju där man hittar de bästa spelen iallafall, så win win!

Inaktiv

Skulle vara intressant att se statistik om de öppnade upp för crossplay. Vilken av spelarbaserna som vinner oftast, träffar mest osv.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_306295:

Skulle vara intressant att se statistik om de öppnade upp för crossplay. Vilken av spelarbaserna som vinner oftast, träffar mest osv.

Ja verkligen! Det hade ju kunnat bli kul turneringar och allt möjligt.


signatur

Jump in.

Medlem

@Star Lord: Sony gråter nog det går väl dåligt för dom på många marknader. Däremot går de ok för Playstation avdelningen.
Sen förstår jag inte hur man som kund kan försvara Sony det är bara dåligt för oss som kunder. Om vi inte får spela med vem som helst oavsett plattform.

Medlem

Vill absolut inte spela mp med andra plattformar en den jag spelar på. Så liknande förutsättningar som möjligast är viktigast för att jag ska ha skoj.

Medlem

dom kan juh fråga hur konsol spelarna tycker om att möta PC spelarna i Sea of thieves t,ex får dagligen höra att man fuskar i det spelet för man har för bra aim eller annat dylikt

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

En liten tanke bara: Om nu Microsoft gjorde "fel" när de inte ville ha crossplay förra generationen, men nu har ändrat sig och intagit "rätt" ståndpunkt. Varför är det ok att Sony nu har ändrat sig och tagit den gamla sunkiga synen som Microsoft hade förr?

Jag får inte riktigt ihop resonemanget.

Mer crossplay åt alla låter som en mycket roligare variant för alla gamers.

Du får ju se det ur en affärssynpunkt, då det måste kunna försvara beslutet ekonomiskt. hade det här varit första gången förslaget dykt upp vore det nog inga problem, men att gå till folk som sitter och räknar kulorna som tycker allt går jättebra och säga att vi vill hjälpa våra konkurrenter på traven, samma konkurrenter som sa tvärnej när vi föreslog detta ett par år sedan, för att tjäna lite goodwill hos en del spelare.

Svårsålt. Jag är en av dem som inte direkt bryr mig, men det skulle såklart vara trevligt med mer crossplay. Sen har Sony till skillnad från MS i förra generationen inte sagt tvärnej, de tillåter det i vissa spel men inte i de större spelen som Fortnite som faktiskt driver en del konsolförsäljning. Skulle tro att Sony inte direkt kommer sälja fler PS4or om de släpper upp, med tanke på att de har störst marknadsandel går försäljningen snarare ner medans XBOX går upp. Däremot blir såklart alla som har en PS4 glada.

Medlem

Nej det vill vi inte. Absolut inte alla. Dom som blir gladast är dom som kännar pengar på det. Har bara polare som klagar högljutt på att motståndare använder mus i vissa spel.

Medlem

@Alienshade: Sätt krav på handkontroll för att få möta folk över plattformarna så är det inga problem, om du är orolig över PC spelarna. Men mus o tangentbord har gått använda länge på konsolerna med adaptrar.

MEG
Medlem

Nu spelar jag inte så kycket konsoll men det skulle vara kul med event PS4 vs Xbox One spelare i något lämpligt spel.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Natrium:

dom kan juh fråga hur konsol spelarna tycker om att möta PC spelarna i Sea of thieves t,ex får dagligen höra att man fuskar i det spelet för man har för bra aim eller annat dylikt

Därför kommer inte Konsol att köra mot/med Pc spelare, klar fördel för Pc
Fats det kanske var din poäng


signatur

Death is only the beginning

NuZ
Testpilot

@Star Lord: och så kommer Star Lord med sitt Fanboy yttrande i alla Sony Artiklar. Nej de bästa spelen finns ej på deras platform. Det går dåligt för Sony som företag med mindre och mindre vinnst. Deras Playstation avdelning går bra därimot. Men att säga att alla ska byta plattform bara för att spela med andra är helt fel filosofi. Skulle vara mycket roligare för oss konsumenter att kunna njuta av spel vilken platform man än har.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Det går dåligt för Sony som företag med mindre och mindre vinnst. Deras Playstation avdelning går bra därimot.

Alla namngivna avdelningar hos Sony redovisar vinst i den senaste rapporten och företaget är på väg mot sin högsta vinst någonsin under ett räkenskapsår men det är väl roligare att hitta på egna fakta antar jag?

NuZ
Testpilot

@Margy: Inte 2017 enligt Wikipedia där jag tog min fakta. Om du sitter på bättre så är de så. Varför så störig? Kul att vara störig?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Har samtliga konsoler och även en bra PC. Måste säga att crossplay är framtiden nu när det funkar så bra och fruktansvärt synd att Sony inte öppnar för detta. Bästa tillfället jag har varit med om gällande crossplay är när jag satt på dass och spela Rocket League med sonen min på PC tills mina ben domnade bort. Tycker det var fel förut när MS sa nej men ännu dummare när Sony gör samma sak. Bara komiskt när spelarna/konsumenterna vill detta!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Mortaigne: Vad tror du händer nästa gång MS "leder"? Då har dom inte lärt sig ett dugg.

NuZ
Testpilot

@m4gnify: Varför inte? Hela MS filosofi nu är ju att inte låsa på en hårdvara. Deras ”platform” är Windows och är i särklass största platformen. Finns ett antal windows maskiner i världens. Bland gamers vet jag icke


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ja jag är inte imot x play överhuvudtaget. Så länge jag aldrig behöver spela mot en annan konsol/pc eller att det påverkar mig på något annat sätt. Och kommer aldrig att köra med tangentbord och mus på konsol. Det handlar om att alla som spelar ska ha så lika förutsättningar som möjligt.

12
Skriv svar