Sea of Thieves "dödsböter" tvingas gå på plankan

Robot
Sea of Thieves "dödsböter" tvingas gå på plankan
Moderator | Testpilot

Känns ju verkligen inte som Rare har haft några planer utöver vad de gett oss hittills. Ta bara den här idén t ex. Snackar om den ett tag innan, släpper denna nya feature och snabbt efter drar tillbaka den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som sagt, den här hypen kmr dö fort tror jag 🙂 *Tar skydd för fanboys*

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

"Hey vad sägs om-"

"NEJ"

"Okej förståeligt ha en bra dag"


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns ju verkligen inte som Rare har haft några planer utöver vad de gett oss hittills. Ta bara den här idén t ex. Snackar om den ett tag innan, släpper denna nya feature och snabbt efter drar tillbaka den.

De släppte den aldrig, det var ett förslag. Ett förslag som spelarna inte ville ha så då skrotades den idén. Tycker att det låter som en bra kommunikation och att man lyssnar på sina användare?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De släppte den aldrig, det var ett förslag. Ett förslag som spelarna inte ville ha så då skrotades den idén. Tycker att det låter som en bra kommunikation och att man lyssnar på sina användare?

Jag tycker det låter som att man lite panikartat försöker hitta nya features, snarare än att det är något man planerat länge. Då hade man nog inte bara skrotat idén.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Jag tycker det låter som att man lite panikartat försöker hitta nya features, snarare än att det är något man planerat länge. Då hade man nog inte bara skrotat idén.

Herregud...


signatur

Jump in.

Medlem

har aldrig spelat sea of thieves, så vet inte hur det funkar där eller hur ofta/lätt man dör osv, men i MMOs generellt så tycker jag konceptet att "straffas" när man dör är en skitbra idé. saknade det redan i vanilla WoW när random PUG-spelare vägrade ta instanser eller raids på minsta allvar och bara lallade runt och dog ständigt.

varför är folk så anti det i SOT?

Medlem
Skrivet av quadratis:

har aldrig spelat sea of thieves, så vet inte hur det funkar där eller hur ofta/lätt man dör osv, men i MMOs generellt så tycker jag konceptet att "straffas" när man dör är en skitbra idé. saknade det redan i vanilla WoW när random PUG-spelare vägrade ta instanser eller raids på minsta allvar och bara lallade runt och dog ständigt.

varför är folk så anti det i SOT?

Ja du bra fråga, jag tyckte det också var en bra ide för att få folket att värdesätta livet sitt.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Natrium:

Ja du bra fråga, jag tyckte det också var en bra ide för att få folket att värdesätta livet sitt.

Spontant hade jag tyckt att det var tråkigt om spelare fick fler anledningar till att undvika varandra. Med det sagt vet jag inte hur den här funktionen hade påverkat i det långa loppet, bara en hunch.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

SoT är ju inte tävlingsinriktat på nått sätt så låt oss bara skapa kaos med kanonkulor och vårdslösa anfall med männskilga kanonkulor utan att bli bestraffade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Herregud...

Ja, jag tycker också det är lite dåligt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Ja, jag tycker också det är lite dåligt...

Tihi, vad vitsigt!


signatur

Jump in.

Medlem

Sea of Thieves såg ut att bli ett helt underbart spel men efter att ha sett lite gameplay så finns det inget som lockar mig till att köpa spelet. Sea of Thieves kommer att vara stendött om några månader om de inte gör spelet värt att spela inom några veckor. Många snygga spel dör riktigt fort bara för att spelen inte har något riktigt kul som får spelare att fastna. Att farma kistor för att köpa kläder är enligt mig inte ett roligt koncept, att man inte ens kan uppgradera sina skepp är enligt mig grymt dåligt i ett piratspel.

Medlem

@Jeehao: man kan uppgradera sitt skepp i den bemärkelsen att smycka ut det så det ser annorlunda ut.
Det är inte riktigt att levla upp så man kan dominera över haven som är målet.
Eller jo du kan göra det om du är duktig men du har ingen level som gör dig per automatik böttre än nån annan, är enbart din egna skicklighet.

Jag förstår iaf vad du menar ich rekomenderar dig att prova spelet med 14 dagars gamepass. Att kolla filmer gör det inte rättvisa.

Sen ska man spela med andra, ensam blir inte samma sak.
2 räcker men klart roligast 3 eller 4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

Ska man hårdra det så vad är poängen med något spel alls? Det är en väldigt meningslös, men ack så rolig, hobby vi har trots allt.

Kosmetiska grejer räcker fint i ett sådant här spel, alla slåss på lika villkor, bara dina egna skills avgör. Personligen tycker jag att det är skitskoj. Det är kul att samla ihop till snyggare skepp etc, någonstans avlägset så väntar Pirate Legend när man väl fått upp factions till lvl 50/50/50 med mer grejer. Det är nog inte bara jag som siktar på det... Men huvudsaken är att ha kul med folk, det gör det här spelet väldigt bra. Det blir verkligen vad man gör det till och är ärligt talat rätt skönt efter att ha jagat 500 likadana ! och ? i många spel i åratal.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De släppte den aldrig, det var ett förslag. Ett förslag som spelarna inte ville ha så då skrotades den idén. Tycker att det låter som en bra kommunikation och att man lyssnar på sina användare?

Ett problem med mottagandet verkar vara att de inte lyssnat på spelarna?

Det är folk som varit med redan i tidiga alfa-tester som nu skriver på diverse forum att Rare inte lyssnat. Spelarna där har lagt fram förslag på saker som borde ändras, saker som borde tas bort och funktioner/saker som borde läggas till. Nu när spelet släppts ett par år senare så är det i stort sett samma spel som i alfa-testerna fast det är färre buggar och mer polerat?

Det framförs kritik mot samma saker nu som i tidiga alfa-tester.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ett problem med mottagandet verkar vara att de inte lyssnat på spelarna?

Det är folk som varit med redan i tidiga alfa-tester som nu skriver på diverse forum att Rare inte lyssnat. Spelarna där har lagt fram förslag på saker som borde ändras, saker som borde tas bort och funktioner/saker som borde läggas till. Nu när spelet släppts ett par år senare så är det i stort sett samma spel som i alfa-testerna fast det är färre buggar och mer polerat?

Det framförs kritik mot samma saker nu som i tidiga alfa-tester.

Du får jättegärna säga vad dessa funktioner är?

Det enda jag har sett och märkt som folk "kritiserar" spelet för, är bristen av att "utvecklas". Alltså dom som klagar, har klagat på att man vill ha level system, skills, klasser, bättre vapen osv. Sådant som är exakt det som Rare INTE vill med detta spel. Jag kan förstå båda sidor av myntet. Sedan är det också så att bara för att folk vill ha saker, så går det inte så fort att bara slänga in... och en del verkar vilja att spelet skall vara något annat än det är.

Som utvecklare kan man ju inte heller lyssna på vad ALLA vill ha, eftersom folk vill olika. Jag tycker Rare har gjort ett bra jobb såhär långt vad gäller kommunikation om vad som sker och vad dom funderar på osv.

Medlem
Skrivet av quadratis:

har aldrig spelat sea of thieves, så vet inte hur det funkar där eller hur ofta/lätt man dör osv, men i MMOs generellt så tycker jag konceptet att "straffas" när man dör är en skitbra idé. saknade det redan i vanilla WoW när random PUG-spelare vägrade ta instanser eller raids på minsta allvar och bara lallade runt och dog ständigt.

varför är folk så anti det i SOT?

Ja, lite konstigt är det... I och med att man inte skulle bestraffa dödsfall i PvP, utan enbart PvE, så lät det som en bra idé. Vet inte varför Rare är fast beslutna om att göra det så fördummat/förenklart som möjligt. Kanske är de på tok för rädda att förlora spelare, för att våga ta beslut som går emot de mest högljudda?

Skrivet av Mortaigne:

Tihi, vad vitsigt!

Äh, sluta trolla nu...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Äh, sluta trolla nu...

Pot, meet kettle.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Du får jättegärna säga vad dessa funktioner är?

Nu har jag inte spelat detta själv än så jag vet inte allt som är med. Några saker det tydligen klagades på är brist på variation när det gäller fiender, brist på variation i uppdrag, man ville ha möjlighet att öppna eller sälja kistor, fler typer av skepp och vapen, fler miljöer, någon stor stad, "NPC-encounters" i stil med Flygande Holländaren och att diverse saker kulle kunna vara bättre med små ändringar. Jag tror det var en del om diverse "griefing"-möjligheter som bara är irriterande och fortfarande är likadana.

Nästan allt är tydligen likadant ändå i det fulla spelet ett par år senare. Vad har Rare jobbat med under dessa år? Spelet lider av samma problem som påpekades för länge sedan.

Nu har folk börjat gräva i gamla intervjuer med Rare också och det pratas tydligen om en del saker som inte är med i det färdiga spelet.

Edit: Forumet har fått något tokspel här. Jag citerade Mortaigne. När jag först postade såg det ut som jag citerade mig själv. Nu ser det citerade inlägget ut att vara gjort av någon annan än Mortaigne?

Medlem

Det som jag tyckte alltid lät så jäkla dumt var deras system med skatt kistor..

Alla har vi ju som barn drömt om att få gräva upp en skatt, öppna den o se vad det för häftigt i den! 😄
Men här så öppnar man den inte ens utan manlämnar bara in den till en bank?

Snubben som kom på det konceptet kan ju aldrig ha lekt pirat som liten grabb 🙈

Medlem

Utan annat är bara kosmetiska föremål kommer detta att dö ut tyvärr.
Jag gillar spelet men nog hade de kunnat iaf ge en liten bonus till varje gear.
Behöver inte vara mycket, men något iaf.
Eller att man levlar sin pirats färdigheter lite.
Och skattbelönings systemet är lite platt med enbart pengar och reputation.
Någon form av slumpad loot hade gjort det mer spännande att lämna in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

De släppte den aldrig, det var ett förslag. Ett förslag som spelarna inte ville ha så då skrotades den idén. Tycker att det låter som en bra kommunikation och att man lyssnar på sina användare?

Ah då fattade jag det helt fel. Förstod det som att den släpptes, ingen tyckte det funkade bra och att de sedan tog bort den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En lång, väldigt intressant, diskussion om SoT i TotalBiscuit:s Co-Optional podcast. De tar upp de problem som finns men hade även många bra idéer på sånt som borde funnits i spelet.

Får hoppas på att utvecklarna lyssnar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tråkigt att så många utvecklare är så veka i sin vision och att de ger med sig så lätt. Design by committee är bland det sämsta som finns, nästan alla håller med om detta, men ändå verkar många ha illusionen att design by community är något bra. Wat? Feedback är en sak, men mer och mer verkar den här tanken att "lyssna på sin community" bli en ursäkt till att slänga ut ett visionslöst early access lir, som sedan ska rättas till i efterhand på något sätt.

Varför kan vi inte ha en eller max ett par personer som faktiskt vet vad de håller på med, någon som har en klar vision och passion och styr över hur spelet ska vara? Om ni undrar varför allt känns så ytligt, tamt, trist och tandlöst nu för tiden, tja vad kan det beror på...

Medlem

Jag har sjukt kul med mina vänner och bara myser runt i spelet nästintill varje dag. Jag gillar spelet skarpt, så jag kan inte relatera till allt gnäll om spelet, tyvärr. Smaken är som baken, delad.

Och det är oftast minoriteten som är högljudd.

Medlem

Jag älskar det här spelet! Å tror faktiskt att de kommer plöja på bra med innehåll (det måste de ju om de vill behålla folk med game pass). Jag har en vecka kvar på gratistiden och sen blir det nog att ta en betal-månad. Om det inte börjat lägga till en del innehåll då så väntar jag bara med att betala game pass tills de kommer igång igen. Såg nånstans att de närmaste tiden kommer vara lyhörda för vad spelarna vill se i spelet. Återstår att se hur det går med den saken givetvis men om det är ambitionen kan det bli riktigt bra. Jag hoppas på monsterjakt med stor-harpun och möjligheten att fiska med metspö så klarar jag mig nog tre månader bara på det.
För övrigt bästa fylle-simulatorn som finns där ute, för er ungdommar som inte provat att dricka än och vill veta hur det är.

Inaktiv

Rip det här spelet när gamepass perioden tar slut.
Om de inte får in mer innehåll förstås.

Medlem

@Efraim: det finns slumpad loot ute att hitta på öarna så det är inte bara skattkistor. vaser, lådor med te å lite annat å det kommer förhoppningsvis mer.

detta är ett spel man skaffar med gratis games pass för att se om det är något man tycker är kul. det har jag gjort å jag förlänger en månad så får vi se efter det. jag tycker det ska bli intressant att se vad mer som kommer

12
Skriv svar