Mechtiga (förlåt) Battletech släpps om en månad – ny trailer!

Robot
Mechtiga (förlåt) Battletech släpps om en månad – ny trailer!
Medlem

Backade detta, väntar spänt på release nu

Geeks Gaming

Ahh har längtat jätte mycket efter detta.

Medlem

Ser matigt ut. Det enda jag är ledsen över är att de tagit bort möjligheterna att customize sina piloter med utseende, namn med mera. Det är sådant jag kan grotta ner mig med i timmar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker det hade varit roligare om man slagits mot utomjordingar inte robot vs robot men men, får se hur det utspelar sig.

Medlem

@DJMar: Det hade inte passat alls i Battletechuniversumet.

Citat:

Intelligent alien lifeforms are essentially absent in BattleTech, despite its nature as a science fiction universe. In 1988, game designer Jordan K. Weisman, who created the original BattleTech game and setting, noted in the introduction to the Shrapnel anthology:

"What I wanted was a universe that had a taste of the alien, but did not contain aliens."

Börjar Bamseponny bli "rostig" på att göra fyndiga rubriker, Kräves en "uppdatering" eller går det på "automatik". Du är förlåten och uppskattad och älskad. Punny headline is funny headline.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Medlem
Skrivet av DJMar:

Tycker det hade varit roligare om man slagits mot utomjordingar inte robot vs robot men men, får se hur det utspelar sig.

Battletech loren (som för övrigt är VÄLDIGT detaljerad) skiljer sig från mycket annan sci-fi då människan visat sig vara den enda självmedvetna varelsen man stött på trots att man spritt sig över stor del av galaxen!

Det är en väldigt läcker setting som folk idag mest känner via pc-spel som Mechwarrior. Tyvärr har figurspelet haft svårigheter att nå ut till ny publik och verkar främst drivas framåt av en liten grupp inbitna fans som lirat sedan 80-talet.
Förhoppningsvis kan denna release ge lite av ett uppsving då det är en relativt nära översättning av reglerna till digitalt format. Battletech för sig definitivt bra som ett turnbased strategy!

Jag är riktigt peppad, Battletech var figurspelet som fick mig tillbaka till hobbyn för ett antal år sedan och även om jag inte spelar det så har regelböckerna en given plats i hyllan! Backat spelet och väntar med stort intresse på den 24e!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar