Sju piratspel för dig som hatar Sea of Thieves

Medlem

Om man tycker det är svårt att stava till ”Commodore” så är förkortningen ”C” ett vedertaget och fullständigt acceptabelt alternativ...

Skägg.
10 Chambers

@muppetsjov: Haha, fan. Jag trodde, fram tills för bara något år sedan, att det stavades "Commandore", för det var så polarna som hade en uttalade det. Det är svårt att lära gamla redaktörer att stava.

Samtidigt har jag denna på bordet bredvid mig...


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Sid Meier's Pirates är och förblir en favorit. Remaken alltså. Inte riktigt gammal nog att ha några minnen av originalet...

Medlem

Ni glömde Captain Silver.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Också värt att nämna kan vara "Vendetta Curse of Raven's Cry".

Det hade en minst sagt problematisk och kaotisk utvecklingstid men efter en omlansering och massvis med patchande så är det idag ett riktigt hyfsat pirat-spel. Mer kan jag inte säga efter bara 6 timmars spelande, annat än att det varit bug & krasch-fritt för mig än så länge och hyggligt underhållande hela tiden.

Gnällkuk

Hatade verkligen hela internet SoT dock? Jag tycker nästan alla jag pratat med, läst om eller dylikt sagt samma sak. Ta med dig tre polare och ni kommer ha sjukt roligt, men tyvärr bara i två-tre dagar (beroende lite på hur långa sessionerna är). Sen har man tömt spelet på innehållet som finns just nu.

Jag har haft sjukt kul när jag spelat det (betan), men känner verkligen inte att det är värt de 650:- eller vad det kostar just nu. Avvaktar tills de släppt mer saker att göra och kanske gått ned i pris också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Snackar ni piratspel utan att nämna nummer ETT som är: High Seas Trader!!!

https://en.wikipedia.org/wiki/High_Seas_Trader
https://www.youtube.com/results?search_query=high+seas+trader

Det lirade jag skiten ur som liten Brutalt klassiskt.


signatur

//monster

Medlem

Piratspel i alla ära men mest diggar jag om piratmetall: Alestorm!

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Om man hatar Sea of thieves hatar man piratspel. Meningslös rubrik annat än click bait.

Det är extremt lite piratande i SoT, så varför då? Det är väldigt lite som gör det till ett piratspel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

en ganska "salty" tråd tbh xD

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Piratspel i alla ära men mest diggar jag om piratmetall: Alestorm!

Diggar detta band och "musik-genre" sedan en vän introducerade mig för dem för ett antal år sedan.

"Keelhauled" är en av favorit-låtarna:

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, funderade på en parentes (om man inte heter Aftonbladet). Jag är, helt ärligt, ständigt förbluffad över att de fortfarande finns kvar. De är ju liksom urtypen av en click bait-sajt, samtidigt som det finns nyare sajter som gör samma sak, fast mer modernt (typ Buzzfeed). Det var säkert tio år sedan jag slutade besöka Aftonbladet.

Sen kan jag, helt ärligt, se varför man hasplar ur sig "click bait" utan att tänka i det här sammanhanget. Dels är det en siffra i rubriken (varningsklocka!). Dels är rubriken effektskruvad, fast med bakgrunden i det absurda i att folk hatar ett spel inte uppfyller just deras checkboxar, och dels är det en lista (mer varningsklocka!)

Men det finns väl ändå något av värde där bakom, kanske en liten överraskning för dig som gillar piratspel. Jag inbillar mig det iaf. Annars hade jag inte lagt kvällen åt att kolla andras listor, läsa massvis med omdömen om spel på Steam och försökt balansera innehållet för alla typer av piratsmaker.

Ni kanske borde börja med rubriker som "Calle spelade ett piratspel, se vad som hände sen!" och så en bild på en tjej i underkläder.

Nä jag vet inte vad ni snackar om för något om click bait i det här sammanhanget. Har inte orkar läsa alla inlägg. Var mest nyfiken på vilka piratspel det finns på marknaden för det är något det finns för lite av.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Men, har ni glömt de underbara Sea Dogs och Pirates of the Caribbean från Bethesda? Där har vi äkta pirate free roaming!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Precis som den här artikeln försöker illustrera så är hatet ganska töntigt, har man inget intresse av spelet så är det väl bara att gå vidare. Gärna till något annat piratspel, som de i artikeln tex!

Den här artikeln verkar försöka belysa raka motsatsen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Den här artikeln verkar försöka belysa raka motsatsen.

Så enligt dig vill artikeln förmedla följande: "Hatet mot Sea of Thieves är coolt, men har man inget intresse av spelet så ska man definitivt inte gå vidare, framförallt inte till något annat piratspel, och det finns inga exempel i artikeln"

Ok.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Så enligt dig vill artikeln förmedla följande: "Hatet mot Sea of Thieves är coolt, men har man inget intresse av spelet så ska man definitivt inte gå vidare, framförallt inte till något annat piratspel, och det finns inga exempel i artikeln"

Ok.

Jisses, sluta trolla i varenda inlägg du skriver... Du skrev att artikeln förmedlar att "hatet" är töntigt, när artikeln snarare förmedlar att "hatet" (ja, det är ett korkat ordval du gjorde) är berättigat.

Det står till exempel

Citat:

Vi skulle nog kunna tänka sig att kölhala Rare för att de vågade släppa ett spel som lägger all sin tillit på att spelarna ska skapa sitt eget piratskoj.

och

Citat:

Det verkar, rent krasst, inte vara ett spel för alla.

men jag antar att du inte läste artikeln utan enbart skriver inlägg för att försöka jaga likes.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast nä. De flesta som ogillar Sea of Thieves vill ju ha piratspel, fast på andra sätt. Många är dessutom duktiga på att förklara varför de vill ha det på det viset. Rubriken är ju skruvad åt just det bisarra åt att folk hatar Sea of Thieves, fastän det helt enkelt bara är ett spel som inte passar alla.

Skrivet av Dunder:

Jisses, sluta trolla i varenda inlägg du skriver... Du skrev att artikeln förmedlar att "hatet" är töntigt, när artikeln snarare förmedlar att "hatet" (ja, det är ett korkat ordval du gjorde) är berättigat.

men jag antar att du inte läste artikeln utan enbart skriver inlägg för att försöka jaga likes.

@Dunder Till skillnad från dig så läser jag både artikel och tar till mig av artikelförfattarens intentioner i kommentarsfältet. Det finns fler exempel men det kan bli lite för mycket för dig att läsa och ta till dig antar jag.
Apropå att inte läsa artikeln så notera rubriken och ordet "hat" och diskutera gärna vidare vilket "korkat ordval" jag gjorde... Faller på eget grepp much?
Varför i hela fridens namn tror du att jag trollar och "jagar likes" (är det ens en grej?) genom att förmedla min åsikt om spelet? Om det är någon som rantar runt i trådar och gnäller så är en spegel att rekommendera.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Newklear Till skillnad från dig så läser jag både artikel och tar till mig av artikelförfattarens intentioner i kommentarsfältet. Det finns fler exempel men det kan bli lite för mycket för dig att läsa och ta till dig antar jag.
Apropå att inte läsa artikeln så notera rubriken och ordet "hat" och diskutera gärna vidare vilket "korkat ordval" jag gjorde... Faller på eget grepp much?
Varför i hela fridens namn tror du att jag trollar och "jagar likes" (är det ens en grej?) genom att förmedla min åsikt om spelet? Om det är någon som rantar runt i trådar och gnäller så är en spegel att rekommendera.

Och även i det inlägget så saknas grund för det du påstår. Ska du bevisa en poäng så läs det du skriver en extra gång. Du påstår att du visst läst artikeln, och att jag inte skulle gjort det (trots att jag gav dig direkta citat), men kommenterar inte det jag skrev?

GG WP


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Och även i det inlägget så saknas grund för det du påstår. Ska du bevisa en poäng så läs det du skriver en extra gång. Du påstår att du visst läst artikeln, och att jag inte skulle gjort det (trots att jag gav dig direkta citat), men kommenterar inte det jag skrev?

GG WP

Erhm, det är ett flertal kommentarer på det du skrev där men jag ser att någon har gått på påsk-groggandet tidigt i år så det är nog bäst att låta det här vara för min del. Det var intressant fram tills nu, men jag trodde att det kanske kunde leda till mer än illa dolda betesförsök. Bättre lycka med fisket nästa gång! Haha, glad påsk.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

@mortaigne @Dunder ska ni bråka hä inne får ni gå ut, som min farmor brukade säga.


signatur
Medlem

Ett annat pirat-spel jag haft ögonen på är "Abandon Ship"
Det finns sedan ett tag tillbaka i early access på Steam men verkar tyvärr fått ett ganska ljummet mottagande. Men man kan ju alltid hoppas på att de får till spelet till den riktiga releasen (inom 9-12 månader enl. utvecklarna).

Medlem

Har alla missat detta fantastiska spel?

Medlem

Mmm Risen 2 är en liten pärla. Det gör sig bra en lördagkväll med en flaska Berry's rom


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

12
Skriv svar