Sea of Thieves "dödsböter" tvingas gå på plankan

Medlem
Skrivet av educk:

@Efraim: det finns slumpad loot ute att hitta på öarna så det är inte bara skattkistor. vaser, lådor med te å lite annat å det kommer förhoppningsvis mer.

detta är ett spel man skaffar med gratis games pass för att se om det är något man tycker är kul. det har jag gjort å jag förlänger en månad så får vi se efter det. jag tycker det ska bli intressant att se vad mer som kommer

Kul att du tycker det är kul men jag förstår inte hur man resonerar när man köper en produkt för framtida uppdateringar ?
Verkar som alla försvarar det med "Dom kommer lägga till massa, det kommer bli kul"

Ska ett spel inte ha bra med innehåll direkt när det släpps längre?

No hating, bara undrar, för ser överallt folk som säger just det "det kommer bli kul" ^^

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Kul att du tycker det är kul men jag förstår inte hur man resonerar när man köper en produkt för framtida uppdateringar ?
Verkar som alla försvarar det med "Dom kommer lägga till massa, det kommer bli kul"

Ska ett spel inte ha bra med innehåll direkt när det släpps längre?

No hating, bara undrar, för ser överallt folk som säger just det "det kommer bli kul" ^^

Jag tror i det här fallet att försäljningsformen påverkar hur optimistiska folk är; hade jag betalt 650 kr hade jag tyckt att jag fått för lite för pengarna. Med game pass (speciellt om man får 2 veckor gratis) kan man kosta på sig att blicka framåt. Gränserna har ju liksom flyttats tycker jag med vad är ett spel värt och när det är "färdigt" (vilket nästan är ett överflödigt ord i dagens spelvärld). Två saker sticker ut med Sea of Thieves som gör att jag är nästan odelat positiv till det hela; 1. Grundspelet är jättebra, vackert å trevligt med en väldigt bra grund att bygga på (tycker jag). 2. Priset för att fortsätta spela det stämmer med min uppskattning av Rare's vilja att utveckla spelet (jag har skrivit en massa ekvationer här på tapeten, det är jättekomplicerat men jag kom fram till att ett å ett blev minst två).

Man har ju vant sig vid att "early access"-spelen kommer med risk; man investerar ju så att säga i att utvecklarna kommer göra spelet så bra som det bara kan bli men här har Rare liksom bullat ihop en typ av Early Access-filosofi med gammeldags-släpp till fullpris och därför tror jag inte det smakar riktigt rätt för en del. Men för mig smakar det grogg å gammal banan! (ja det är bra det förresten).

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu har jag inte spelat detta själv än så jag vet inte allt som är med. Några saker det tydligen klagades på är brist på variation när det gäller fiender, brist på variation i uppdrag, man ville ha möjlighet att öppna eller sälja kistor, fler typer av skepp och vapen, fler miljöer, någon stor stad, "NPC-encounters" i stil med Flygande Holländaren och att diverse saker kulle kunna vara bättre med små ändringar. Jag tror det var en del om diverse "griefing"-möjligheter som bara är irriterande och fortfarande är likadana.

Nästan allt är tydligen likadant ändå i det fulla spelet ett par år senare. Vad har Rare jobbat med under dessa år? Spelet lider av samma problem som påpekades för länge sedan.

Nu har folk börjat gräva i gamla intervjuer med Rare också och det pratas tydligen om en del saker som inte är med i det färdiga spelet.

Edit: Forumet har fått något tokspel här. Jag citerade Mortaigne. När jag först postade såg det ut som jag citerade mig själv. Nu ser det citerade inlägget ut att vara gjort av någon annan än Mortaigne?

Med tanke på hur lite buggar det är, så vet jag nog vad Rare har jobbat med... att släppa ett spel med väldigt få buggar. Bl.a.

Jag kan hålla med om att det kunde kanske vara kul med annat än skelett, men faktum är att det finns flera typer av olika skelett som kräver lite olika finesser för att besegra osv. Dom släppte till och med 2 eller om det var 3 nya varianter först i release-versionen, som ingen hade sett eller testat innan.

Vad spelet "lider utav" är en smaksak. jag, och MÅNGA andra, tycker spelet är exakt som utlovat. har man hängt med så har man faktiskt koll på det. men visst förväntar man sig apelsiner trotts att dom lovat äpplen hela tiden, så blir man kanske besviken.

Vet inte heller vilka testare du hänvisar till då du nämner "flera år sedan" vilket är mycket konstigt.

Vi får väl se vad dom släpper i framtiden. Men just nu, med nuvarande spel, så har jag och mina kompisar jävligt massor av kul iaf. Jag ber om ursäkt ifall vi har fel som har kul. och om våran åsikt är "opopulär" men vi förstår faktiskt inte riktigt allt gnäll, förutom kanske prislappen, den tycker vi också är liiiite för hög, även om vi sedan fått våra pengar tillbaka i hur kul vi har med spelet.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Med tanke på hur lite buggar det är, så vet jag nog vad Rare har jobbat med... att släppa ett spel med väldigt få buggar. Bl.a.

Jag kan hålla med om att det kunde kanske vara kul med annat än skelett, men faktum är att det finns flera typer av olika skelett som kräver lite olika finesser för att besegra osv. Dom släppte till och med 2 eller om det var 3 nya varianter först i release-versionen, som ingen hade sett eller testat innan.

Vad spelet "lider utav" är en smaksak. jag, och MÅNGA andra, tycker spelet är exakt som utlovat. har man hängt med så har man faktiskt koll på det. men visst förväntar man sig apelsiner trotts att dom lovat äpplen hela tiden, så blir man kanske besviken.

Vet inte heller vilka testare du hänvisar till då du nämner "flera år sedan" vilket är mycket konstigt.

Vi får väl se vad dom släpper i framtiden. Men just nu, med nuvarande spel, så har jag och mina kompisar jävligt massor av kul iaf. Jag ber om ursäkt ifall vi har fel som har kul. och om våran åsikt är "opopulär" men vi förstår faktiskt inte riktigt allt gnäll, förutom kanske prislappen, den tycker vi också är liiiite för hög, även om vi sedan fått våra pengar tillbaka i hur kul vi har med spelet.

Kliv ner från den höga hästen, jisses.... Att man klagar beror inte på att man inte hängt med, inte förstått vad Rare sagt eller försöker jämföra äpplen med apelsiner.

Mycket klagande beror självklart på att man släppt ett tomt spel och satt en prislapp på 650kr. Man undrar vad Rare jobbat på de senaste fyra åren, exempelvis.
Det finns så otroligt många exempel på spellägen, prylar och sidosaker man kunde lagt in, som av någon konstig anledning saknas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar