Något värde i gamla speltidningar?

Medlem
Något värde i gamla speltidningar?

Hej! Precis som titeln lyder, tror du/ni att det finns något värde i gamla speltidningar? Tex Super Power/Play. Har nämligen en hel drös hemma sen tidigt 90-tal och undrar om det kan finnas någon köpare till sådant eller är det bara att kasta de?


signatur
Skägg.
10 Chambers

Tror säkert det finns samlare som uppskattar exemplar de inte redan har. Det finns ju några retrofokuserade spelsammankomster (Retrogathering exempelvis) och om jag inte missminner mig brukar de ha loppisaktiviteter. Du kan ju också försöka att lägga upp mer information i Köp och Sälj här på sajten.


signatur

Vad jag vet så brukar de första numren av PCGamer vara rätt så eftersökta, om de är i bra skick vill säga. "#1, Den gula" och "#2, Röd Alerten".

Men som Calle påpekade är loppis det bästa stället att köpa billigt och sälja dyrt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Tråddemonen
Testpilot

@MrStrange: Tror värdet ligger mer i själva dokumenteringen som speltidningar innehåller. Precis som att bibliotek ofta har sparat varje nyhet för historisk dokumentation, det kan finnas de som samlar på dem också.

Medlem

Mina tidningar har legat i en flyttlåda i flera år så de bör vara i helt okej kvalité men jag tänker kolla upp det där framöver samt skriva vilka nummer av alla tidningar jag äger och så.

Dock så behöver jag nog eventuellt klippa bort en liten del på baksidan av varje tidning som innehåller namn, adress osv då jag har prenumererat på dessa tidningar förr och detta kanske kan sänka värdet på de. Vi får se. Jag kommer prova framöver att göra så som Calle säger att dra in ett inlägg om detta i "Köp och sälj"-delen här.

Om inte det går så är det någon som har andra tips att ge angående försäljning av begagnade speltidningar? Vill ju inte att dessa ska behöva slängas bara.. Känns som att det borde finnas något värde i de än idag. Nostalgi om något!


signatur
Medlem

Skulle avråda dig från att klippa i tidningarna, för en samlare så blir dom näst intill värdelösa i det fallet. Jag hade inte oroat mig för om någon person får tag på uppgifter som finns på hitta.se (såvida du inte har skyddad identitet då, men då är det nästan så att du kan slänga tidningarna istället).

Jag har kompletterat några en del serietidningsårgångar via Tradera för en massa år sedan och har en hel bunt där det är tryckt namn och adress på baksidan till olika personer, hade dom klippt sönder det så hade jag inte ens tagit emot dom om dom så skänktes bort.

/ LordDaimos

1
Skriv svar