Windows 7

Medlem
Windows 7

Har en fråga här till nån som fått ur tummen där bak.
Jag sitter med mitt windows 7 me det gamla gränssnittet. Har tankar om att nya windows Segar ner systemet. Stämmer detta o ska jag hoppa på nyare windows? Använder windows 10 mer dator kraft än windows 7? . Tacksam o få veta ”om det är dags o glömma skrivbords ikonerna man haft länge nu”.

Medlem

Windows 10 är betydligt snabbare än windows 7, både i uppstartningstid och gränssnitt. Du får även tillgång till DirectX12 och en del spel som endast funkar på windows 10. Så att uppgradera rekommenderas.

Medlem
windows 10

Tack för svaret. råkar vara arbetslös just nu o såg va nya windows kostade. Får köra ett tag till på det gamla. Funkar hyffsat ändå. Men som sagt, tack!

Medlem

Finns för ca 200kr om man tittar runt lite.

Medlem

Du kan aktivera Windows 10 med din befintliga Windows 7-nyckel. Installera W10 via Microsofts mjukvara "Media Creation Tool" och ett USB-minne på 8GB.

Medlem
va?

@Dreijer: Låter kanon men nyckeln är gammal. fick den när jag köpte datorn på inet för ett antal årsedan. Men tack! ska prova. Dags o ta steget kanske.

Medlem

@momomforce Aktiverade nyss min gamla Windows 7 nyckel från 2010, värt att försöka

Medlem

en fråga till om detta bara. köpte en ssd disk me datorn som agerar systemdisk o va på 64gb tror jag. Inte många megabytes kvar efter windows 7 hamnat där. Tar windows 10 mer plats?

Medlem
windows 10

@momomforce: skaffade lite fakta över nätet. Man behöver ju först tanka ner win 10 o sen börja installera. Har inte den platsen. trist

Medlem

Windows tar under 20GB, i alla fall. Media Creation Tool är bara på några ynka MB, du installerar installationsfilen till ett USB-minne på åtminstone 8GB.

Medlem
Skrivet av vick3sson:

Windows 10 är betydligt snabbare än windows 7, både i uppstartningstid och gränssnitt. Du får även tillgång till DirectX12 och en del spel som endast funkar på windows 10. Så att uppgradera rekommenderas.

”Uppgradera” lol.

1
Skriv svar