Släppdatum för Far Cry 3: Classic Edition

Robot
Släppdatum för Far Cry 3: Classic Edition
Redaktör
Ambassadör
Xbox

Är det någon som vet vad "classic edition" kommer att innehålla specifikt? Far Cry 3 finns ju redan på Xbox One via BC. Är det en remaster? Om inte så är det ju ganska "meh".


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Classic, lol. Det är ju inte ens gammalt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

29:e maj!

29e Maj!!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

29:e maj!

Ja! Walk on the Wildside, den kan dom.

Medlem

@Dreijer: exakt! Typ 3-4år va?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

@Mortaigne: Det är nog bara vanliga farcry 3 fast med höjda grafik inställningar antagligen inte några förbättringar mot vad du kan få i PC versionen eftersom de inte släpper det dit.

Fragtjuv

@IceMan: släpptes första gången 2012 så sex år är det. Men det är ju fortfarande inte speciellt gammalt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

"Classic"

Skrivet av Dreijer:

Classic, lol. Det är ju inte ens gammalt.

Skrivet av IceMan:

@Dreijer: exakt! Typ 3-4år va?

Skrivet av joelthor100:

@IceMan: släpptes första gången 2012 så sex år är det. Men det är ju fortfarande inte speciellt gammalt.

6 år är jättegammalt...om man är 12.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Mortaigne: Det är nog bara vanliga farcry 3 fast med höjda grafik inställningar antagligen inte några förbättringar mot vad du kan få i PC versionen eftersom de inte släpper det dit.

Ok, så helt meningslöst då.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Beror på har man tillgång till PC versionen så ja. Men far Cry 3 på 360 var inte ens 720p och höll inte 30 FPS stabilt. Hur 360 versionen är på One vet jag ej.
Ps3 versionen hade lägre upplösning och sämre framerate.

Jag utgår ifrån att classic är 1920x1080 och 60 FPS.

Medlem

Har vart sugen på att spela i genom Farcry 3 men det vägrar starta och hittar ingen riktig anledning till varför så det får väl vara då, finns ju annat i backloggen att spela istället.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har vart sugen på att spela i genom Farcry 3 men det vägrar starta och hittar ingen riktig anledning till varför så det får väl vara då, finns ju annat i backloggen att spela istället.

Har du kollat så att ljudet är inställt på 48 000 Hz och 16 bit? Vissa Ubisoftspel är jättekinkiga med det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Mortaigne: Beror på har man tillgång till PC versionen så ja. Men far Cry 3 på 360 var inte ens 720p och höll inte 30 FPS stabilt. Hur 360 versionen är på One vet jag ej.
Ps3 versionen hade lägre upplösning och sämre framerate.

Jag utgår ifrån att classic är 1920x1080 och 60 FPS.

Fy fan hur orkar man ens spela i det! Självplågeri.

Medlem

SJälv har jag satt upp som mål att spela igenom Far Cry Serien nu under våren. Sitter just nu och spelar Far Cry 2 på PC för första gången seriöst. Det är rätt segt och småtråkigt och dessutom med en del CTD, men lider man av OCD får man traggla vidare och hoppas på en uppenbarelse i senare delar av serien (det lät nästan lite bibliskt, påsken till ära).

Medlem
Skrivet av baxtex:

Fy fan hur orkar man ens spela i det! Självplågeri.

Det var så det var med många spel mot slutet av förra konsolgenerationen. Då var gapet mellan PC och konsol grafik betydligt större än idag.

Eller menar du att 1920x1080 och 60 FPS är självplågeri?

KoP
Medlem

Been there. Done that. No money from me.

Medlem
Skrivet av cyprus:

SJälv har jag satt upp som mål att spela igenom Far Cry Serien nu under våren. Sitter just nu och spelar Far Cry 2 på PC för första gången seriöst. Det är rätt segt och småtråkigt och dessutom med en del CTD, men lider man av OCD får man traggla vidare och hoppas på en uppenbarelse i senare delar av serien (det lät nästan lite bibliskt, påsken till ära).

FC2 var rätt segt faktiskt, tar sig lite mot slutet. FC3 var riktigt skoj däremot, FC4 var också helt okej men inte riktigt lika bra som FC3. Primal skippade jag helt. FC5 är än så länge riktigt nice

Medlem
Skrivet av Kilrah:

FC2 var rätt segt faktiskt, tar sig lite mot slutet. FC3 var riktigt skoj däremot, FC4 var också helt okej men inte riktigt lika bra som FC3. Primal skippade jag helt. FC5 är än så länge riktigt nice

Jo nu har jag kommit till 50% av FC2 ungefär (spelet ser förvånansvärt bra ut) och spelet har utvecklat sig, men jag har svårt att se en engagerande story. Nåväl jag tragglar på och ser fram mot FC3 och FC3 Blood Dragon som kommer spelas på PC, men jag hoppas att PS4- och XBOX1-ägarna får en njutbar upplevelse.

1
Skriv svar