FZ instiftar #Backloggensdag

Robot
FZ instiftar #Backloggensdag

Det är dags att göra något vettigt av den här lediga dagen.

#backloggens-dag, #helgdag, #häng-med-jesus, #långfredagen, #backloggensdag


Testpilot

Vilka grymma spel som togs upp i videon Metro spelen, DX Mankind Divided, Witcher 3 (!) och Prey. Glömde säkert något.

Jag har väl fuskat lite då jag redan kommit igång med backloggen ganska bra hittills, mitt stora spel som legat länge är Final Fantasy XV som jag nu faktiskt är väldigt nära slutet. (Ska bara göra lite mer sidouppdrag...).

Medlem

Emil är ju kung! Kommer här och gör en taggad tidigt på fredags morgonen.

Medlem

spela spel man har köpt på steam rea? aint nobody got time for that!

Medlem

Jag är i fjällen.. utan möjlighet till spel (förutom mobilen/paddan/bra internet). Var fruktansvärt nära stt köpa Switch och Zelda. Men knögglade ihop kölappen och gick ut. Man ska ju vara social också, har jag hört.

Och min #backlogg är ju ganska välfylld som den är.


signatur

Niet.

Medlem

Själv har man precis satt sig med assassin's creed origins, inte spelat nått av dom förra spelen speciellt mycket men älskar det här så långt, så helgen är räddad nu när snön grusat dom tidigare planerna på att beskära träd i trädgården. Är nog en av få som älskar snö till påsk

Medlem

Ska också sätta mig med Blood & Wine, men känns inte rätt att "bara" hoppa in i expansionen, så får bli att klara Witcher 3 och Hearts of Stone först.. borde vara klar till pingst.

Medlem

Hädelse! Spela på en långfredag?
Nej då ska man inte göra något.
På sin höjd kanske man kan spela The You Testament, dricka vin och lyssna på Merry Påskmas med Jävlaranamma.

Medlem

Ska spela klart Skyward Sword innan det blir dags för Breath of the wild i sommar.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul grej! Men typiskt att jag måste packa ihop min lägenhet i lådor... blir inge spelande förrän ikväll... men då blir det Ni No Kuni 2!

Många av spelen som nämns finns i min backlogg också... känns tungt...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Horizon Zero Dawn, Prey, Alien: Isolation och Watch Dogs 2 står för helgens underhållning

Medlem

Ja... man borde ju ta itu med backloggen, men jag har några betalande passagerare som behöver skjuts till andra sidan galaxen i Elite Dangerous och det har en tidsgräns och jag behöver spendera fler timmar i VR för att inte få fler skuldkänslor för att Viven samlar damm..

Mass Effect Andromeda och Deus Ex Mankind Divided skulle jag också behöva spela färdigt då jag var ett fanatisk fan av serierna tidigare men nytappningarna känns så själlösa på något sätt.

Medlem

Fanimej skulle jag behöva ta ett sabbatsår för att hinna ikapp alla spel i min mentala backlogg (Det där skulle jag vilja spela osv). Jag har ändå inte gått crazy som många andra gjort på alla möjliga reor som dyker upp lite då och då.

Medlem

Jag är ledig tills tisdag, och istället för att fortsätta beta av alla de spel jag redan har funderar jag på att köpa ett nytt... :'D


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Geeks Gaming

Huvva! Jag är ju en hoarder när det gäller spel så backloggen är ganska stor tyvärr.
Dock är tanken att köra genom ”rusty lake”-spelen i påsk. Får se hur det går med det

ELF
Medlem

Håller på och kör igenom Quake 2 vilket jag redan kört sjuttioelvatusen ggr. Där emot så har jag nu äntligen expansionerna att klara ut också ;=)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blir inget backlogsrensande idag, jobbar till 18.00.. sen blir det mer FC5.

Dumma backlog, där finns det tonvis med filmer, serier, böcker och spel.

Medlem

Jag ska snart åka och spela brädspel, förhoppningsvis något jag inte spelat, räknas det som backlog då

Men Witcher har jag funderat på ett tag, har inte spelat något av dem.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Ja den hemska backloggen,,,,,,, eller trevliga, beror på hur man ser på den.

Jag lutar nog att följa Thomas Ytterberg spår där och klara av Skyrim!
Jag har 581 timmar spelade i Skyrim men jag har inte "avslutat" spelet så att säga. Jag har inte kommit så långt i huvudstoryn och har nog inte ens rört mycket av några av DLC storys heller.
Så det ska jag ta mig an, må envisheten ta över den extremt kraftiga "OH, vad finns där borta?".

Mass Effect Andromeda bör jag ta och spela klart också tycker jag.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Härligt initiativ! Kul å höra vad redaktionen tänkt sätta tänderna i.

Medlem

Jag ska köra XCOM 2: War of the chosen. Alla buggar är borta nu och med moddar är det riktigt trevligt.
Längtar dock till Phoenix Point och Mutant year zero, verkar riktigt grymt.

Kan förövrigt verkligen rekommendera Prey!

Medlem

Grymt kul initiativ!
Väldigt välbehövligt

Dock väldigt tveksam till att en dag räcker för den enorma backlog som ligger här..
Men men bara att ta tag i!

Här blir det då Tomb raider - Definitive Edition som legat ett bra tag och väntat!

Trevlig fredag allihopa!

Moderator | Testpilot

Efter att ha lyssnat på Fulkultur-podden så blir det nog Bioshock för min del. Spelade nästan klart det när det var nytt men tog mig inte riktigt hela vägen, och vid det här laget så har jag glömt bort det mesta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Precis när FC5 släppts och inköpt

Gör ni en film efter påsk också så får vi se vad som faktiskt spelades? ;]

Medlem

Det blir Stellaris med samtliga expansioner inklusive senaste Apocalypse. Ska bli skoj att äntligen köra igång det för första gången.

Sedan blir det givetvis lite Kingdom Come: Deliverance också. Måste ju ta en titt på Easter eggs i senaste patchen.

Medlem

@DJMar: Kör Xcom 2 jag med! Grymt bra! Men man skulle ju behöva ytterligare några långfredagar för att hinna färdigt!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ambassadör
Xbox

Härligt initiativ! Räcker med att börja ett spel så måste jag ju göra färdigt det förr eller senare...lite ocd. Särskilt om man har fått lite achievements...kan ju inte sitta där med 5% klarat liksom

Min backlogg har snart eget liv... över 200 spel på Xboxen +150 i Game Pass och 90 på Steam. Det är bara det digitala... Haha fy fan.


signatur

Jump in.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance... Men jag har problem med att slåss med svärd, inte i verkligheten då det är enklare. Vet inte om det blir enklare längre fram men nu blir jag bara arg för det är försvårande på ett dumt sätt, enligt mig...
Men med alla måsten i helgen så kommer jag inte klara spelet.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

@MadMartigaN: kan inte mer än att hålla med, jag använder bara pilbågen, men den funkar fint än så länge

Medlem

Hitman: Blood Money blir det för min del. Nu snackar vi backlog! Inget larv med att lira spel som släppts i år, det är ju mjuk-backlog. Näe, nu blir det att hugga tag i backänden av Steam-backloggen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar