No Man's Sky kommer till Xbox One, stor uppdatering i sommar
Kul att se att de fortfarande arbetar med att förbättra spelet trots all skit de fick ta emot när spelet släpptes. Efter de två senaste stora uppdateringarna så har spelet närmat sig det spel som alla hoppades att det skulle vara redan från början, och Next lär inte bli ett undantag. Ska bli intressant att se vad det är.
Kul att se att de fortfarande arbetar med att förbättra spelet trots all skit de fick ta emot när spelet släpptes. Efter de två senaste stora uppdateringarna så har spelet närmat sig det spel som alla hoppades att det skulle vara redan från början, och Next lär inte bli ett undantag. Ska bli intressant att se vad det är.
Verkligen. Jag vidhåller min åsikt att grundidén är sjukt bra men att det gick fel på vägen är ganska uppenbart.
Ska bli spännande att se vad man hittar på denna gången
Ja, ni kan väl pocka mej när väl multiplayer delen e fixad ^_^
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Kanske dags att testa det igen. Inte kört det sedan det var nytt. Gött att dom inte överger spelet utan fortsätter förbättra det. Sean verkar inte som en dålig person men han hade verkligen för svårt för att säga nej under utvecklingen av spelet och lovade avsevärt mer än vad han kunde hålla. Får hoppas dom fortsätter hamra på det i ett år eller två till och sedan släpper en AAA uppföljare (att göra ett så ambitiöst spel ett indie när det finns alternativ är dumt).
Har spelat No Man's Sky sedan dag 1 och har älskat det sedan dess och fortfarande. Jag kollade inte på så mycket trailers eller läste vad spelet skulle erbjuda innan release, utan jag ville hoppa in i detta rymdspel helt ovetande. Man gör spelet till det man själv vill och jag har njutit av varenda timma! Väldigt kul sedan förra årets stora "Atlas Rises" med följande patcher och jag ser fram emot "Next"!
o7
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda
Detta hade jag aldrig kunnat tänka mig, frågan är dock om spelet kommer kunna sälja såhär långt efter release? Det är inte Tomb Raider direkt, och även det sålde undermåligt när det väl släpptes till Playstation. Å andra sidan läker tiden alla sår och kanske är folk nyfikna att prova spelet efter all debacel?
Kul. Dom kunde ju bara ha tagit alla pengar och börjat på nästa spel men då hade dom förmodligen varit kvar på mångas shit-list (bajs-lista?) och inte sålt så många ex.
Eller så är dom helt enkelt väldigt passionerade för spelet och vill att det ska bli vad de ville från början.
PSN: MrOakenborn
Ge os tillbaka våra pengar, jävla scammers!
Det var väl ingen överraskning att spelet var skräp innan köp? Eller förhandsbokade du?
Härligt att se alla gubbs som snackade om moneygrabs och "scammers" i stort sett vara tysta nu när de gång på gång levererar mer & nytt innehåll. Jag tillhörde dom som köpte spelet till ett helt ok pris på PS4 när det släpptes och tyckte jag fick precis det de annonserade vid release. Jag har än idag svårt för att fatta att folk kände sig lurade eftersom spelet levererade exakt vad som utlovades där och då.
Att en liten studio *tidigare* hade hoppats kunna leverera mer, att folk envisades att "läsa in" en massa i de tidigare kommentarerna... Ja, man får väl skylla sig själv då (ungefär som en bekant som köpte en mp3-spelare och blev förbannad för att den inte "körde Spotify"). Att det var helt *sjukt* dyrt på Steam jämfört med andra PC-försäljare gjorde säkert också sitt till, men även där marknadsfördes det *helt* korrekt.
Själv för upptagen av annat idag och inte särskilt intresserad av byggandet, men kommer garanterat att återvända till den rosa himlens förlovade land. Helt klart imponerad över att de fortsätter leverera trots all skit de fick. Hade Ubi eller EA levererat spelet i det skicket så hade jag förstått skitstormen, definitivt inte ett AAA-spel, men jäklar vad ZEN det var att driva runt på planeterna efter en seg dag på jobbet.
Jag har inte köpt spelet men jag blir lite imponerad av att en liten indie-studio jobbar vidare med att fixa problem och att lägga till saker i sitt spel nästan två år efter att det släpptes.
Alterativet var ju att begå pr-självmord med sin halvfärga produkt, men turen som de hade så har de pengar att hålla igång studion i ett antal decennier till.