Digital Foundry analyserar Far Cry 5 till konsol

Robot
Digital Foundry analyserar Far Cry 5 till konsol

Xbox One X levererar bäst resultat överlag.

#far-cry-5, #playstation-4, #xbox-one, #nyhetstips


Inaktiv

Någon förvånad att X är bäst? Inte jag för jag har inte huvudet i den japanska radioaktiva sanden.....

Medlem
Medlem

Härligt att se att det verkar hålla sig på stabila 30 på PS4. Hade tänkt skaffa det till PC först, men spelar nog hellre på PS4 isåfall.

Medlem

Med tanke på att X har högre CPU klock, 50% mer tflops gpu, 4 GB mer ram och 100GB/sec mer minnesbandbredd så vore det nog ett pinsamt misslyckande om en titel smider bättre på ps4 Pro...

Medlem

Inte dåligt med tanke på hur snyggt spelet är. Native 4k med HDR måste vara fantastiskt.
Har ingen One X så får nöja mig med låg upplösning på PS4 Pro och även där är spelet riktigt snyggt.
Det här är ett spel som MÅSTE spelas med HDR. Vilken otrolig skillnad det är på grafiken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Riktigt imponerande vad de lyckats med.

Ambassadör
Xbox

Det finns fler fördelar med One X-versionen: kortare laddningstider (gott i fast travel)! Något som är märkbart i typ alla spel man spelar på X. Gamla 360-spel har i stort sett inga alls, vilket är mycket behagligt hehe och EA-spel går faktiskt att spela utan att gå och koka kaffe under laddningssekvenser.

Det är riktigt kul att se ett 3rd-party spel som Far Cry 5 prestera i native 4K, något som diverse haters på nätet hävdade enbart skulle ske i vissa MS-1st partyspel. Det är en brutal konsol!

Mer kött om FC5: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-far-cr...


signatur

Jump in.

Medlem

Är det HDR på PC versionen?


signatur

Det var detta...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ruva:

Är det HDR på PC versionen?

Japp!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar