GTA V har sålt i 10 miljoner exemplar på Steam

Robot
GTA V har sålt i 10 miljoner exemplar på Steam
Medlem

Bra att nyheten var solklar med att det rörde sig om Steam-försäljning. Eftersom i princip alla andra ställen där man köper GTA V till PC använder Rockstars Social Club för PC. Så totalen för PC är okänd. Gissningsvis någonstans 15-20 miljoner?

Oavsett så är det en oerhörd försäljning för ett enda spel. Rockstar har riktigt fet plånbok nu.

Medlem

Okej, har fortfarande inte köpt det själv. Mest för att det har ett obefogat pris för ett såpass gammalt spel. Jag kan vänta..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Var beredda på att bli bannade när som helst bara utan anledning, Rockstar förlitar sig på en dator som verkar peka ut slumpmässiga människors konton. Och det har ingen som helst betydelse om du har bevis som visar att man är oskyldig till fusk OSV. Och var beredda på ett 50 tal moddare "fuskare " på varje server ni besöker. Ufon och annat skit som brakar ned genom ens klubbhus eller folk som helt enkelt inte går att ta kol på. Bara att kika på youtube så få ni alla se som är skeptiska till det jag varnar om här. Komr aldrig mera köpa ett spel ifrån Rockstar.

Medlem

@Preacher81: Aldrig upplevt någon fuskare under mina 200h på multiplayer och ingen av de jag spelar med har blivit bannade slumpmässigt.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

@Preacher81: Aldrig upplevt någon fuskare under mina 200h på multiplayer och ingen av de jag spelar med har blivit bannade slumpmässigt.

Kan då och så tillägga att GTA 5 versionen jag och mina vänner äger är dock ej kopplad till steam, det existerade inte då det släpptes. Men i alla fall, ta en titt på tuben så finns det klara bevis.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Okej, har fortfarande inte köpt det själv. Mest för att det har ett obefogat pris för ett såpass gammalt spel. Jag kan vänta..

Samma här, ger knappast 500kr för en 5 år gammal konsolport.

Köpte det dag ett till PS4:an, hatade kontrollerna och de styltiga gubbarna. Sålde det ett par dagar senare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@MrPeters: såklart är åsikten subjektiv, faktum är att det såklart finns spelare som gärna moddar online då det är så enkelt, sist jag spelade frekvent var ca 4 månader sen och då var det sannerligen väldigt vanligt med fusk/script, osynligt som fruktansvärt megasynligt


signatur

Retro.

Medlem
fusk skynet

@Preacher81: jag ha presis börgat spela gta 5 online ducktigt för sent jag vet men i alla fall en kamrat blev nyligen banad utan anledning als kan jag säga då vi stog i min hangar när det hände + vi har spelat hela dagen och inte gort finurliga ban saker så gör man en ticket blir man un banad i fall det skulle hända

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Kan då och så tillägga att GTA 5 versionen jag och mina vänner äger är dock ej kopplad till steam, det existerade inte då det släpptes. Men i alla fall, ta en titt på tuben så finns det klara bevis.

Finns ingen magisk GTA V-version som släpptes innan Steam-versionen på PC.

Medlem

Har bara lirat onlineläget i 30 minuter. Första uppdraget sen skippade jag det då jag inte är mycket för multiplayer. Single player all the way baby.
Så tragiskt med vad R* och Take Two gjort med denna vackra serie. Dela upp onlineläget i ett eget spel istället.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Kan då och så tillägga att GTA 5 versionen jag och mina vänner äger är dock ej kopplad till steam, det existerade inte då det släpptes. Men i alla fall, ta en titt på tuben så finns det klara bevis.

GTA V kom samtidigt till Steam som till Social Club, vet inte vad du snackar om och båda versionerna är identiska om du bortser från att du måste logga in på enbart SC eller Steam och SC för att starta dem. Däremot är det fullt av fuskare i GTA: Online och ja, ibland bannar de oskyldigt folk (jag fick OFRIVILLIGT en jäkla massa pengar släppta på mig när jag stod på gatan i passive mode och hade gått på toaletten, kom tillbaka och hade miljoner på kontot. Rockstar nollställde alla mina pengar och bannade mig i 2 veckor för det).

Avstängd

Inte förvånande, vet flera som köper om titlar (som är bra) bara för att ha dessa på steam.

Kan verkligen inte förstå devs/publishers idag som aktivt väljer att inte släppa på steam.

Medlem
Skrivet av shagul:

@Preacher81: jag ha presis börgat spela gta 5 online ducktigt för sent jag vet men i alla fall en kamrat blev nyligen banad utan anledning als kan jag säga då vi stog i min hangar när det hände + vi har spelat hela dagen och inte gort finurliga ban saker så gör man en ticket blir man un banad i fall det skulle hända

Du får din karaktär nollställd på köpet, alla pengar samt alla skills + alla business försvinner. Beror på vad deras "Ofelbara dator" har hittat på för skoj att banna dig för.

Medlem

Har aldrig riktigt fastnat för GTA serien(de nyare). Har kört dom äldre spelen mest GTA 1-2 och London.

Påbörjade GTA IV för ett par år sedan, storyn verkade helt OK, gameplay var sisådär vad jag minns, tappade suget och tog aldrig upp det igen.

Har funderat ett par gånger på att ge GTA V en chans, men aldrig blivit av. Någon dag kanske.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar