The Rise of Mordor kan vara Total War-modden som frälser oss

Robot
The Rise of Mordor kan vara Total War-modden som frälser oss
Medlem

Problemet är ju att rise of mordor enbart är battles/multiplayer, det alla (ALLA) vill ha är third age total war i ny version, återvänder dit då och då, och det håller spelglädjen än idag, men åldern syns

Medlem

@generalfil:
Exakt. Problemet med de modernare Total War spelen är att man INTE kan modda campaignkartan. Inte sedan Total War: Medieval 2 ( och i viss mån Shogun 2 men osäker där).
Det man kan göra är att ändra stats, ändra utseendet/lägga till enheter
Men kartan kan man inte röra så man skulle inte kunna skapa tex en Middle Earth campaignkarta.
Så det enda man kan göra nu är som sagt själva striderna och stridskartor.

Frilansare
Skrivet av generalfil:

Problemet är ju att rise of mordor enbart är battles/multiplayer, det alla (ALLA) vill ha är third age total war i ny version, återvänder dit då och då, och det håller spelglädjen än idag, men åldern syns

Jag tillhör skaran som gärna ser renodlade battle-mods, men håller med om att det är synd att man gjort det så svårt att göra helhetsmoddar.

Medlem

"Att det till dags dato inte gjorts ett enda värdigt strategispel med AAA-kvaliteter på licensen är faktiskt en skam" Bara jag som tycker Battle for Middle-Earth I och II var riktigt bra? Finns tyvärr inte digitalt.

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

"Att det till dags dato inte gjorts ett enda värdigt strategispel med AAA-kvaliteter på licensen är faktiskt en skam" Bara jag som tycker Battle for Middle-Earth I och II var riktigt bra? Finns tyvärr inte digitalt.

Tror de flesta håller med om att det är riktigt bra, men det är x antal år sen de var relevanta, torkan därefter har vart olidlig!

Medlem

Väldigt opopulär åsikt. "Sagan om ringen" är en riktigt tråkig fantasy-värld. Allt känns så "färglöst" samtidigt som allt är svart och vitt.

1
Skriv svar