Live 12:00 – Vi testspelar nya Battlegrounds-kartan

Robot
Live 12:00 – Vi testspelar nya Battlegrounds-kartan

Jocke och Calle i djungel-trubbel.

#battlegrounds, #savage


Medlem

Hehe, cool bild.

Synd att jag inte kan se streamen när den sänds, får kolla på den i efterhand.

(Kommer ni svara på frågan i kommentaren till Fräcka Fredag förresten?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare
Medlem

Det är ingen BETA utan en "tidig" ALPHA...

Står klart o tydligt att de flesta byggnader osv kommer sakna texturer med mera.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Jag tycker synd om mänskligheten när vuxna människor över 20 år sitter och spelar sånt här. Inga karaktärer som man bryr sig om eller ingen story. Det påminner en del om klasskompisar som ägnade rasterna åt kortspel, medan andra pluggade.

Medlem

@cyprus: hrmm okej intressant åsikt. Varför skulle detta vara konstigt? Men jag antar att vuxna människor som springer omkring på en gräsplan och jaga en boll är bättre?

Medlem

@cyprus: berätta mer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av eXile:

@cyprus: hrmm okej intressant åsikt. Varför skulle detta vara konstigt? Men jag antar att vuxna människor som springer omkring på en gräsplan och jaga en boll är bättre?

Det är ju mina egna åsikter, men jag föredrar spel med handling och karaktärer. Sen är ju ett singleplayerspel att föredra då man slipper Kineser och Ryssar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@cyprus: berätta mer

Såna här spel känns bara som "Rinse And Repeat" vad är vitsen?

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag tycker synd om mänskligheten när vuxna människor över 20 år sitter och spelar sånt här. Inga karaktärer som man bryr sig om eller ingen story. Det påminner en del om klasskompisar som ägnade rasterna åt kortspel, medan andra pluggade.

Kulturkommissariatet har talat!

För egen del kan jag tycka att just PUBG är underhållande just på grund av avsaknaden av djupa karaktärer. Det är perfekt när man behöver lite avkoppling eller verklighetsflykt och inte har tid, ork eller lust att engagera sig i att förföra Triss, rädda världen från Reapers eller stoppa Voidwokens attacker.
Sitter man dessutom och spelar med polare så blir det mest att man sitter och garvar, samtidigt som det blir en lättare studie i samarbete.

Ser inte heller riktigt kopplingen till skolraster och kortspel kontra plugg. Rasterna är till för mental återhämtning. Lite som på en arbetsplats där du under rast inte har betalt för att producera åt din arbetsgivare, utan det är tid för egen mental och fysisk återhämtning.

Medlem

@cyprus: som alla multiplayers spel sett ut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Renfis:

Kulturkommissariatet har talat!

För egen del kan jag tycka att just PUBG är underhållande just på grund av avsaknaden av djupa karaktärer. Det är perfekt när man behöver lite avkoppling eller verklighetsflykt och inte har tid, ork eller lust att engagera sig i att förföra Triss, rädda världen från Reapers eller stoppa Voidwokens attacker.
Sitter man dessutom och spelar med polare så blir det mest att man sitter och garvar, samtidigt som det blir en lättare studie i samarbete.

Ser inte heller riktigt kopplingen till skolraster och kortspel kontra plugg. Rasterna är till för mental återhämtning. Lite som på en arbetsplats där du under rast inte har betalt för att producera åt din arbetsgivare, utan det är tid för egen mental och fysisk återhämtning.

Ja kanske är PUBG ett alternativ till Klondike eller Minesweeper, ungefär samma djup.

Kortspelarna var ju inte de vassaste knivarna i klassen direkt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@cyprus: som alla multiplayers spel sett ut

Jo jag är ju ingen större fan av multiplayer, utan hyllar ett riktigt bra singleplayerspel.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Såna här spel känns bara som "Rinse And Repeat" vad är vitsen?

Du får svaret om du frågar hur man gör istället för vad man gör. Visst, alla rundor går ut på att överleva, men om man generaliserar så ja då blir lätt de flesta spel och sporter tråkiga. Fotboll handlar ju bara om att göra mål, hockey och andra bollsporter också. Om man däremot går in på detaljer, såsom hur man går till väga så blir det intressantare. T ex vilken strategi man skall använda. I detta fall: Var skall man landa, hur skall man röra sig, skall man vara passiv eller aggressiv. Skall man ta fordonet eller springa osv osv. Det är ju det som gör skillnaden mellan rundorna; vad man själv beslutar sig för att göra, vad andra spelare gör och var på kartan man landar samt vart zonen centrerar sig (i förhållande till en själv).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@cyprus: Okej, men varför kommenterar du denna nyheten om du ändå avskyr spelet och hela genren?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jag tycker synd om mänskligheten när vuxna människor över 20 år sitter och spelar sånt här. Inga karaktärer som man bryr sig om eller ingen story. Det påminner en del om klasskompisar som ägnade rasterna åt kortspel, medan andra pluggade.

Jag gillar mörka dramafilmer med plågade karaktärer som genomgår extrema mentala prövningar och djup karaktärsutveckling. Men ibland vill jag se på Expendables och käka chips mellan explosionerna... Det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Medlem
Skrivet av conthox:

Du får svaret om du frågar hur man gör istället för vad man gör. Visst, alla rundor går ut på att överleva, men om man generaliserar så ja då blir lätt de flesta spel och sporter tråkiga. Fotboll handlar ju bara om att göra mål, hockey och andra bollsporter också. Om man däremot går in på detaljer, såsom hur man går till väga så blir det intressantare. T ex vilken strategi man skall använda. I detta fall: Var skall man landa, hur skall man röra sig, skall man vara passiv eller aggressiv. Skall man ta fordonet eller springa osv osv. Det är ju det som gör skillnaden mellan rundorna; vad man själv beslutar sig för att göra, vad andra spelare gör och var på kartan man landar samt vart zonen centrerar sig (i förhållande till en själv).

Jo jag förstår ju att miljoner människor tycker det är fascinerande, och jag trampar väl en del på tårna med kritiken, men vad är målet för de flesta. Finns det serier, topp 1000 o.s.v.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jo jag förstår ju att miljoner människor tycker det är fascinerande, och jag trampar väl en del på tårna med kritiken, men vad är målet för de flesta. Finns det serier, topp 1000 o.s.v.

Kan inte "målet" bara vara att ha roligt med ett gäng kompisar?

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

@cyprus: Okej, men varför kommenterar du denna nyheten om du ändå avskyr spelet och hela genren?

Får man inte kommentera om man tycker annorlunda? Jag tycker det är intressant att följa andras intressen, även om man inte alltid håller med.

Medlem

@cyprus: Ja jag såg att du la till mer på din kommentar så fattar vad du menar nu. Absolut, kan delvis hålla med, men ibland är ett sånt här spel också roligt i måttliga mängder. Ibland är man bara trött eller orkar inte hålla på med story då kan denna typ av spel vara det man behöver. Själv gillar jag också story och djupare spel men händer ibland man man tex bara vill spela denna typen av spel en stund

Förstår fortfarande bara inte vad du menade med vuxna människor

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kan inte "målet" bara vara att ha roligt med ett gäng kompisar?

Jo tydligen tycker mina brorsöner det är häftigt, men jag är 40+ så där ligger väl problemet för min del 🙁
Jag tycker att man kan ägna sin fritid bättre än på PUBG och liknande spel.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jo jag förstår ju att miljoner människor tycker det är fascinerande, och jag trampar väl en del på tårna med kritiken, men vad är målet för de flesta. Finns det serier, topp 1000 o.s.v.

Målet är väl, som Bennii är inne på ovan, att ha kul helt enkelt. Målet är alltså vägen dit. Typ som när man tar en promenad i skogen eller på fjället, eller en utlandsresa. Man har ju inget uttalat mål som skall klaras av eller en slags top 10 fjällvandrare, utan det är upplevelsen i sig som är själva poängen. Att se hur långt man klarar sig, se hur många man lyckas skjuta osv. Det finns ranking men det är inget som jag personligen bryr mig om. Jag ser det bara som ren och skär underhållning. Vill jag ha något bestående, så spelar jag andra spel som jag kan komma tillbaka till och mer eller mindre fortsätta där jag var.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Jo tydligen tycker mina brorsöner det är häftigt, men jag är 40+ så där ligger väl problemet för min del 🙁

You do not stop playing because you get old, you get old because you stop playing.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cyprus:

Jag tycker synd om mänskligheten när vuxna människor över 20 år sitter och spelar sånt här. Inga karaktärer som man bryr sig om eller ingen story. Det påminner en del om klasskompisar som ägnade rasterna åt kortspel, medan andra pluggade.

Vi gillar alla sorters spel och du är välkommen att diskutera titlarna du brinner för men att sitta och vara nedvärderande, i en tråd till ett spel du inte är intresserad av, är inte ett välkommet beteende här på FZ.


signatur
Medlem
Skrivet av NympH:

You do not stop playing because you get old, you get old because you stop playing.

Jag känner mig som 20 när jag spelar. I övrigt tycker jag så här:

https://www.youtube.com/watch?v=DPl-YMq2WTM

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi gillar alla sorters spel och du är välkommen att diskutera titlarna du brinner för men att sitta och vara nedvärderande, i en tråd till ett spel du inte är intresserad av, är inte ett välkommet beteende här på FZ.

Ok, det var hårt uttryckt och jag ber om ursäkt. Jag var lite grinig och det var fel tråd att uttrycka min motvilja mot multiplayerspel över lag.

Skägg.
10 Chambers
Gnällkuk
Skrivet av cyprus:

Jag tycker synd om mänskligheten när vuxna människor över 20 år sitter och spelar sånt här. Inga karaktärer som man bryr sig om eller ingen story. Det påminner en del om klasskompisar som ägnade rasterna åt kortspel, medan andra pluggade.

Jag tycker synd om andra när vuxna människor över 20 år sitter på internet och ska vara åsiktsnazister. Ugnefär lika häftigt som folk som ska hacka ned på andra för att de gillar en viss typ av musikstil som de sedan ägnar stor passion och energi åt att hacka på och artister/grupper.

Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt? Ålder spelar väl knappast någon roll med vad man har för hobby, eller att man måste försvara den. Jag tycker det är härligt med människor som ägnar sig åt något helt passionerat, oavsett om det är kortspel, multiplayer fps, familjen eller hobby-ornitilog.

Det finns flertalet spel eller genrer inom diverse kultur/fulkultur eller musik som jag verkligen inte gillar, däremot har jag inga problem med att förstå att det finns folk som gillar saker som jag inte tycker, precis som det är tvärtom. Du påminner starkt om min plastfarsa som ideligen skulle uttrycka sig om hur hjärndött det var med mina megadrive-spel eller musiken jag lyssnade på.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

@tricky: Vi släpper det nu.

Annars, Battlegrounds-kartan?


signatur
Medlem

@Calle, Joakim,
Bra jobbat.

Mellanslag = parkeringsbroms, slår av motor dvs kan ställa i backe utan att den rullar.
DEL tar bort markör i kartan utan att ta upp den, som INS direkt markera där du står utan karta uppe.
Mushjulet på 8x = zoom (tror ni vet, men såg inget i strömmen så utifall)

Nya kartan blir nog bra, alpha som sagt men kul att de jobbar på om än något långsamt tycker jag, de har guldläge som kunde förvaltas något bättre?

Många som jobbar på i segmentet nu, finns lite mer videos på Maverick som verkar lite längre framme än vad jag trodde.

Men fortfarande PUBG som attraherar mest.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

12
Skriv svar