Jeff Kaplan tycker att Battle Royale i Overwatch vore "awesome!"

Robot
Jeff Kaplan tycker att Battle Royale i Overwatch vore "awesome!"
Medlem

Ett Battle Royale med superhjältar vore svinballt. Hade nog helst inte velat se det som ett gamemode i just Overwatch, men kanske som ett nytt spel mer i stil av Heroes of the Storm; hjältar från alla deras olika spel(inte MOBA perspektivet alltså).

Medlem

Feels good to heal your enemies while they damage you

Medlem

Skulle bara vara en massa soldat 76 eller widows som skulle vinna om det blir stora öppna ytor.
Blir det möjligt med små team baserat på 3-4 medspelare så är det mercyboostad 76 eller/och widow som säkert skulle fungera bäst.

Karaktärerna i overwatch är mer lämpade att samarbeta och spela på banor som varierar i ytor, öppna, stängda, vertikala etc.
Enbart stora ytor med lite hus och större byggnader lite här och var hjälper inte andra karaktärer än de ovan nämnda. Speciellt med widow eller hanzos wall hack så är de pirriga ovetande känslan redan borta.

Däremot skulle OW som det ser ut idag, med tanke på dess mekanik och karaktärer, passa bättre som PvE raid mode som i WoW mot stora fiender, fort, dungeons eller liknande;
alternativt så skulle det säkert passa bättre att skala upp från vanliga 6v6 till 32v32 eller till 64v64 för en Moba variant med "Moba vänliga" banor.

Jag har svårt att se Battle royal skulle vara möjligt, jag kan ha fel dock

Edit: när jag tänker efter så skulle kanske en Ut2004 Onslaught game mode variant passa riktigt bra.

Medlem

Overwatch är så välpolerat som det är just för att det är skräddarsytt för ett visst antal spelare i en viss typ av miljö och eftersom alla karaktärerna är baserade på samma grundmesh vet man alltid hur mycket spelrum man har att designa kartor mm.

Jag tror det är bättre att spela ett annat spel designat för Battle Royale än att tro att Overwatch någonsin skulle funka i det formatet.
LMS (Last Man Standing), som är urfadern till Battle Royale skulle dock funka som en kul grej.

Medlem

lol! Har man kört free for all / deathmatch så är ju vissa heroes helt överrepresenterade typ widowmaker, hanzo, genji, tracer or mcree så man blir asirriterad när man blir snipad och inte kan göra något tillbaka.

Medlem

Om man tar bort karaktärenas kunsakp och gör det som en vanlig lika för alla och att man spelar spelare som skins och inte deras styrka och om man breder ut kartan så tror jag det ska gå. Men som sagt det blizzard gör som redan finns är dom bäst på och gör det bättre oftast är det så.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

SKulle gärna se BR-spel i Battlefield 1 motorn. Tänker mig PUBG som det är idémässigt men med den FPSen, vapenkänslan, "netcoden" och snyggheten som det är i BF1


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av ace84:

lol! Har man kört free for all / deathmatch så är ju vissa heroes helt överrepresenterade typ widowmaker, hanzo, genji, tracer or mcree så man blir asirriterad när man blir snipad och inte kan göra något tillbaka.

Ana är stark i DM vann alla mina första matcher med 1:a placering, efter 5:e matchen så blev det top 3/4 resterande matcher. (antar att det finns en matchmaking i dm? )
För övrigt i regel är det som du säger, + Junk

1
Skriv svar