17 minuter av VR-spelet Downward Spiral: Horus Station

Robot
17 minuter av VR-spelet Downward Spiral: Horus Station
Medlem

Härligt med VR som inte är bundet till en platform. Dock påminner det om en billigare version av Lone Echo (som är ett mästerverk).

Medlem

VR för mig känns rätt så dött, jag har testat och det är en sjuk WOW upplevelse.

Men styra personen med vänster hand och "blinka" några meter känns.. Bakvänt. Det ser inte roligt ut.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

VR för mig känns rätt så dött, jag har testat och det är en sjuk WOW upplevelse.

Men styra personen med vänster hand och "blinka" några meter känns.. Bakvänt. Det ser inte roligt ut.

Ja det är ingen höjdare, jag körde Quake VR med mus och keyboard ett tag hehe. Känns som man ska dö av yrsel först men till slut vänjer man sig så länge man inte strafear.
Det här med att blinka fram, jag tror man köper det för att uppleva omgivningen men när man har sett den så är det nog ganska träigt.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

VR för mig känns rätt så dött, jag har testat och det är en sjuk WOW upplevelse.

Men styra personen med vänster hand och "blinka" några meter känns.. Bakvänt. Det ser inte roligt ut.

Många spel kör ju free locomotion, likt FPS-monitorspel, vilket jag tycker funkar bra efter att ha utvecklat mina VR-ben, men själv älskar jag mer room scale - som Budget Cuts och Belko VR. Känslan av att fysiskt gå i VR är otrolig.

1
Skriv svar