Ubisoft har fler verktyg på gång för att göra onlineupplevelsen i Rainbow Six: Siege trevligare

Robot
Ubisoft har fler verktyg på gång för att göra onlineupplevelsen i Rainbow Six: Siege trevligare

Filter, avstängningar och hårdare straff för medvetna mord inom laget.

#rainbow-six-siege, #ubisoft


Medlem

Nu är inte jag en game dev eller arbetar med spel överhuvudtaget så jag vet inte hur sånna här saker utvecklas med tiden och sånt men enligt mig ska sånna här system inte behövas bli bättre. Redan vid release av ett spel ska staffen för fusk och otrevligt beteende vara på högsta grad.

Medlem

Teamkillers är lätt det största problemet. Någon som är jävlig i chatten kan vara irriterande men inte mycket mer men det är bra att dom lägger till så man kan textmutea. Saker som frivilligt teamkilling och fusk borde vara permaban på.

Medlem

Spelar sällan MP och ännu mer sällan på PC men siege spelar jag på PC och det händer allt för ofta att folk är otrevliga. Folk är mer otrevliga mot sina lagkamrater än mot motståndarna.

Text mute är bra men tycker att det är viktigare att banna folk som är otrevliga för att markera att det inte är okay.

Förstår inte heller att folk är så otrevliga när dom spelar casual (det jag spelar hela tiden). Vill man spela med bättre spelare spela ranked istället.

Medlem

Hoppas dom inför samma sak på ps4-versionen också.. Hopplöst med teamkilling i det, iaf på casualnivån som jag alltid spelar med polaren.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Förstår inte heller att folk är så otrevliga när dom spelar casual (det jag spelar hela tiden). Vill man spela med bättre spelare spela ranked istället.

Funkar även åt andra hållet när man vill värma inför ranked och blir hånad/kickad för tryhard

1
Skriv svar