Vi testar nya Vive Pro med Skyrim VR!

Robot
Vi testar nya Vive Pro med Skyrim VR!

Nya HTC Vive har anlänt – med 78% fler pixlar! Är det 78% bättre? Vi testar genom att sparka igång Skyrim på ytterligare en plattform.

#htc-vive, #skyrim, #vr


Medlem

inte testat VR innan o undrar hur synfältet är. Har man periferi eller är det som att kolla genom 2 toarullar? Om man ska investera i en sån här dyr kostsam pryl vill man att det ska vara en bra upplevelse. Värt?

Medlem

Oj 2 timmar. Någon vänlig själ som kan tala om var i klippet som min fråga i FF-tråden tas upp? (Angående glasögon och VR.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@gorman: forma händerna så att dom blir ett ovalt O (ungefär som Oculus-loggan) och sätt dom med tummen under näsan och fingrarna i pannan, så är det ganska nära hur det ser ut.

Medlem

@conthox: precis i slutet av videon

Medlem
Skrivet av gorman:

inte testat VR innan o undrar hur synfältet är. Har man periferi eller är det som att kolla genom 2 toarullar? Om man ska investera i en sån här dyr kostsam pryl vill man att det ska vara en bra upplevelse. Värt?

jag tycker att det är ungefär som glasögon med tjock kant i sidorna, jag glömmer bort det. Jag tycket att det var värt men hitta ett ställe att testa på innan du köper ett. Upplevelsen är grym.

Skribent

Har lirat några timmar Skyrim med min Rift och det är verkligen helt fantastiskt. Visst är det ett äldre spel, men det är en helt ny upplevelse i VR.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

@conthox: precis i slutet av videon

Tackar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Hur pass mycket bättre är bilden om man jämför med HTC Vive 1.0?

Medlem

Imponerande hur de har alla byggnader i 3D i Google Earth!

1
Skriv svar